لزوم تسریع در واگذاری زمین برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان با تاکید بر لزوم تسریع در واگذاری زمین به نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: در این زمینه در استان بسیار مشکل داریم و نیاز به بازنگری قوانین است. محمدرضا حبیبی امروز ۲۸ مردادماه در سمینار “توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور” در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: کرمان استان صنعتی […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان با تاکید بر لزوم تسریع در واگذاری زمین به نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: در این زمینه در استان بسیار مشکل داریم و نیاز به بازنگری قوانین است.

محمدرضا حبیبی امروز ۲۸ مردادماه در سمینار “توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور” در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: کرمان استان صنعتی است و ۷۰ درصد بار انرژی استان را کشاورزی و صنعت تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تامین انرژی این صنعت و کشاورزی موضوعی است که با نیروگاه‌های حرارتی امکان ندارد و چاره‌ای جز حرکت به سمت انرژی خورشیدی نیست.

حبیبی تصریح کرد: در استان کرمان پیشرفت خیلی خوبی در ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر داریم و صنایع حرکت بسیار سریعی در این مسیر دارند و بیش از ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه در حال مذاکره و شروع به کار در صنایع داریم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان با تاکید بر لزوم تسریع در واگذاری زمین به نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: در این زمینه بسیار مشکل داریم و نیاز به بازنگری قوانین است. زیرا این نیروگاه‌ها کمک کننده و نجات دهنده محیط زیست هستند و نباید معطل شوند.

وی اظهار کرد: صنایع و کشاورزان استان کرمان دنبال هستند با انرژی تجدیدپذیر محدودیت‌ها را رفع کنند و نیاز است مشکلات حل شود تا در این حوزه بهتر عمل کنیم هرچند کرمان از استان‌های دارای رتبه خیلی خوب در این حوزه است.

حبیبی در پایان گفت: امیدواریم با تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی خورشیدی در استان کرمان، این حرکت شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش نذیر کرمان، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این سمینار اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و انرژی تجدیدپذیر می‌تواند برای تامین برق مورد نیاز صنایع کمک کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان با شرکت ملی مس صحبت کردیم که زنجیره انرژی‌های تجدیدپذیر را در استان کامل کنیم، افزود: با آموزش و پرورش نیز در این زمینه مذاکرات صورت گرفته تا با توجه به مدارس بزرگی که دارند در حوزه انرژی تجدیدپذیر وارد شوند و به دنبال مدل تامین مالی آن هستیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: در طرح‌های توسعه‌ای صنایع باید مطالعات و برنامه‌ریزی برای تامین آب و برق دیده شود، توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به خشکسالی‌ها مسئله مهمی است که به صنعت استان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: در حوزه شهرک‌های صنعتی نیز به سمت شهرک‌های تخصصی در حوزه انرژی خورشیدی رفته‌ایم و اجرای آن در سیرجان، بافت و راین در حال مطالعه و اخذ مجوز است.

همچنین سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در ای سمینار اظهار کرد: اندیشکده تدبیر انرژی در استان فعال و طرح اصلاح حکمرانی انرژی در کشور مطرح است و تمرکز اتاق بازرگانی بر این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه در احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس کهنوج مشارکت داشته‌ایم، گفت: کرمان می‌تواند پایلوت کشور در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

طبیب زاده با تاکید بر لزوم تسریع در اعلام قیمت تضمینی برق و پرداخت تعهدات افزود: درخواست داریم کمک شود انجمن استانی انرژی‌های تجدیدپذیر را در استان کرمان تشکیل بدهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه پنجره واحد الکترونیک را در استان داریم که می‌تواند به اخذ مجوزها کمک کند، خواستار تفویض اختیار به استان در زمینه صدور مجوزهای حوزه برق و انرژی تجدیدپذیر شد.

انتهای پیام




لزوم تسریع در واگذاری زمین برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? لزوم تسریع در واگذاری زمین برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان کرمان