لزوم تقویت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای راه و مسیر اصلی اشتغال فنی هستند؛ بنابراین این مراکز باید تقویت شوند. ذبیح‌الله اعظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نذیر کرمان؛ با اشاره به بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت گفت: معتقدم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای […]

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای راه و مسیر اصلی اشتغال فنی هستند؛ بنابراین این مراکز باید تقویت شوند.

ذبیح‌الله اعظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نذیر کرمان؛ با اشاره به بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت گفت: معتقدم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای راه و مسیر اصلی اشتغال فنی هستند؛ بنابراین این مراکز باید تقویت شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان کرمان بهشت معادن است و سنگ‌های مختلفی از جمله سنگ مرمر، عقیق، فیروز در این استان وجود دارد، جای کارگاه‌های آموزشی جهت انجام کار در این حوزه خالی بود، که در این راستا جلسات متعددی با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان، شرکت‌های ایمیدور، گهر زمین و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت جنوب کرمان برگزار کردیم که در این جلسات مقرر شد تا مراکز سنگ‌تراشی برای آموزش بانوان و آقایان راه‌اندازی کنیم.

وی بیان کرد: در بازدید اخیر که از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت داشتم، مرکز آموزش سنگ‌تراشی راه‌اندازی شده بود با فعالیت ۳۰ نفر هستند و ۶۰ نفر هم برای دوره‌های دیگر نام‌نویسی کرده‌اند و نکته حائز اهمیت این است که مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بعد از دریافت گواهی‌نامه مهارت، دستگاه رایگان دریافت می‌کنند و شرکت‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، تولیدات آن‌ها را بلافاصله خریداری می‌کنند؛ همچنین مقرر شده، تعداد دستگاه‌ها افزایش پیدا کند.

اعظمی با اشاره به بازدید از مرکز نگهداری از کودکان دارای معلولیت ذهنی و جسمی در شهرستان جیرفت خطاب به نخبگان و خیرین خاطرنشان کرد: چه خوب است که از این مراکز بازدید انجام شود، چرا که هم هزینه‌ها بالاست و هم این کودکان به مراقبت ویژه دارند که باید در این عرصه اقدامات متناسب انجام شود.

انتهای خبر/م




لزوم تقویت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای

منبع:آرمـان
? لزوم تقویت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای