لحظاتی ناب با «سردار دلها»؛ از گلزار شهدای دَقوق‌آباد رفسنجان تا بیت‌الزهرا(س)

حامد قاسمی خبرنگار باسابقه رفسنجانی از خاطراتش و لحظاتی ناب با سردار دلها در رفسنجان و کرمان می‌گوید. نذیر کرمان – کرمان، زهرا بمی: این روزها تب‌وتاب برگزاری چهارمین سالگرد سردار دلها بالا گرفته و هرکسی به نوبه خودش می‌خواهد گوشه‌ای از کار را بگیرد. ما خبرنگاران هم ضمن پوشش اخبار مربوط  به چهارمین سالگرد […]


حامد قاسمی خبرنگار باسابقه رفسنجانی از خاطراتش و لحظاتی ناب با سردار دلها در رفسنجان و کرمان می‌گوید.

نذیر کرمان – کرمان، زهرا بمی: این روزها تب‌وتاب برگزاری چهارمین سالگرد سردار دلها بالا گرفته و هرکسی به نوبه خودش می‌خواهد گوشه‌ای از کار را بگیرد.

ما خبرنگاران هم ضمن پوشش اخبار مربوط  به چهارمین سالگرد در کنار پوشش سایر اخبار، به‌دنبال خاطراتی از دوستان، همرزمان و آشنایان سردار دلها می‌گردیم تا مردم هم این خاطرات را بخوانند و ویژگی‌های سردار که از قول رفقایش تعریف می‌شود، بیش از پیش برجسته شود.

 

خلوت کردن سردار دلها با شهید حاج علی محمدی‌پور در گلزار شهداء دقوق‌آباد نوق 

 

آن عکس معروف حاج قاسم!

یاد عکس معروف سردار دلها بر سر مزار شهید عارف حاج علی محمدی‌پور افتادم که توسط آقای قاسمی خبرنگار رفسنجانی گرفته شده است، فرصت را مغتنم شمردم تا همکارم از خاطرات آن روز تعریف کند.

« دی‌ماه ۱۳۸۸ یادواره سردار شهید حاج علی محمدی‌پور و شهدای منطقه دقوق‌آباد نوق بود.با یکی از دوستان کتابی را که برای سردار شهید رضا عباس‌زاده از شهدای منطقه نوق و از اولین فرماندهان رفسنجانی گردان‌های لشکر ۴۱ ثارالله بود، را آماده می‌کردیم.

وقتی مطلع شدیم سردار سلیمانی سخنران مراسم یادواره شهداست، به این جهت که از حاج قاسم در خصوص شهید رضا عباس‌زاده مصاحبه بگیریم و خاطراتی از ایشان به کتاب‌مان اضافه کنیم، به یادواره رفتیم.

قبل از ظهر رسیدیم به منطقه نوق. یادواره عصر برگزار می‌شد و ما ظهر منزل پدر شهید حاج علی محمدی‌پور رفتیم. وقتی وارد منزل شدیم تعدادی از همرزمان و دوستان حاج قاسم و اقوام شهید حاج علی در منزل بودند.

حاج قاسم حدود دو ساعتی با پدر و مادر شهید صحبت می‌کرد و ناهار را با پدر و مادر شهید با هم صرف کردند.

بعد از صرف ناهار حاج قاسم بلند شد که سمت گلزار شهدا برود و از آنجا به مسجد دقوق آباد و برای سخنرانی مراسم یادواره شهدای دقوق آباد.حاج قاسم با خودرو داخل حیاط بود ما هم داخل راهرو نشسته بودیم و قتی بیرون رفت ما هم بیرون رفتیم.

من به حاجی گفتم کتابی برای شهید عباس‌زاده می‌نویسیم اگر خاطرات و مطلبی از این شهید والامقام دارید، بگویید.نام کتاب‌مان هم اثر انگشت بود.

