لزوم به‌روزرسانی هنرمندان انقلابی/ کافه‌گفتمان در کرمان راه‌اندازی می‌شود

استاندار کرمان گفت: آموزش و نیروسازی در حوزه هنری باید مورد توجه باشد و هنرمند انقلابی باید به‌روزرسانی شود. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از حوزه هنری استان کرمان اظهار داشت: حوزه هنری در عرصه‌های مختلف عملکرد خوبی دارد و بخش انتشار کتاب در این […]


استاندار کرمان گفت: آموزش و نیروسازی در حوزه هنری باید مورد توجه باشد و هنرمند انقلابی باید به‌روزرسانی شود.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از حوزه هنری استان کرمان اظهار داشت: حوزه هنری در عرصه‌های مختلف عملکرد خوبی دارد و بخش انتشار کتاب در این مجموعه برجسته‌تر شده است.

وی بیان کرد: آموزش و نیروسازی در حوزه هنری باید مورد توجه باشد و هنرمند انقلابی باید به‌روزرسانی شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کار هنری هزینه‌بر است‌، ادامه داد: تشکیل اتاق فکر در حوزه هنری استان کرمان امری ضروری است تا فکر کنند و کارها را با همفکری پیش ببرند.

فداکار عنوان کرد: در استان کرمان به‌راحتی می‌توان چاپ کتاب را انجام داد و در این زمینه ظرفیت خوبی داریم و نویسندگان مستعد باید پای کار آیند و بنویسند.

وی از راه‌اندازی کافه‌گفتمان به عنوان پاتوقی برای گفت‌وگوی اقشار مختلف در خیابان شهید باهنر کرمان خبر داد.

استاندار کرمان بیان داشت: هیئت هنرمندان در کرمان طی محرم راه‌اندازی شود و کار را به دست هنرمندان بدهید و پشتیبانی از هئیت را انجام دهید و جوشش هنری در این هئیت صورت گیرد.

می‌خواهیم‌، پرچمدار مکتب سلیمانی با بوم کرمان باشیم

مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: از سال ۹۸ روند جدیدی با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در حوزه هنری استان آغاز شد زیرا هویت فرهنگی کرمان تغییر کرد.

وی بیان کرد: تدوین نقشه تحولی مبتنی بر زیست بوم هر استان در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته است و ما در حوزه هنری استان کرمان مجموعه پوستر “فقط برای خدا” را به ۶ زبان تولید کردیم.

اسدی ابراز داشت: ما می‌خواهیم‌، پرچمدار مکتب سلیمانی با بوم کرمان باشیم و بوم کرمان در تصویر دیده شود و همچنین به مخاطب بین‌المللی و کشوری هم وفادار باشیم.

وی افزود: مسائل استان کرمان مانند تنش آبی و اتباع بیگانه را شناسایی کرده‌ایم و با وجود مشکلاتی که در این زمینه داریم اما می‌توان به ظرفیت‌های موجود هم توجه کرد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان ادامه داد: دغدغه ما تربیت هنرمند است زیرا هنرمندان در حوادث اخیر بیشترین هزینه را دانسته و نادانسته تحمیل کردند و همچنان هم با آنها درگیر هستیم، بنابراین اضافه کردن نیروی متعهد در این حوزه برای ما مهم است.

اسدی با اشاره به اینکه انیمیشن در کرمان به‌یک جریان تبدیل شده است، اضافه کرد: باید از انیمیشن حمایت شود تا روند رو به‌رشد این بخش ادامه یابد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





لزوم به‌روزرسانی هنرمندان انقلابی/ کافه‌گفتمان در کرمان راه‌اندازی می‌شود

منبع: فــارس
? لزوم به‌روزرسانی هنرمندان انقلابی/ کافه‌گفتمان در کرمان راه‌اندازی می‌شود