لزوم بازنگری در نحوه مدیریت منابع حوزه سلامت/ تزریق واکسن کرونا در کرمان بالاتر از کشور

فت فتو/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت؛ باید بازنگری در نحوه مدیریت منابع در حوزه سلامت به طور جدی پی گیری شود. دکتر “محمدرضا پورابراهیمی” امروز چهارم شهریورماه در حاشیه بازدید از بیمارستان افضلی پور کرمان اظهار کرد: در حوزه ملی تمام تلاش ما بر تقویت اعتبارات حوزه  بهداشت و درمان بود که سال گذشته […]

فت فتو/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت؛ باید بازنگری در نحوه مدیریت منابع در حوزه سلامت به طور جدی پی گیری شود.

دکتر “محمدرضا پورابراهیمی” امروز چهارم شهریورماه در حاشیه بازدید از بیمارستان افضلی پور کرمان اظهار کرد: در حوزه ملی تمام تلاش ما بر تقویت اعتبارات حوزه  بهداشت و درمان بود که سال گذشته اعتبارات ماندگار حوزه سلامت در مجلس از طریق قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی شد.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس نهایی و به شورای نگهبان ابلاغ شد، افزود: تنها وزارتخانه ای که از منابع مالیات بر ارزش افزوده استفاده می کند وزارت بهداشت و درمان است.

پورابراهیمی با اشاره به آغاز به کار وزیر  جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید در حوزه سلامت بازنگری در نحوه مدیریت منابع صورت بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: با توجه به هزینه بسیار زیادی که به بخش سلامت اختصاص داده شده، اما به نظر می رسد آنطور که باید در بخش های مختلف تاثیر گذار نبوده است.

وی بیان کرد: با وزیر جدید توافق کردیم حوزه اقتصاد سلامت که اکنون در دنیا به عنوان یکی از مهمترین محورهای تصمیم گیری است مبنای عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد که البته در دولت های قبل نیز به آن اشاره شده است، اقتصاد سلامت به ما می گوید ما چگونه از امکانات موجود بهترین استفاده را ببریم‌ تا بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

پورابراهیمی با اشاره به سخنان روز گذشته اش در صحن علنی مجلس در مورد شرایط خاص کرونا بیان کرد: یکی از مواردی که مطرح کردم این بود که یک میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی در سال گذشته به حمایت از مراکز درمانی در مواجهه با بحران اختصاص یافت اما گزارشی از این مهم نداریم.

وی با اشاره به کمک های بنگاه های اقتصادی بزرگ استان کرمان در مهار شیوع کرونا اظهار کرد: به برخی شرکت ها گفتیم واکسن کرونا را وارد کنند تا هم پرسنل خود استفاده کنند هم گروه های دیگر متاسفانه وزارت بهداشت موافقت نکرد و وقفه و هزینه ایجاد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تولید واکسن در ایران افزود: واکسیناسیون باید با همت مسوولین هر چه سریع تر انجام شود.

وی در پایان بیان کرد: چهار تا پنج درصد جمعیت واکسینه شده در کرمان از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام




لزوم بازنگری در نحوه مدیریت منابع حوزه سلامت/ تزریق واکسن کرونا در کرمان بالاتر از کشور

منبع:ایـسنا
? لزوم بازنگری در نحوه مدیریت منابع حوزه سلامت/ تزریق واکسن کرونا در کرمان بالاتر از کشور