قلعه گنج، شهرستانی با ۸۰ هزار نفر جمعیت و یک دندانپزشک

کرمان – فت فتو – شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان با ۸۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۰۰ روستای پراکنده با وسعت زیاد، فقط یک دندانپزشک دارد. به گزارش فت فتو، قلعه گنج به عنوان یکی از محروم ترین شهرستان های استان کرمان، نیازمند تامین زیرساخت ها و در ابعاد مختلف از جمله […]

کرمان – فت فتو – شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان با ۸۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۰۰ روستای پراکنده با وسعت زیاد، فقط یک دندانپزشک دارد.

به گزارش فت فتو، قلعه گنج به عنوان یکی از محروم ترین شهرستان های استان کرمان، نیازمند تامین زیرساخت ها و در ابعاد مختلف از جمله بخش بهداشت و درمان است.

هرچند طی سال های اخیر اتفاقات خوبی در راستای توسعه این شهرستان رقم خورده اما آمار و ارقام موجود حکایت از کمبودها و مشکلاتی در بخش های مختلف دارد که می طلبد دولت، بخش خصوصی و خیران، آستین همت را بیش از پیش بالا زده و به کمک اهالی این دیار بشتابند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قلعه گنج با تاکید بر اینکه با کمبود دندانپزشک در این شهرستان مواجه‌ هستیم گفت: قلعه گنج با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر فقط یک دندانپزشک دارد.

عباس پالش در گفت و گو با خبرنگار افزود: فقط یک دندانپزشک در بخش دولتی در مرکز جامع خدمات سلامت حوزه شهری قلعه گنج فعالیت دارد.

وی با اشاره به تعطیلی تنها مطب دندانپزشکی قلعه گنج در برخی موارد مانند نیمه نخست تعطیلات نوروز اظهار داشت: دندانپزشکان خیر نیز حدود دو تا سه روز از سال را به ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاهای این شهرستان می پردازند که باز هم پاسخگوی نیاز مردم نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قلعه گنج تصریح کرد: عمده مشکلات بخش دهان و دندان این شهرستان کمبود نیروی انسانی اعم از دندانپزشک است.

وی با بیان اینکه قلعه گنج با وجود ۸۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۲۰۰ روستای باید حداقل چهار دندانپزشک داشته باشد.

پالش افزود: مراکز جامع خدمات سلامت رمشک، چاه دادخدا، سرخ قلعه و دولاب یونیت دندانپزشکی خریداری و مطب دندانپزشکی را به منظور حضور دندانپزشک تجهیز کرده اند در حالی که نیروی انسانی متخصص در این مناطق وجود ندارد.

عمران حیدری عضو شورای اسلامی شهر قلعه گنج نیز گفت: به دلیل نداشتن دندانپزشک حتی در بخش خصوصی در مرکز شهر اغلب مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی به شهرستان های منوجان و کهنوج و در برخی مواقع به استان هرمزگان می روند.

محمد فلاح کهن سرپرست فرمانداری قلعه گنج نیز گفت: با مشکل کمبود دندانپزشک در بخش خصوصی و بخش دولتی در شهرستان قلعه مواجه هستیم.

محمد فلاح کهن افزود: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل خیرین حوزه بهداشت زمین و مکان مناسبی به منظور احداث ساختمان و مرکز دندانپزشکی در شهر قلعه گنج احداث و تجهیز کنیم تا مشکلات مردم در حوزه دندانپزشکی با مراجعه به این مرکز رفع شود.




قلعه گنج، شهرستانی با ۸۰ هزار نفر جمعیت و یک دندانپزشک

منبع: ایرنـا
? قلعه گنج، شهرستانی با ۸۰ هزار نفر جمعیت و یک دندانپزشک