 

حاج قاسم بالای قبر شهید حاج علی محمدی‌پور 

 

کدام شهید برای حاج قاسم «مالک» بود؟

حاج قاسم گفت «الان نمی‌توانم در این فرصت کم با شما صحبت کنم.  رضا عباس‌زاده برای من مالک بود و اینقدر شخصیت رضا عباس‌زاده بزرگ هست که در این مجال نمی‌گنجد. او یک انسان خیلی بزرگی بود و در یکی دو جمله خلاصه نمی‌شود اگر برای کتاب‌تان لازم دارید، بیایید تهران».

شهید پورجعفری هم که همراه حاج قاسم بود، حاجی به او اشاره کرد که با وی هماهنگ کنید و شماره هم به من دادند که برای رفتن به تهران هماهنگ کنم.

به همراه حاج قاسم سر مزار شهدای دقوق آباد رفتیم و در آنجا چند عکس گرفتم».

اما عکسی از حاج قاسم بالای قبر شهید محمدی‌پور که عکس معروفی هم شده، توسط آقای قاسمی گرفته شده است.

«حاج قاسم سر مزار همه شهدا رفت و سر قبر حاج علی خیلی متأثر شد و تنهایی حدود ده دقیقه با شهید خلوت و دردل کرد.

حاج قاسم خیلی ارادت خاصی به شهید حاج علی محمدی‌پور داشت و همواره در مراسم‌ها و سخنرانی‌هایش این قضیه را مطرح می‌کرد».

قاسمی که یک خبرنگار جسور و پرتلاش است و تقریبا در تمام صحنه‌ها حاضر می‌شود، برای پوشش مراسم شهادت بی‌بی دو عالم تصمیم می‌گیرد به بیت‌الزهرای حاج قاسم برود، که از آنجا هم خاطره‌ای با سردار دلها دارد.

 

حامد قاسمی و حاج قاسم در گلزار شهداء دقوق‌آباد نوق 

 

سردار دست رد به سینه کسی نمی‌زد

 «یک سال قبل از شهادت حاج قاسم با چند نفر از دوستان به بیت‌الزهرا(س) رفتیم که در مراسم دهه فاطمیه شرکت کنیم.

 حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان سخنران مراسم بود. من خیلی دلم می‌خواست عکاسی مراسم را انجام دهم. دم در آمدیم اجازه ندادند دوربین داخل ببریم و دوربین را داخل ماشین گذاشتم برگشتم. به هنگام بازگشتم به بیت‌الزهرا(س) دیدم حاج قاسم دم در ایستاده و بعد از سلام و احوالپرسی، گفتم من خبرنگارم دوست داشتم از این مراسم عکس بگیرم. دوستان امنیتی اجازه ندادند.

 حاج قاسم یک نفر را صدا زد و گفت دوربین را چک کنید بگذارید دوربین را بیاورد داخل. آن بنده خدا به من گفت حاج قاسم درخواست کسی را رد نمی‌کند اما بحث امنیتی هست شرایط حاج قاسم را که می‌دانید.

 شما کارت حافظه بدهید ما عکس می‌گیریم به شما می‌دهیم و من هم پذیرفتم.

می‌خواهم بگویم برخورد حاج قاسم برخورد خیلی خوبی بود و دست رد به سینه کسی نمی‌زد و همه کسانی هم که همراه او بودند با لحن مؤدبانه، متواضعانه و خوب برخورد می‌کردند».

قاسمی همراهی با سردار آسمانی را از لحظات ناب و لذت‌بخش زندگی خود می‌داند و به آن لحظه‌ها افتخار می‌کند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





لحظاتی ناب با «سردار دلها»؛ از گلزار شهدای دَقوق‌آباد رفسنجان تا بیت‌الزهرا(س)

منبع: فــارس
? لحظاتی ناب با «سردار دلها»؛ از گلزار شهدای دَقوق‌آباد رفسنجان تا بیت‌الزهرا(س)