لزوم اصلاح الگوی کشت/ تولید زعفران افزایش می یابد

کرمان – رئیس جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به کم آبی در استان کرمان گفت: اجرای اصلاح الگوی کشت در استان کرمان ضروری است. عباس سعیدی با اشاره به کم آبی در کرمان به فت فتو گفت: متأسفانه طی سالهای اخیر کرمان شاهد افت میزان بارش بوده است و همین امر خسارتهای زیادی به منابع […]

کرمان – رئیس جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به کم آبی در استان کرمان گفت: اجرای اصلاح الگوی کشت در استان کرمان ضروری است.

عباس سعیدی با اشاره به کم آبی در کرمان به فت فتو گفت: متأسفانه طی سالهای اخیر کرمان شاهد افت میزان بارش بوده است و همین امر خسارتهای زیادی به منابع آبی استان وارد کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های مقابله با خشکسالی در بخش کشاورزی توسعه روش‌های آبیاری مدرن در استان است که اقدامات مطلوبی در این راستا انجام شده است که باید افزایش یابد.

وی خواستار همکاری کشاورزان برای جلوگیری از آبیاری سنتی شد و گفت: نیاید اجازه داد آب‌های موجود به سادگی هدر رود، یکی دیگر از روش‌ها اصلاح الگوی کشت است که در این راستا توسعه کشت محصولاتی که به آب کمتر نیاز دارند در دستور کار قرار دارد و کشت زعفران در همین راستا پیگیری می‌شود و خوشبختانه با توجه به اقلیم مناسب استان کشت زعفران در کرمان افزای یافته و این رویه در حال گسترش است.

سعیدی گفت: حمایت مالی از کشاورزانی که اقدام به اصلاح الگوی کشت می‌کنند و سیستم‌های آبیاری را تغییر می‌دهند در دستور کار قرار دارد.

کد خبر ۵۳۹۹۲۸۴




لزوم اصلاح الگوی کشت/ تولید زعفران افزایش می یابد

منبع: مــهر
? لزوم اصلاح الگوی کشت/ تولید زعفران افزایش می یابد