لزوم تهیه و ترسیم پیوست رسانه ای در کشور

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه رسانه ابزاری در اختیار قدرت های استکباری و متجاوز شده، گفت: ما می توانیم در بخش مثبت واقعیت ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی و ارزش های فرهنگی و دینی، افکار و سیاست ها را از طریق رسانه در دنیا، منطقه و کشورمان نهادینه […]

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه رسانه ابزاری در اختیار قدرت های استکباری و متجاوز شده، گفت: ما می توانیم در بخش مثبت واقعیت ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی و ارزش های فرهنگی و دینی، افکار و سیاست ها را از طریق رسانه در دنیا، منطقه و کشورمان نهادینه کرده و زمینه اجرای آن را به وجود بیاوریم و فلسفه وجودی انقلاب پیاده کردن ارزش های دینی و انقلابی و استکبارستیزی بوده و این وظیفه رسانه هاست.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۹ مردادماه در بازدید از خبرگزاری فت فتو استان کرمان با گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهداء به ویژه شهدای خبرنگار اظهار کرد: شهداء همه هستی خود را برای اعتلای نظام هزینه کردند.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری های فت فتو و ایکنا در مجموعه جهاد دانشگاهی افزود: از خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی قدردانی می کنم. جهاد دانشگاهی بعد از انقلاب در این عرصه ها خیلی خوب، فعال و موفق عمل کرده و بسیاری از پروژه هایی که در کشور اجرایی شده، نتیجه زحماتی است که تحقیقات علمی، پژوهشی و حتی اجرایی آن در جهاد دانشگاهی انجام می شود.

حمیدی تصریح کرد: در استان های مختلف با جهاد دانشگاهی ارتباط داشته ایم و خدمات ارزشمندی که این نهاد در استان کرمان انجام می دهد، قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: کار رسانه و خبرنگاری بسیار مهم و حساس است و همیشه اینگونه بوده و در هر جامعه ای با هر دیدگاه و نقش سیاسی که در هر کشوری برجسته است، مطبوعات و رسانه نقش بی بدیلی هم در جهت مثبت هم در جهت منفی دارند.

وی اظهار کرد: در جهت مثبت در هر کشوری که ارزش های دینی و اسلامی حاکم است و در راس آنها نظام اسلامی، وظیفه اطلاع رسانی و تبیین ارزش های دینی و انقلاب به عهده رسانه هاست و رسانه های جمهوری اسلامی علی رغم همه مشکلات، تنگناها و کمبودها حضور فعال  دارند و انصافا نقش خوبی ایفا می کنند.

حمیدی با بیان اینکه تعداد رسانه ها در کشور ما خیلی زیاد است و این زمینه فراهم شده همه گرایش های سیاسی در کشور و همه کسانی که دوست دارند، در عرصه رسانه کار بکنند و زمینه فعالیت باز باشد تصریح کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به رسانه ها دارند و از رسانه خواستند که ضمن حفظ استقلال خود و تعدد و تکثر، وظیفه اطلاع رسانی و تبیینی خود را به بهترین وجه انجام بدهند. اما باید بیش از این کار شود و در نظام اسلامی وظیفه و رسالت خطیر و سنگینی متوجه رسانه ها است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به وجهه منفی کار رسانه اظهار کرد: در کشورهای استکباری استفاده ابزاری و سیاسی از رسانه ها در دستور کار است و برای توجیه سیاست های استکباری خود از ابزار رسانه استفاده می کنند و برای توجیه اقدامات تجاوزگرایانه، قبل از هر کاری رسانه را جلو می اندازند.

وی افزود: هیچ کشوری نمی تواند بدون مدیریت افکار عمومی کاری انجام بدهد لذا اولین کار، پیوست رسانه ای را ترسیم می کنند و با بمباران تبلیغاتی که توسط رسانه ها راه می اندازند، زمینه سازی می کنند برای کار غلط خودشان و وقتی افکار عمومی را همراه کردند، به عرصه ورود و کار خود را انجام می دهند.

حمیدی تصریح کرد: اتفاقاتی که در فلسطین، افغانستان، یمن و … می افتد همه با پیوست رسانه ای انجام می شود. در ظالمانه بودن سیاست ها شکی وجود ندارد که یک دولت استکباری در دنیا به یک کشور دیگر حمله کند و تصرف فیزیکی یک کشور مستقل را انجام داده و مستقر شده و فریاد حقوق بشر سر بدهد و بگوید برای دفع تروریسم است در حالی که اقدام خودشان تروریستی است.

وی بیان کرد: قدرت های استکباری از قبل زمینه سازی این کار را کرده و آنچه می خواهند از طریق رسانه ها به خورد جامعه می دهند و مردم زمانی از خواب بیدار می شوند که سال ها از این اتفاق گذشته و کلاه سرشان رفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه رسانه ابزاری در اختیار قدرت های استکباری و متجاوز شده، گفت: ما می توانیم در بخش مثبت واقعیت ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی و ارزش های فرهنگی و دینی، افکار و سیاست ها را از طریق رسانه در دنیا، منطقه و کشورمان نهادینه کرده و زمینه اجرای آن را به وجود بیاوریم و فلسفه وجودی انقلاب پیاده کردن ارزش های دینی و انقلابی و استکبارستیزی بوده و این وظیفه رسانه هاست.

وی افزود: لازم است مسئولیت و رسالت رسانه ها بازخوانی شود تا خبرنگاران انگیزه بیشتر پیاده کرده و هنرمندانه این وظیفه را به خوبی انجام بدهند.

حمیدی با اشاره به مشکلات فرا روی رسانه ها و کمبود امکانات تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت رسانه های بیگانه این است که امکانات و پول در اختیار دارند اما در کشور ما ظرفیت مالی و مادی که باید در اختیار رسانه ها برای مقابله در جنگ رسانه ای قرار گیرد وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اما انگیزه، ایمان به خدا و تعهد در رسانه ها وجود دارد و بخشی از مسائل را جبران می کند مثل دفاع مقدس که امکاناتی نداشتیم در مقابل امکانات دنیا. اما رزمندگان ما با ایمان به خدا و اعتقاد راسخ به مبانی دینی و اسلامی و امداد الهی بود که موجب سربلندی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه دنیا و استکبار شد.

وی افزود: اکنون اعتقاد و ایمان را هر چه تقویت کنیم، به ما انگیزه کار می دهد تا با امکانات موجود کارهای ماندگار و مهمی انجام بدهیم و خداوند ما را یاری می کند.

حمیدی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی مورد اعتماد نظام است و کمک های علمی، آموزشی و فرهنگی به جامعه می دهد و آرزوی موفقیت برای همه داریم.

انتهای پیام




لزوم تهیه و ترسیم پیوست رسانه ای در کشور

منبع: ایـسنا
? لزوم تهیه و ترسیم پیوست رسانه ای در کشور