قصه دامادی حاج قاسم را اینجا بخوانید

مدیر گلزار شهدای کرمان به نقل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قصه دامادی او را روایت می‌کند. نذیر کرمان _ کرمان؛ مهسا حقانیت: خیمه گلزار شهدای کرمان در آخرین روز بهار میزبان ۵۰ زوج جوان است که آمده‌اند جشن یکی‌شدن‌شان را در این مکان مقدس و در جوار تربت پاک سردار دل‌ها برگزار کنند. […]


مدیر گلزار شهدای کرمان به نقل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قصه دامادی او را روایت می‌کند.

نذیر کرمان _ کرمان؛ مهسا حقانیت: خیمه گلزار شهدای کرمان در آخرین روز بهار میزبان ۵۰ زوج جوان است که آمده‌اند جشن یکی‌شدن‌شان را در این مکان مقدس و در جوار تربت پاک سردار دل‌ها برگزار کنند.

عروس خانم‌ها با چادر سفید و آقا دامادها با کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید روی صندلی‌های چیده شده در زیر خیمه نشسته‌اند و یک سفره عقد ساده و زیبا جلوی‌شان پهن شده است.

این‌ زوج‌های جوان از مناطق مختلف استان کرمان خودشان را به گلزار شهدای کرمان رسانده‌اند تا همزمان با زوج‌هایی در سراسر ایران عزیز جشن یکی‌شدن‌شان را برگزار کنند.

قرائت خطبه عقد بیش از ۷۰۰ زوج در جوار مزار سردار دل‌ها

امین گزستانی مسوول گروه جهادی معراج‌الشهدا و بانی آیین جشن عروسی ۵۰ زوج کرمانی اجرای برنامه را برعهده دارد، او سعی می‌کند با مطالب بامزه و نکته‌های کلیدی شادی و نشاط بیشتری را در بین حاضران این جشن ایجاد کند.

وی می‌گوید: ۵۰  کفتر عاشق امروز زندگی خود را از جوار مزار شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌کنند و روز گذشته هم ۸ عروس و داماد از شهر شهداد داشتیم که در گلزار شهدای کرمان عقد بستند.

گزستانی از قرائت خطبه عقد بیش از ۷۰۰ زوج طی سه سال گذشته در کنار مزار سردار حاج قاسم سلیمانی خبر می‌دهد و عنوان می‌کند: با این زوج‌ها تماس گرفتیم تا برای تهیه گزارش و شرکت در دورهمی متاهل‌ها دعوت کنیم و متوجه شدیم در بین آنها حتی یک مورد طلاق نداشتیم و این  زندگی که با توسل به اهل بیت(ع)، شهدا و سردار دل‌ها شروع شده است، همچنان ادامه دارد.

آگاهی ضامن پایداری ازدواج است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان برای عروس و دامادها آرزوی خوشبختی می‌کند و به آنها می‌گوید: شما در کنار مزار شهدا زندگی خود را آغاز می‌کنید و می‌توانید با تاسی از سیره شهدا روزهای خوبی را برای خود و همسرتان رقم بزنید.

میثم پاریزی بر ادامه برگزاری ویژه برنامه‌های ازدواج جوانان در جواز مزار شهدا تاکید می‌کند و ادامه می‌دهد: کرمان می‌تواند برای کشور الگوسازی کند تا این نوع فرهنگ را در جامعه شاهد باشیم.

وی می‌گوید: آگاهانه بودن ازدواج، پایدار بودن آن را تضمین می‌کند.

مراسم عروسی حاج قاسم چگونه بود؟

حسنی‌سعدی مدیر گلزار شهدای کرمان هم نحوه ازدواج شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را روایت می‌کند«در یک  مراسم عروسی از حاج قاسم می‌پرسند شما چه زمانی داماد شدی و مراسم عروسی شما چطوری بود. حاجی می‌گوید: جبهه بودم، خانواده‌ام پیغام دادند: “بیا و خانواده تشکیل بده”، من به کرمان آمدم و مراسم ساده‌ای برگزار کردیم و چند روز بعد از عروسی هم برگشتم جبهه».

وی همچنین با اشاره به توصیه امام و رهبری به زوج‌های جوان که بروید و با هم بسازید، از زوج‌های جوان می‌خواهد با هم مهربان باشند و بسازند و گذشت داشته باشند‌.

۵۰ عروس و دامادی که زندگی‌شان را از گلزار شهدای کرمان آغاز کردند پس از زیارت قبور مطهر شهدا و تربت سردار دل‌ها راهی خانه بخت شدند، به این امید که بتوانند سیره شهدا را در زندگی‌شان دنبال کنند و با هم بسازند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





قصه دامادی حاج قاسم را اینجا بخوانید

منبع: فــارس
? قصه دامادی حاج قاسم را اینجا بخوانید