قوانین مربوط به ایثارگران بر زمین مانده است/ لزوم برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین ایثارگری

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اینکه قانونی برای ایثارگران تصویب شود و بر زمین بماند درست نیست زیرا از آن طرف مردم هم این قوانین را می‌بینند و فکر می‌کنند چه خبر است و همه‌چی برای ایثارگران است در حالی که این حق به آنها نمی‌رسد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم […]


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اینکه قانونی برای ایثارگران تصویب شود و بر زمین بماند درست نیست زیرا از آن طرف مردم هم این قوانین را می‌بینند و فکر می‌کنند چه خبر است و همه‌چی برای ایثارگران است در حالی که این حق به آنها نمی‌رسد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز در همایش حقوق شهروندی ایثارگران در محل هتل آسمان فرهنگیان اظهار داشت: پیگیری مطالبات ایثارگران جزو حقوق شهروندی آنهاست.

 وی با اشاره به اینکه برای پیگیری حقوق شهروندی در دستگاه قضایی اقداماتی انجام شده است، ابراز داشت: هیئتی در قوه قضاییه بر اجرای قانون حقوق شهروندی نظارت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: کسانی که در دنیا مدعی حقوق شهروندی هستند اما فقط ادعا می‌کنند و ابزار سیاسی در دست آنها شده است، اما در نظام جمهوری اسلامی نظارت بر حقوق شهروندی وجود دارد.

 حمیدی بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید پیگیر حق و حقوق ایثارگران باشد تا به حق‌شان برسند و انتقاداتی که در این زمینه وجود دارد با توجه به بار مالی که دارد مربوط به سراسر کشور است.

وی عنوان کرد: قانون پیش‌بینی کرده بعضی از ایثارگران می‌توانند طی ۲۰ یا ۲۵ سال بازنشسته شوند، اما این قانون بر زمین مانده زیرا بار مالی زیادی برای دولت دارد و شاید به‌ندرت اجرا شود.

این مقام قضایی افزود: اینکه قانونی برای ایثارگران تصویب شود و بر زمین بماند درست نیست زیرا از آن طرف مردم هم این قوانین را می‌بینند و فکر می‌کنند چه خبر است و همه چی برای ایثارگران است در حالی که این حق به آنها نمی‌رسد.

حمیدی همچنین بر اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران توسط مدیران تاکید کرد و از برخورد با مسوولان متخلف در این بخش خبر داد و یادآور شد: یک سوم سهمیه جذب نیرو در دادگستری با ایثارگران بوده و همه کارکنان مشمول طرح تبدیل وضعیت را هم استخدام رسمی کرده‌ایم.

 همچنین معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به هزینه‌کرد پول نیاز ندارد بلکه مربوط به رفتار ما ایثارگران و یا مسوول امور ایثارگران در اداره است.

محمدباقر اسلامی ادامه داد: ایثارگران خواسته‌های قانونی دارند و قانون نیز امتیازات و حقوقی را برای آنها تصویب کرده است و ما باید پیگیر اجرای این قانون باشیم.

وی اضافه کرد: مسوولان مربوط به امور ایثارگران با به قانون و حقوق مربوط به ایثارگران تسلط کافی داشته باشند و آنها را پیگیری کنند.

اسلامی ابراز داشت: بر اساس قانون همچنین ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان ایثارگر و خانواده وی رایگان است، اما در عمل تضاد و دوگانگی وجود دارد.

وی ادامه داد: بعضی سازمان‌ها در برابر تبدیل وضعیت ایثارگران مقاومت می‌کنند و این در حالی‌ست که باید برای تبدیل وضعیت آنها اقدام کنیم تا وضعیت‌شان ارتقا یابد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





قوانین مربوط به ایثارگران بر زمین مانده است/ لزوم برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین ایثارگری

منبع: فــارس
? قوانین مربوط به ایثارگران بر زمین مانده است/ لزوم برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین ایثارگری