کل اخبار 111457 اخبار امروز : 37
  • تاریخ : یکشنبه - ۱۶ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 - May - 2024
  • ساعت :

    قلعه گنج اسیر فقر اجباری

    شهر من قلعه گنج در دهه‌های متوالی دستخوش ناملایمات شده و در هر دوره به نوعی مورد بی‌مهری قرار گرفته است. با همه حمایت‌هایی که گاه در بعضی دولت‌ها از این منطقه صورت گرفته، اما زخم محرومیت از چهره‌اش پاک نمی‌شود و گرد مظلومیت همچنان آن را فرا گرفته است. گاهی محرومیت‌هایی در قلعه گنج […]

    شهر من قلعه گنج در دهه‌های متوالی دستخوش ناملایمات شده و در هر دوره به نوعی مورد بی‌مهری قرار گرفته است. با همه حمایت‌هایی که گاه در بعضی دولت‌ها از این منطقه صورت گرفته، اما زخم محرومیت از چهره‌اش پاک نمی‌شود و گرد مظلومیت همچنان آن را فرا گرفته است.

    گاهی محرومیت‌هایی در قلعه گنج استان کرمان به چشم می خورد که ذهن هر رهگذر ساده اندیشی را نیز درگیر می کند. کمبودهای سوال برانگیز و شاید سهل الوصول، آب شرب بهداشتی، سرویس بهداشتی، حمام، جاده ایمن، کلاس درس و معلم، بیمارستان و… نبود اینها بخش بسیار کوچکی از مجموعه وسیع محرومیت‌های قلعه گنج است.

    قلعه گنج شهرستانی محروم از یکی از ثروتمندترین استان‌های ایران است، پس چرا محروم است؟

    گاهی پهناور بودن این شهرستان را عامل اصلی توسعه فقر می دانند و نابرابری توزیع خدمات و کاهش دسترسی ها را عامل فرعی، شاید علت این حجم محرومیت همین باشد.

    هر ساله بازگشایی مدارس هم غمی بر غم‌ها می افزاید. نبود امکانات مناسب تحصیلی، عدم وجود جاده های ایمن و مناسب و نبود سرویس مناسب برای مدارس که از دغدغه های اصلی خانواده ها شده است.

    با یک حساب سرانگشتی می توان راهی برای این مشکلات پیدا کرد، مگر نه اینکه شهر قلعه گنج منبع غنی صنایع دستی است و در برخی موارد رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است؟ آیا نمی شود با ایجاد مشاغل خانگی که مورد استقبال هم واقع می شود بخشی از مشکلات مالی خانواده ها را رفع کرد؟

    آیا با راه اندازی بوم گردی و دعوت از توریست‌ها، قلعه گنج خود به جایی برای خلق ثروت تبدیل نمی شود که مناطق همجوار را نیز پوشش دهد و با این شیوه باری از دوش دولت هم برداشته شود؟

    قلعه گنج محروم است، زیرا یا متولیان امر که قرار بوده مشکلات را پیگیری کنند، از پس بزرگی مشکل برنیامدند و یا فقدان برنامه توسعه در شهرستان مانع رشد منطقه شده است. هر چه هست حتما می توان چاره ای برای آن اندیشید و قلعه گنج را نجات داد، می شود فکری کرد و دانش آموزان عاشق تحصیلش را بدون دغدغه نان شب، تهیه لباس و … راهی مدرسه کرد. با همه حمایت‌های دولت، همچنان به حمایت‌های خیلی بیشتری نیاز است تا قلعه گنج از این وضعیت خارج شود.

    *دانش آموز خبرنگار




    قلعه گنج اسیر فقر اجباری

    منبع: پــانا
    ? قلعه گنج اسیر فقر اجباری

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    google-site-verification=LpVT_XOmM0mXIQSH9gdbeL6NcB6rRetHYPJ3RBKu11A