لزوم ارتقاء آموزش مربیان و ایجاد روش های خلاقانه و مبتنی بر علم برای جذب مخاطب در باشگاه های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به منظور جذب مخاطب در باشگاه های ورزشی، مستلزم ارتقاء وضعیت آموزش مربیان و ایجاد روش های خلاقانه و مبتنی بر علم هستیم. به گزارش فت فتو؛ میثم پاریزی در سمینار آموزشی “بازاریابی اجتماعی و نحوه جذب مخاطبین ورزشی” که با حضور جامعه ورزش در محل سالن اجتماعات […]

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به منظور جذب مخاطب در باشگاه های ورزشی، مستلزم ارتقاء وضعیت آموزش مربیان و ایجاد روش های خلاقانه و مبتنی بر علم هستیم.

به گزارش فت فتو؛ میثم پاریزی در سمینار آموزشی “بازاریابی اجتماعی و نحوه جذب مخاطبین ورزشی” که با حضور جامعه ورزش در محل سالن اجتماعات شهید عباس سلطان زاده فنی و حرفه ای کرمان برگزار شد، گفت: خانواده ها باید به منظور ارتقاء سطح کمی حضور افراد جامعه در حوزه ورزش، در سبد روزمره زندگی خود ورزش را لحاظ کنند.

او آمار جذب افراد در حوزه ورزش را نگران کننده دانست و افزود: این آمار جای تامل دارد و باید برای اصلاح آن، کار پژوهشی و تحقیقاتی صورت گیرد تا بتوان ظرفیت‌هایی ایجاد کرد که بتواند به نشاط عمومی بینجامدکه راهکارهای مناسبی در این بخش وجود دارد.

پاریزی تصریح کرد: اگر آخرین آمار ورزشکاران سازمان یافته را قبل از شروع کرونا در پایان سال ۹۸ ملاک عمل خودمان قرار دهیم، می بینیم آن موقع ۱۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم و جمعیت استان کرمان تقریبا بالای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود ( آمار جدید جمعیت بالای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است) که بر این اساس، کمتر از ۵ درصد (بیش از ۳ درصد) از افراد جامعه در رشته های ورزشی فعالیت می کنند.

به گفته او، امروز با وجود شکل گرفتن باشگاه های ورزشی و علی رغم همه فعالیت هایی که صورت گرفته و همه مجوزهای کمیسیون ماده ۵ صادر شده است، متاسفانه کشور آمار قابل قبولی در بحث جذب افراد نداشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: امروز میانگین کرمان در این حوزه با کشور برابر است و کشور توانسته حضور زیر ۵ درصد افراد را در مجموعه های ورزشی داشته باشد که این آمار قابل قبولی نیست.

به گفته او، این آمار به هیچ عنوان با هیچ جای دنیا و کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که برای سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت جسمی و فیزیکی برنامه دارند، قابل قیاس نیست و جا دارد روی این مسئله فکر و کار بیشتری شود.

پاریزی ابراز امیدواری کرد، با برگزاری این سمینار جمع بندی ما به مرحله ای برسد تا هدف گذاری مناسبی در مجموعه ورزش استان داشته باشیم و بتوانیم با انجام یک برنامه ریزی بلند مدت، ظرف مدت حداقل ۱۰ سال، بالای ۳۰ درصد از افراد جامعه را در مجموعه ورزشی شاهد باشیم که به شکل منظم، مستمر و سازمان یافته فعالیت های ورزشی خود را ادامه دهند.

او از مربیان باشگاه های ورزشی خواست، متناسب با شرایط روز علم خود را ارتقا دهند و دانش خود را به روز کنند.

پاریزی با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر افزود: ایامی را پشت سر می گذاریم که به واسطه آن شهید داده ایم، در طول ۴۳ سال گذشته به مناسبت های مختلف و در بخش های مختلف شهید داده ایم و امروز شما ورزشکاران و مربیان می توانید پرچم دار عزت این کشور باشید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خطاب به مربیان گفت: امروز شما بخشی از پازل ورزش و جوانان استان کرمان هستید؛ لذا تردید نکنید که رعایت الگوهای شرعی، اخلاقی، انسانی و عرفی متناسب با شرایط کشور حتی به کسب و کار شما بهبود خواهد بخشید، پس اگر افراد قلیل و حداقلی تقاضاهایی از شما دارند که با عرف و نقش نظارتی جامعه همخوانی ندارد، خواهشی که دارم، پاسخگو نباشید.

پاریزی تصریح کرد: امروز تاثیرگذاری شما به عنوان مربیان ورزش در جامعه از والدین هم بیشتر است، پس این ظرفیت را در راستای اهداف نظام به کار گیرید تا در کنار ارتقای سطح ورزش که هدف گذاری اصلی مجموعه ما هست، بتوانیم نگاه به مسائل فرهنگی را هم داشته باشیم.

انتهای پیام




لزوم ارتقاء آموزش مربیان و ایجاد روش های خلاقانه و مبتنی بر علم برای جذب مخاطب در باشگاه های ورزشی

منبع: بــرنا
?
لزوم ارتقاء آموزش مربیان و ایجاد روش های خلاقانه و مبتنی بر علم برای جذب مخاطب در باشگاه های ورزشی