قطع برق ۶ هزار خانوار در جنوب کرمان/ دمای هوا به ۵۰ درجه می رسد

کرمان – برق ۶ هزار خانوار در جنوب کرمان در حالی به دلیل مشکل فنی در پست برق سرجاز قطع شده که گروه های امدادی در تلاش هستند که مشکل قطعی برق را به حداقل ممکن کاهش دهند. فت فتو – گروه استان‌ها: این روزها دمای هوا در جنوب کرمان به ۵۰ درجه نیز می‌رسد […]

کرمان – برق ۶ هزار خانوار در جنوب کرمان در حالی به دلیل مشکل فنی در پست برق سرجاز قطع شده که گروه های امدادی در تلاش هستند که مشکل قطعی برق را به حداقل ممکن کاهش دهند.

فت فتو – گروه استان‌ها: این روزها دمای هوا در جنوب کرمان به ۵۰ درجه نیز می‌رسد و همین مساله موجب افزایش استفاده از وسایل سرمایشی شده که طبیعا افزایش مصرف برق را به همراه دارد اما همزمان با موج جدید گرما از دو شب قبل پست برق سرجاز در شهرستان جیرفت به دلیل برخی از مشکلات فنی از مدار خارج شده و عملاً برق ۶ هزار خانوار در این منطقه قطع شده است.

این مشکل در مناطق جمعیتی بعد از پل سرجاز به سمت بزرگراه خلیج فارس شهر جیرفت روی داده است، نیروهای برق منطقه‌ای استان در تلاش برای رفع مشکل هستند و برق برخی از مشترکان با استفاده از شبکه‌های توزیع مجاور تأمین شده اما افت فشار برق و قطعی همچنان ادامه دارد.

به دلیل فشار بیش از حد بر روی شبکه‌ها جانبی امکان بروز مشکل وجود دارد به همین دلیل از مردم شهرستان جیرفت خواسته شده که در مصرف برق نهایت صرفه جویی را انجام دهند

آنچه که هم اکنون روی داده است با تلاش گروه‌های امدادی و فنی برق برخی از روستاها و مناطق با استفاده از شبکه‌های دیگر تأمین شده اما به دلیل فشار بیش از حد بر روی شبکه‌ها جانبی امکان بروز مشکل وجود دارد به همین دلیل از مردم شهرستان جیرفت خواسته شده که در مصرف برق نهایت صرفه جویی را انجام دهند.

هم اکنون پویشی نیز در جنوب کرمان برای خاموش کردن کولرهای گازی اضافی ایجاد شده و مردم به صورت چشمگیری در مصرف برق صرفه جویی کرده‌اند که به نظر می‌رسد با توجه به حجم مشکلات فنی در پست سرجاز این مساله باید طی ساعتهای آتی نیز ادامه یابد تا بتوان پست برق سیاری که از کرمان به سمت جنوب کرمان ارسال شده است را وارد مدار کرد.

با وجود تلاش برای رفع مشکل فنی پست سرجاز، یک پست برق سیار نیز از کرمان به منطقه ارسال شده که به دلیل ترافیک موجود در جاده و حجم و وزن این دستگاه روند انتقال به کندی انجام می‌شود.

محموله ترافیکی پست سیار برق از ۱۲ تونل جیرفت عبور داده شد

مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان در این خصوص گفت: پست سیار برق که وارد حوزه سرزمینی جیرفت شده است تا یک ساعت دیگر به منطقه سرجاز جیرفت برای نصب منتقل می‌شود.

 قطع برق ۶ هزار خانوار در جنوب <a href=کرمان/ دمای هوا به ۵۰ درجه می رسد” height=”400″ src=”https://media.mehrnews.com/d/2022/07/04/4/4201169.jpg?ts=1656928691304″ width=”600″>

عبدالوحید مهدوی نیا افزود: با همکاری نیروهای پلیس راه جیرفت و راهداری جیرفت محموله ترافیکی پست با سلامت از تونل‌های ۱۲ گانه جیرفت عبور و به زودی با رسیدن به محل نصب با اقدامات فنی کار نصب و راه اندازی ان انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه در فاصله زمانی نصب، تست و راه اندازی این پست همکاری مردم در خاموش کردن وسایل برقی مازاد به ویژه کلرهای گازی می‌تواند تمرکز نیروهای عملیاتی را بر نصب و وارد مدار کردن این پست قرار دهد از مردم و کشاورزان جیرفتی به واسطه همکاری در کاهش مصرف ظرف ۲۴ ساعت گذشته تشکر کرد.

