لزوم افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم، شایع می‌شود که ارتقاء آگاهی مردم نسبت به این بیماری ضروری است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی جنوب کرمان، علی احمدی با بیان اینکه بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو با شروع […]

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم، شایع می‌شود که ارتقاء آگاهی مردم نسبت به این بیماری ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی جنوب کرمان، علی احمدی با بیان اینکه بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو با شروع فصل گرما، شایع می‌شود، گفت: کنه «هیالوما» از مهمترین عوامل انتقال این بیماری بوده که از طریق گزشِ دام آلوده، مصرف گوشت آلوده و تماس مستقیم با دام موجب انتقال این بیماری به انسان می‌شوند.

 
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان این بیماری را از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و افزود: این بیماری هیچ‌گونه علائم بالینی در جمعیت دامی نداشته و زمانی که در جامعه انسانی بروز می‌‌کند از طریق انجام آزمایش‌های سرولوژی قابل تشخیص است.
 
وی با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به این بیماری خطرناک، اظهار کرد: انتقال اطلاعات لازم به مخاطبان، از طریق رسانه و برگزاری کلاس ترویجی و آموزشی در اولویت برنامه‌های اداره کل دامپزشکی، قرار دارد.
 
احمدی خطاب به شهروندانی که بدون رعایت پوشش‌های بهداشتی، اقدام به کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه می‌کنند، گفت: اینگونه افراد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
 
وی ضمن تقاضا از شهروندان جهت تهیه گوشت قرمز از فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی، تاکید کرد: شهروندان نسبت به خرید گوشت از افراد سودجو و دوره‌گرد خودداری کنند.
 
انتهای خبر/ فاریابی

[ad_1]

[ad_2]

لزوم افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

منبع:آرمـان
? لزوم افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو