فولاد بافت آماده آغاز پروژه گندله‌سازی است

مدیرعامل فولاد احیاءاستیل شهرستان بافت گفت: شرکت فولاد بافت برای آغاز پروژه گندله‌سازی با اخذ مجوز ایمیدرو آمادگی دارد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» عطارد گودرزی با بیان این‌که فولاد شهرستان بافت برای اجرای پروژه گندله‌سازی آمادگی دارد گفت: در حال‌ حاضر شرکت فولاد بافت واردات گندله‌سازی را در دستور کار […]

مدیرعامل فولاد احیاءاستیل شهرستان بافت گفت: شرکت فولاد بافت برای آغاز پروژه گندله‌سازی با اخذ مجوز ایمیدرو آمادگی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» عطارد گودرزی با بیان این‌که فولاد شهرستان بافت برای اجرای پروژه گندله‌سازی آمادگی دارد گفت: در حال‌ حاضر شرکت فولاد بافت واردات گندله‌سازی را در دستور کار دارد و آمادگی آن‌را دارد که اگر ایمیدرو به عنوان متولی فولاد کشور مجوز لازم را صادر کند این پروژه را آغاز کنیم.

وی به چشم‌انداز پروژه‌‌ها و آینده توسعه شرکت اشاره و عنوان کرد: هیچ یک از شرکت‌های فولادی برای توسعه صنعت بیکار نمی‌نشینند، شرکت فولاد احیاء‌‌استیل بافت نیز دارای دو سهامدار دولتی است و طبیعتاً در چهارچوب سیاست‌های وزارت صمت حرکت می‌کند.

وی افزود: درحال‌حاضر شرکت فولاد بافت پروژه گندله‌سازی را در دستور کار دارد آماد‌ه‌ایم که اگر ایمیدرو به عنوان متولی فولاد کشور مجوز لازم را صادر کند این پروژه را آغاز کنیم، البته اگر مجوز موردنظر صادر نشود بدون شک پروژه‌های دیگری در زمینه فولادسازی را اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت احیاء‌استیل فولاد بافت درخصوص توسعه تکمیل زنجیره فولاد در این مجموعه گفت: برنامه‌های توسعه در منطقه کویری به عوامل زیادی بستگی دارد چون با کمبود آب مواجه هستیم و برای احداث واحد فولادسازی باید راهکار‌های خلاقانه را در دستور کار قرار دهیم، به عنوان نمونه یکی از این راهکارها انتقال آب از خلیج‌‌فارس است که البته این‌هم بسته به سیاست‌گذاری سهام‌داران شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت احیاء‌استیل فولاد بافت همچنین به موضوع اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: به‌طور مستقیم حدود ۶۰۰ نفر شغل ایجاد شده به طور غیر‌مستقیم واحدهای فولادی تا هفت برابر می‌توانند اشتغال داشته باشند، برای مثال قبل از این‌که فولاد بافت به بهره‌برداری برسد در شهر بافت حدود ۵۸ کامیون وجود داشت اما در حال حاضر تعداد کامیون‌ها به بیش از ۱۲۰۰ دستگاه رسیده است، از این جهت اهمیت و ارزش افزوده‌ای که برای منطقه ایجاد کرده‌ایم قابل توجه است.

وی در پایان گفت: تولیدات شرکت در فازهای یک و دو مجموعاً حدود ۸۰۰ هزار تن است که مجموع تولید شرکت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آهن‌‌اسفنجی در سال خواهد بود.
منبع: روزنامه‌ حکمت 
انتهای خبر/جواد بختیاری‌‌زاده
 




فولاد بافت آماده آغاز پروژه گندله‌سازی است

منبع:آرمـان
? فولاد بافت آماده آغاز پروژه گندله‌سازی است