لزوم توجه کشاورزان جنوب استان به هشدارهای سطح زرد/ وزش باد شدید برای مناطق شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود

کارشناس هواشناسی استان کرمان گفت: برای مناطق شرقی از امروز تا پایان هفته وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و برای مناطق جنوبی با توجه به کاهش دما، هشدارهای کشاورزی ارائه شده است؛ چرا که احتمال خسارت سرمازدگی وجود دارد. فهیمه راستی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «فت فتو»؛ در خصوص وضعیت […]

کارشناس هواشناسی استان کرمان گفت: برای مناطق شرقی از امروز تا پایان هفته وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و برای مناطق جنوبی با توجه به کاهش دما، هشدارهای کشاورزی ارائه شده است؛ چرا که احتمال خسارت سرمازدگی وجود دارد.

فهیمه راستی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «فت فتو»؛ در خصوص وضعیت آب و هوای استان در روزهای آینده گفت: امروز بارش پراکنده در برخی از مناطق استان پیش‌بینی می‌شود و از ساعات بعد ‌از‌ ظهر کاهش ابر را خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی استان کرمان ادامه داد: برای مناطق شرقی از امروز تا پایان هفته وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و برای مناطق جنوبی با توجه به کاهش دما، هشدارهای کشاورزی ارائه شده است؛ چرا که احتمال خسارت سرمازدگی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: از نظر دمایی، لاله زار با دمای ۸- درجه سانتی‌گراد، سردترین و منوجان و فهرج با دمای ۲۰درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین منطقه استان بوده است و شهر کرمان نیز امروز ۱- درجه سانتی‌گراد بوده که در گرم‌ترین ساعات، دمای این شهر به ۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

گفتنی است، اداره کل هواشناسی استان هشدار کشاورزی سطح زرد را برای روزهای آینده صادر کرده است که متن هشدار به شرح زیر است:

از اواخر وقت روز چهارشنبه روند کاهش محسوس دما در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت، پنجشنبه و جمعه شب بیشترین میزان افت دما پیش‌بینی می‌شود، از این رو رخداد دمای در حد صفر درجه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی جنوب استان دور از انتظار نیست.

نوع مخاطره افت قابل ملاحظه دمای کمینه و تداوم هوای سرد، ثبت دمای کمینه در حد صفر درجه در برخی ایستگاه‌های هواشناسی جنوب استان دور از انتظار نیست.

منطقه اثرشهرستان‌های جیرفت، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج، کهنوج، منوجان، میانده جیرفت، ارزوئیه، نرماشیر، بم هستند و اثر مخاطره ماندگاری هوای سرد، خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی است.

بر اساس این هشدار، توصیه شده است؛ تسریع در برداشت مرکبات در باغهای جنوب استان، محافظت از مزارع سیب زمینی، تامین سوخت و سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما، محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار، خودداری از انجام هرس و کوددهی درختان، عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالا دما به زیر صفر می‌رسد.

انتهای خبر/م
 




لزوم توجه کشاورزان جنوب استان به هشدارهای سطح زرد/ وزش باد شدید برای مناطق شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود

منبع:آرمـان
? لزوم توجه کشاورزان جنوب استان به هشدارهای سطح زرد/ وزش باد شدید برای مناطق شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود