لزوم ایجاد قرنطینه اندام های گیاهی در ۱۰ نقطه از استان/ توجه به ظرفیت نخبگان در احیائ صنایع پایین دستی عامل توازن عادلانه ثروت است

مجمع سالیانه بسیج در دانشگاه هایتک استان کرمان با حضور مسئولان استانی و میهمانان کشوری برگزار شد و دو طرح توسعه کشاورزی و توجه به صنایع پایین دستی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. به گزارش فت فتو ؛مجمع سالیانه بسیج استان کرمان در دانشگاه هایتک استان با حضور سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله […]

مجمع سالیانه بسیج در دانشگاه هایتک استان کرمان با حضور مسئولان استانی و میهمانان کشوری برگزار شد و دو طرح توسعه کشاورزی و توجه به صنایع پایین دستی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش فت فتو ؛مجمع سالیانه بسیج استان کرمان در دانشگاه هایتک استان با حضور سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان، حجت الاسلامی حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، ف رحمان جلالی معاون امنیتی و سیاسی استانداری کرمام، سرهنگ ملک شاهی رئیس دانشگاه مطهری تهران، کاضمی پور رئیس مجمع بسیج و برخی از  مسئولان استانی و کشوری و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد
 
 در ابتدای این همایش یک روزه، از خانواده محترم شهدای تروریستی شاهچراغ تجلیل شد که در این تجلیل خانواده شهید دانش آموز گوئینی لری، مورد تقدیر و احترام قرار گرفت.

بعد از تجلیل از خانواده های شهدای تروریستی ۱۲ کارگروه  بسیج ک طرح هایی را اماده کرده بودند، یکی پس از دیگری  به جایگاه دعوت و  طرح ها و راهکارهای مورد بررسی، مشکلات احصاء شده استان را به حاضران توضیح دادند.

یکی از موضوعاتی که مورد ارائه بود از کارگروه جمعیت و خانواده بود که دکتر نوذر نخعی رئیس کارگروه سلامت و خانواده به ارائه راهکار پرداخت.

وی در خصوص طرح های مورد مطالعه خود گفت: کارگروه سلامت ۴ طرح را به عنوان های؛ ارتقاء سلامت در پیشگیری از خودکشی، ارتقاء سلامت روان بعد از خودکشی، ارتقاء سلامت در اعتیاد معدنکاران، و سلامت روان در بعد خانواده اماده کرده است.

نخعی ادامه داد: ۷۵ درصد مشکلات استان در حوزه سلامت روان است و شاخه های مرتبط به آن گسترده است اما جمعیت وجوانی جمعیت از مهمترین موضوعات است که خود سبب توسعه سلامت روان می شود.

در ادامه خواهر معین الدینی رئیس کارگروه زن و خانواده نیز به ارائه طرح های پرداخت و عنوان کرد: طرح های چون کاهش طلاق عاطفی ،فرزند پروری در مکتب تشیع،خودکشی و کاهش عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گرفته و مضوعی است که مسئله استان است و برای درمان ان نیز راهکار هایی ارائه شده است که نیازمند حرکت جهادی مسئولان امر برای اجرا در  استان است.

در ادامه مسئول کارگروه توسعه کشاورزی به ارائه طرح پرداخت و گفت: نیاز اصلی استان قرنطینه های اندام های گیاهی است که موجب تضمین امنیت غذایی در سطح استان می شود

 وی ادامه داد: متاسفانه د رحالی که هر آفت ۱۵ سال یک بار در جهان بروز می کنند، اما  ایران هر سال درگیر این موضوع است که باغات خرما و گردو را درگیر می کند و هر افت ۴۵ هزار هکتار را اسیب می زند که متاسفانه علت اصلی آن نبود قرنطینه  گیاهی است که باید در ده نقطه و کنار پاسگاه های انتظامی جهت نظارت بیشتر تشکیل شوند تا ورود آفت کنترل شوند.

رضا خواجه حسنی رئیس کارگروه علوم فناوری و تحقیقات نیز عنوان کرد: هدف اصلی ما استفاده از نخبگان در هر سه سطح دانش اموزی دانشجویی و اساتید است تا با تجمیع افکار و طرح های آنها صنایع فراوری و پایین دستی صنایع بزرگ رشد کنند زیرا این صنایع سبب ایجاد اشتغال پایدار و توزیع عادلانه ثروت خواهند بود.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان بعد از ارائه سخنرانی مسئولان کارگروه بعد از ارائه طرح های مورد بررسی گفت: مجمع بسیج امروز حاصل تلاش ۱۸ ماهه نخبگان تخصصی بسیج است و در این بازه زمانی ضمن شناخت و طرح مسئله راهکار های اجرایی حل مشکلات هم تدوین شده است که اگر این طرح ها اجرایی شوند کمترین نارضایتی را از سوی مردم که ما خادمان آنها هستیم، خواهیم داشت.

نظری ادامه داد: بسیج حاصل تفکر نخبگانی امام راحل برای آن مقطع نبود بلکه برای امروز است، زیرا امام راحل پیکر بندی و نظام فکری بسیج را طراحی کرده بود که الحق و الانصاف این تفکر بسیار زیباست و حاصل آن بازسازی علمی و بهداشتی بخصوص در کرونا، سیل و حتی تشکیل گروه های جهادی در جریان امنیت نیز دخیل هستند.

وی ادامه داد: نخبگان تخصصی بسیج در اقشار هفتگانه تشکیل شده اند و با ایجاد هیئت های اندیشه ورز در هر سطح و شهرستانی مشکلات را بررسی و احصاء کرده اند که باید به انها توجه ویژه شود و در همین راستای از صدا و سیما نیز می خواهیم که برنامه های اموزشی این کارگروه ها و ماحصل تلاش های انان در راستای رفه مشکل و جهاد تبیین برای مردم عنوان شوند.

 رحمان جلالی معاون استانداری کرمان گفت: درحال حاضر گفتمان دولت همان گفتمان انقلاب و امامین انقلاب است بنابر این ما هم از طرح های بسیج حمایت می کنیم وهمین طرح اجرایی در سطح ناوگان حمل و نقل حاصل تفکر و اجماع عمل در دستگاه های دولتی است که  گره ای از مشکلات را باز کرد.

وی ادامه داد: ما نیز از مجمع بسیج مطالبه  داریم زیرا این جمع  بسیج مردیم ظرفیت بکری برای جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام است به همین علت باید قدر این جمعیت را دانست.

جلالی تاکید کرد: امروز راهبرد دشمن ایجاد نارضایتی است بنابر این ما نباید اجازه این شیطنت را به انها نباید داد و تنها راه آن هم جهادتبیین است در خصوص مشکلات کاملا به وضوح مسئله شناسی شده است و راهکار آن هم در همین مجامع بسیج عنوان شده است بنابر این منتظریم که بسیج این طرح ها را در یک قواره اجرایی به ما ارائه کند وما هم ضمن پیوست رسانه ای این موضوعات در دستگاه ها انها را به اجرا درآوریم.

معاون امنیتی و سیاسی استانداری کرمان در پایان خاطر نشان کرد: برخی از مسائل ما ابعاد چند وجهی دارند که لازم است به صورت اصلاحات قانونی مطرح شوند که این موارد هم در قالب یک طرح و قواره به ما ارائه شوند و ما در همایش ایران قوی به دستگاه های خود معرفی کنیم تا انها که قابلیت اجرا دارند به مرحله اجرا وارد کنیم.

انتهای پیام/ طهماسبی
 




لزوم ایجاد قرنطینه اندام های گیاهی در ۱۰ نقطه از استان/ توجه به ظرفیت نخبگان در احیائ صنایع پایین دستی عامل توازن عادلانه ثروت است

منبع:آرمـان
? لزوم ایجاد قرنطینه اندام های گیاهی در ۱۰ نقطه از استان/ توجه به ظرفیت نخبگان در احیائ صنایع پایین دستی عامل توازن عادلانه ثروت است