لزوم راه اندازی کمپ تثبیت ماسه های روان در جازموریان

قاسم رحیمی نیا سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر لزوم تجهیز، مرمت و فعالیت بیش از پیش کمپ تثبیت ماسه های روان در جازموریان تاکید کرد. به گزارش فت فتو رحیمی نیا با اشاره به اینکه عرصه‌های بیابانی جنوب کرمان یک میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار است، گفت: بیش از ۳۹۰ […]

قاسم رحیمی نیا سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر لزوم تجهیز، مرمت و فعالیت بیش از پیش کمپ تثبیت ماسه های روان در جازموریان تاکید کرد.

به گزارش فت فتو رحیمی نیا با اشاره به اینکه عرصه‌های بیابانی جنوب کرمان یک میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار است، گفت: بیش از ۳۹۰ هزار هکتار این عرصه ها را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی تشکیل می‌دهند که این کانون‌ها در شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل به ویژه مناطق بیابانی جازموریان ( قلعه‌گنج و رودبارجنوب) پراکنده است. 

 
وی با بیان اینکه متأسفانه خشکسالی های اخیر باعث گسترش مناطق بیابانی شده است، افزود: بروز پدیده شوم هجوم ریزگردها و وقوع طوفان‌های شن و ماسه مشکلات زیادی را برای مردم جنوب کرمان بویژه منطقه جازموریان ایجاد کرده است که راه اندازی کمپ تثبیت ماسه های روان در این منطقه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. 
 
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان حضور کارشناسان، برگزاری کارگاه های آموزشی و طرح های مشارکت مردمی با هدف توانمندسازی جوامع محلی را از دیگر برنامه ها و اقدامات اجرایی این کمپ عنوان کرد.
 
 گفتنی است در این بازدید امیری رییس اداره اموربیابان اداره کل و مهندس کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبارجنوب حضور داشتند.

انتهای پیام/ تاج الدینی 




لزوم راه اندازی کمپ تثبیت ماسه های روان در جازموریان

منبع:آرمـان
? لزوم راه اندازی کمپ تثبیت ماسه های روان در جازموریان