قوه قضائیه با عواملی که نقش آنها در حوادث اخیر به اثبات رسیده برخورد قاطع داشته باشد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فکر و ذهن بسیاری از جوانان به دلیل هجمه سنگین رسانه‌ای دشمنان تحت تاثیر قرار گرفته و برخورد قاطع عواملی که نقش آنها در حوادث اخیر به اثبات رسیده مورد تاکید است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در نشست مشترک شورای […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فکر و ذهن بسیاری از جوانان به دلیل هجمه سنگین رسانه‌ای دشمنان تحت تاثیر قرار گرفته و برخورد قاطع عواملی که نقش آنها در حوادث اخیر به اثبات رسیده مورد تاکید است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در نشست مشترک شورای قضایی با مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، اظهار داشت: دشمنانی که همواره از ملت ایران سیلی خورده‌اند، دنبال انتقام از مردم ما هستند.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از فضای مجازی تلاش می‌کنند که به اهداف شوم خود در کشور دست یابد، ادامه داد: در مقابل این جریان باید بر مبنای جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری روشنگری کنیم تا این بار هم توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان خنثی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد جهاد تبیین در دستگاه قضایی نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: برخورد قاطع با افرادی که عامل خارجی هستند و همچنین عوامل داخلی که نقش آنها در حوادث به اثبات رسیده مورد تاکید است.

وی گفت: با توجه به اتفاقات اخیر نیازمند توجه بیش از پیش به فرامین رهبری در حوزه جهاد تبیین هستیم، زیرا فکر و ذهن بسیاری از جوانان به دلیل هجمه سنگین رسانه‌ای دشمنان تحت تاثیر قرار گرفته است.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به این که تفاهم بین دستگاه قضا و مجلس کار بسیار ارزشمندی است، تاکید کرد: درک متقابل با یک تفاهم و همکاری شکل می‌گیرد و از آن حمایت می کنیم.

وی به دغدغه‌های امنیتی موضوع ساماندهی اتباع خارجی نیز اشاره و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده طرحی در قالب ساماندهی اتباع خارجی مطرح و تشکیل سازمان ملی اقامت در کشور به تصویب رسیده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قالب این طرح ساماندهی ۵ میلیون نفر از اتباع بیگانه در کشور مطرح شده است، افزود: از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر در استان کرمان هستند.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح هویت اتباع بیگانه مشخص و انگشت‌نگاری از آنها انجام می‌شود، ادامه داد: بر این اساس باید هویت کامل اشخاص به ریز مشخص شود.

دستگاه قضایی در برخورد با مفسدین و تخلفات شرکت‌های بزرگ اقتصادی ورود کند

محمدمهدی زاهدی در این نشست، اظهار داشت: هفته قبل شرکت ملی مس ۱۰ هزار میلیارد تومان از استان خارج کرده است و این در حالی است که طبق قانون باید سرمایه شرکت‌های دولتی و خصولتی در استان باشد.

وی با بیان اینکه این اقدام شرکت ملی مس ظلم بزرگی به استان و مردم کرمان است، گفت: دادستانی به عنوان مدعی ‌العموم باید ورود کرد و بررسی کند که چه میزان از سرمایه واقعی شرکت‌های بزرگ در بانک‌های استان کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  اینکه دادستانی در این حوزه به هیچ عنوان نباید کوتاه بیاید و شرکت‌های متخلف را باید پای میز محاکمه بکشد، تصریح کرد: در بحث معادن استان فساد زیادی وجود دارد و انتظار می‌رود دستگاه قضایی با مفسدین و پشتیبانان آنها برخورد کند.

وی با بیان اینکه برخی ز شرکت‌های بزرگ اقتصادی در استان کرمان به هیچ کدام از مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان عمل نمی‌کنند، گفت: چرا باید این اندازه جوان بیکار در استان باشد و از سوی دیگر این سرمایه‌ها از استان خارج شده و به تهران برود.

زاهدی با اشاره به حقوق‌ها و مزایای بی‌حساب و کتابی که به مدیران این شرکت‌های پرداخت می‌شود، بیان کرد: پرداخت این حقوق‌های اَبَرنجومی ظلم است و انتظار داریم به این تخلفات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: نظارت بر نحوه واگذاری پروژه‌ها، حقوق و مزایای پرداختی در برخی شرکت‌ها، زمین‌خواری و عوامل پشت صحنه آن و غیره نیز باید در اولویت کار دستگاه قضایی قرار گیرد.

صمدالله محمدی، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از اقدامات شوراهای حل اختلاف در کاهش حجم پرونده‌ها تقدیر کرد و اظهار داشت: توسعه آموزش‌ها در این حوزه نیز مورد تاکید است.

وی بر توسعه مس و شرکت‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: این موارد اگر به درستی مدیریت شوند، می‌توانند کشور را مدیریت کنند و از این رو پیشنهاد می‌شود که با کمک دستگاه قضایی زمینه‌ای فراهم شود که از توسعه نامتوازن ناشی از  تصمیمات غلط در گذشته جلوگیری شده و از بروز اختلافات طبقاتی در جامعه جلوگیری شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی باید به نقش خود در توسعه صنعتی استان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش تسنیم در این جلسه همچنین اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و شریعتی نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداختند.

انتهای پیام/۵۱۱/




قوه قضائیه با عواملی که نقش آنها در حوادث اخیر به اثبات رسیده برخورد قاطع داشته باشد

منبع: تسنــیم
? قوه قضائیه با عواملی که نقش آنها در حوادث اخیر به اثبات رسیده برخورد قاطع داشته باشد