وی همت جانانه مردم جیرفت در این وضعیت را شایسته تقدیر دانست و گفت: به صورت تقریبی اگر ۱۰ هزار کلر گازی مازاد بر مصرف در این فاصله زمانی خاموش شود و بار بر شبکه را کاهش دهد همکاران بنده در اداره برق جیرفت می‌توانند با خیالی آسوده‌تر اقدامات فنی مؤثری را برای وارد مدار کردن پست سرجاز انجام دهند.

ادارات تعطیل شده است / ‏‬ مردم صرفه جویی کنند

بیشترین مشکل در روستاها و همچنین محله‌های دولت آباد، دشتکوج، طوهان، جنگل آباد، میجان، باقرآباد، دهنو، صاحب آباد، سرجاز، مالک اشتر وجود دارد.

سرپرست فرمانداری جیرفت نیز در گفتگو با مهر از مردم خواست با توجه به مشکل در تأمین برق و گرمای هوا در مصرف برق صرفه جویی کنند و اگر در هر خانه یک کولر خاموش شود بسیاری از مشکلات کاهش می‌یابد.

علی بلند نظر تاکید کرد: اقدامات لازم برای رفع مشکل فنی در حال انجام است و پست برق سیار نیز به زودی به سرجاز می‌رسد اما همکاری مردم برای کاهش مشکلات ضروری است.

وی از تعطیل شدن ادارت کرمان طی روز جاری خبر داد و گفت: این اقدام جهت کاهش مصرف انرژی و با موافقت استانداری کرمان انجام شده است.

وی دلیل بروز مشکل فنی را گرمای شدید هوا و بار شدید روی شبکه دانست.

وی گفت: با جابجایی شبکه بر روی بقیه پست‌ها بخشی از مشکل رفع شده است اما همچنان بار بر روی شبکه توزیع زیاد است.

همکاری مردم ستودنی است

ستاد بحران شهرستان جیرفت نیز شب گذشته تشکیل شده است و تمهیداتی برای رفع مشکل تأمین برق شهرستان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان در گفتگو با مهر بیان کرد: تلاش مردم برای کاهش بار بر روی شبکه ستودنی است اما باید ادامه یابد و با توجه به افزایش دمای هوا به خصوص در ساعت پیک دمایی صرفه جویی باید انجام شود.

تمام گروه‌های فنی در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز مشکل وارد عمل شوند و به زودی پست برق سیار نیز وارد مدار می‌شود

حمید رضا حبیبی افزود: همه پستهای برق در جنوب کرمان زیر بار رفته‌اند و عملاً در پیک مصرف برق هستیم.

وی ادامه داد: تمام گروه‌های فنی در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز مشکل وارد عمل شوند و به زودی پست برق سیار نیز وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با افزایش دمای هوا امکان بروز حوادث در شبکه وجود دارد اما قبل از این در سال جاری ما هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده در منطقه نداشتیم.

حبیبی گفت: عملاً از بامداد روز سه شنبه تا کنون تلاش‌های بی وقفه برای رفع این مشکل ادامه دارد.

روز پنجشنبه تعطیل شود

وی گفت: برای رفع مشکل به زودی پست برق بم به شهرستان جیرفت متصل می‌شود و در صورت وقوع این مساله مشکل جنوب کرمان کاهش می‌یابد.

امام جمعه شهر جیرفت نیز از مردم این شهر خواست نهایت همکاری برای کاهش افت فشار و قطعی برق را انجام دهند.

حجت الاسلام میثم تارم با اشاره به پیش بینی هواشناسی در خصوص افزایش دما در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه خواستار اتخاذ تمهیداتی برای رفع مشکل مردم در اسرع وقت شد.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه اوج گرما خواهد بود، ادامه داد: برای کاهش مشکلات از استاندار کرمان و فرماندار جیرفت می‌خواهیم در صورت امکان تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه برای جلوگیری از قطعی برق را در دستور کار قرار دهند.

مردم جیرفت هم اکنون با وجود گرمای بی سابقه همچنان در انتظار رفع مشکلات موجود در شبکه و عادی شدن اوضاع هستند.

کد خبر ۵۵۴۱۸۲۹




قطع برق ۶ هزار خانوار در جنوب کرمان/ دمای هوا به ۵۰ درجه می رسد

منبع: مــهر
? قطع برق ۶ هزار خانوار در جنوب کرمان/ دمای هوا به ۵۰ درجه می رسد