قشر پویای جامعه، بیشترین قربانیان HIV

فت فتو/کرمان مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان می گوید: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۷ درصد بیماران جدید از راه جنسی به HIV مبتلا شدند و ۷۵ درصد مبتلایان در رده سنی ۲۰ تا ۴۵ قرار دارند و ۵۵ درصد مبتلایان در رده سنی ۲۵ تا ۳۹ سال قرار دارند. سعید […]

فت فتو/کرمان مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان می گوید: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۷ درصد بیماران جدید از راه جنسی به HIV مبتلا شدند و ۷۵ درصد مبتلایان در رده سنی ۲۰ تا ۴۵ قرار دارند و ۵۵ درصد مبتلایان در رده سنی ۲۵ تا ۳۹ سال قرار دارند.

سعید صحبتی عصر امروز ۱۳ آذرماه در نشست خبری کمپین اطلاع رسانی ایدز(HIV) در کرمان گفت: ایدز یک بیماری اجتماعی است و درمان آن دست بسیاری از بخش هاست.

وی با ابراز تاسف از تابویی که از HIV در جامعه ایجاد شده، عنوان کرد: باید نگرش ها اصلاح شود و رسانه ها این نگرش را می توانند تغییر دهند.

مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه می دهد: روش های ابتلا به بیماری هپاتیت و HIV یکی است اما نگاه به این دو بیماری بسیار متفاوت است لذا باید نگاه مسئولین و سیاستمداران را تغییر داد و آموزش به مردم را در سرلوحه اقدامات پیشگیرانه قرار داد.

او با بیان این مطلب که دنیا دستاوردهای ارزشمندی در زمینه کنترل و مهار بیماری HIV به دست آورده و در ادامه درخصوص آموزش در مدارس می گوید: در آموزش در مدارس و نوجوانان الزاما نباید سراغ رفتارهای پرخطر جنسی رفت بلکه موضوعات زیادی همچون مهارت نه گفتن، مهارت های زندگی و … وجود دارد که با آموزش آنها از ابتلای افراد به HIV می تواند جلوگیری کنند.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در سال های اول پیدایش بیماری HIV، بیش از ۹۰ درصد مبتلایان مردها بودند و اکنون براساس آخرین آمارها حدود ۱۹ درصد بیماران در ایران بانوان هستند.

او می گوید: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۷ درصد بیماران جدید از راه جنسی به HIV مبتلا شدند و ۷۵ درصد مبتلایان در رده سنی ۲۰ تا ۴۵ قرار دارند و ۵۵ درصد مبتلایان در رده سنی ۲۵ تا ۳۹ سال قرار دارند. گفتنی است که در شش ماهه اول امسال ۳۶ درصد مبتلایان بانوان بوده اند و تقریبا استان کرمان نیز از الگوی کشوری تبعیت می کند.

صحبتی محرمانه بودن خدمات، رایگان بودن همه خدمات و داوطلبانه بودن مراجعه کنندگان را از جمله ویژگی های خدماتی که به بیماران مبتلا به HIV و ایدز ارائه می شود، در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری اعلام کرد.

انتهای پیام




قشر پویای جامعه، بیشترین قربانیان HIV

منبع: ایـسنا
? قشر پویای جامعه، بیشترین قربانیان HIV