لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری کوهبنان در حوزه‌ راه‌ها

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس به تخصیص اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی برای جاده زرند به کوهبنان اشاره کرد و گفت: جاده‌ها یکی از زیرساخت‌های مهم گردشگری هستند و زمانی گردشگری رونق می‌گیرد که جاده‌های ارتباطی و خدمات بین‌راهی از کیفیت بالایی برخوردار باشند. به گزارش فت فتو از کوهبنان، عفت شریعتی‌کوهبنانی امروز در […]


نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس به تخصیص اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی برای جاده زرند به کوهبنان اشاره کرد و گفت: جاده‌ها یکی از زیرساخت‌های مهم گردشگری هستند و زمانی گردشگری رونق می‌گیرد که جاده‌های ارتباطی و خدمات بین‌راهی از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

به گزارش فت فتو از کوهبنان، عفت شریعتی‌کوهبنانی امروز در حاشیه جلسه راه‌های شهرستان یکی از دغدغه‌های مسؤولان و مردم کوهبنان را احداث جاده ارتباطی کوهبنان به زرند دانست که حدود ۱۰ سال از عملیات اجرایی آن سپری شده است و اظهار کرد: کیفیت بالا و استانداردبودن راه‌های ارتباطی موجب رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری و در نهایت رونق و توسعه می‌شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: طی دو سال گذشته از طریق حضوری، تلفنی و مکاتبه در سطح کشور و استان پیگیر احداث جاده کوهبنان به زرند بودیم که در نهایت در سفر ریاست محترم جمهوری با عنایت ویژه استاندار دیار کریمان ۳۵۰ میلیارد تومان جهت ادامه کار این جاده مصوب شد.

وی تاکید کرد: کوهبنان از جمله نقاط گردشگری در شمال استان کرمان است که همه‌ساله پذیرای هزاران مسافر و گردشکر از جای‌جای کشور و جهان است و زمانی اقتصاد و گردشگری کوهبنان رونق می‌گیرد که جاده‌های ارتباطی و خدمات بین‌راهی از کیفیت بالا برخوردار باشد.

شریعتی‌کوهبنانی گفت: با مساعدت فرماندار شهرستان به جدیت دنبال جذب بودجه جهت احداث، بهسازی و آسفالت راه‌هایی روستایی در کوهبنان و بخش طغرالجرد هستیم، چراکه احداث و آسفالت راه‌های روستایی تاثیر بسزایی در رفع محرومیت، ارتقای شاخصه‌های توسعه روستاها، سرمایه‌گذاری و مهاجرت معکوس خواهد داشت.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان نیز گفت: در بحث حوزه راه‍ها اقداماتی در دستور کار قرار دارد و در صدد هستیم که نسبت به روکش و زیرسازی و آسفالت مسیرها خصوصا جاده کوهبنان به بخش طغرالجرد اقدام کنیم.

وی ادامه داد: جاده جدید کوهبنان به زرند در حال احداث است و ۳۵ ابنیه باید ساخته شود که باید از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برای پیشرفت کار و ساخت پل‌های بزرگ بهره ببریم.

فرماندار کوهبنان افزود: با همکاری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم که در کنار احداث جاده کوهبنان به زرند استارت باند دوم جاده کوهبنان به زرند هم زده شود تا دغدغه سرمایه‌گذاران و گردشگران کاسته شود.

مشکل‌آفرینی کامیون‌های حمل بار غیرمجاز برای راه‌های ارتباطی شهرستان

در پایان مهندس سید حمزه روح‌الامینی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان  گفت: روکش جاده کوهبنان به پابدانا دچار مشکل جدی است که اقداماتی برای اصلاح و روکش این جاده در دستور کار قرار دارد و بودجه آن تخصیص داده شده که به‌زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان اداری راهداری کوهبنان در سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده که جا دارد هرچه زودتر تکمیل شود و ما آمادگی لازم برای ادامه کار و تکمیل این پروژه را داریم.

روح‌الامینی بیان داشت: برخی کامیون‌های حمل زغال، سرب و روی  بدون بارنامه با تن بالا در جاده‌های شهرستان کوهبنان تردد دارند که مشکلی برای مسیرهای ارتباطی است.

وی ابراز داشت: باند دوم ورودی جاده کوهبنان به سمت یزد تا روستای افزاد از سال ۹۸ کلید خورده که زیرسازی آن انجام شده و با احداث دور برگردان و چند ابنیه در مرحله آسفالت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب





لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری کوهبنان در حوزه‌ راه‌ها

منبع: فــارس
? لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری کوهبنان در حوزه‌ راه‌ها