فعالیت ۳۹ پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی در سطح استان/ بسیج؛ مرد میدان های سخت است

تنی چند از مسئولان استان کرمان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفتند: آموزش و پرورش و بسیج به دنبال این مهم است که دانش آموزانی در تراز انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب تربیت کنند. به گزارش فت فتو؛ به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی صبح امروز معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله، […]

تنی چند از مسئولان استان کرمان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفتند: آموزش و پرورش و بسیج به دنبال این مهم است که دانش آموزانی در تراز انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب تربیت کنند.

به گزارش فت فتو؛ به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی صبح امروز معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار و گفتگو کردند.

احمد اسکندری نسب ضمن گرامیداشت این هفته و شهادت شهید فهمیده با بیان اینکه این شهید گرانقدر الگویی برای جامعه است، گفت: در سال تحصیلی جاری همانند سال های گذشته شاهد اقتدار بسیج دانش آموزی و دستاوردهای خوبی باشیم

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ما با تعامل بین سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان بسیج فرهنگیان توانسته ایم کارهای خوب و ارزشمندی را انجام دهیم و این دو سازمان ما را در شرایط کرونایی تنها نگذاشته اند.

پرورش دانش آموزان در تزار انقلاب اسلامی، رسالت آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و بسیج به دنبال این مهم است که دانش آموزانی در تراز انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب تربیت کنیم، اظهار کرد: دوره های درس آمادگی دفاعی را با حضور هزار و صد همکار فرهنگی و در قالب ۱۰ هزار ساعت در پایه های نهم، دهم و یازدهم انجام داده ایم که در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا این کلاس ها به صورت مجازی برگزار شده اند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه برگزاری اردو راهیان نور به عنوان دستاورد مهم سپاه و آموزش و پرورش بوده است، عنوان کرد: سال قبل به واسطه بیماری کرونا این اردوها مجازی برگزار شد و از طریق شبکه شاد حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز از این برنامه ها بهره مند شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طرح یاوران ولایت ۶۹۳ دانش آموز تربیت شده اند، ادامه داد: طرح شهید بهنام محمدی در ۱۵۶ مدرسه توسط ۴۶۳ مربی انجام شد و راه اندازی مجامع علوی و فاطمی و اردوهای دانش آموزی طرح هجرت که دانش آموزان مهارت های آموخته شده را ارائه می کنند از دیگر فعالیت های انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۲۷۸ هزار نفر در سازمان بسیج دانش آموزی استان عضویت دارند، ابراز کرد: در تلاش هستیم که این آمار را افزایش دهیم.

وی افزود: بسیج رسالت بسیجی بودن خود را در تمامی عرصه ها نشان داده است؛ در عرصه کمک مؤمنانه چهار میلیارد تومان در مناطق کم برخودار به همت سازمان بسیج دانش آموزی توزیع شده است.

اسکندری نسب با بیان اینکه بازگشایی مدارس در سال جاری در دستور کار است، تصریح کرد: آموزش های مجازی در سال گذشته توانست به خوبی آموزش دانش اموزان را پیش ببرد اما تلاش بر این است که به صورت تدریجی مدارس باز شوند و از ابتدا مهر مدارس در روستاها، عشایر و مدارس با جمعیت کلاس کمتر از ده نفر بازگشایی شده اند.

تشریح سه اولویت سازمان بسیج دانش آموزی در سال تحصیلی جدید/ فعالیت ۳۹ پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی در سطح استان

عبدالرضا روز خوش در این دیدار با بیان اینکه آموزش و پرورش هدف راهبردی دارد و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی از جمله این راهبردهاست که ما در انجام این راهبرد، کمک آموزش آموزش و پرورش هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان سه اولویت اصلی را در برنامه های خود مشخص کرده است، اظهار کرد: با توجه به آنکه دانش آموزان مباحث تعلیم و تربیتی خود را در فضای مجازی داشته اند؛ بنابراین اصلی ما حضور مؤثر در این فضا است و نگاه ما یک نگاه عام است و تمامی دانش اموزان در تولیدات، مد نظر ما خواهند بود.

وی ادامه داد: طرح شهید بهنام محمدی و تحقق سه مسئله در این طرح مدرسه، منزل و مسجد در دستور کار ما قرار داد و اولویت دیگر ما توجه به آمادگی دفاعی است که در این اولویت مباحث تربیتی است تا دانش آموزان با مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و اسلام آشنا شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سطح استان ۳۹ حوزه مقاومت و دو هزار و ۶۰۰ واحد دانش آموزی در مدارس مشغول به فعالیت هستند که در این واحدها ۲۷۸ هزار دانش آموز عضویت دارند و بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه تحت عنوان برنامه های بسیج دانش آموزی به واحدها ابلاغ شده است.

تفکر بسیجی نرم‌افزار ذهنی جوان بسیجی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است/ لزوم توجه به مقوله استکبار ستیزی

منصور ذوالعلی در این دیدار با تأکید بر اینکه  تفکر بسیجی نرم‌افزار ذهنی جوان بسیجی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: خروجی سیستم آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت ما باید جوانی که کاملا همگام و همراه با آموزه های اصیل اسلامی و آنچه که دین مبین اسلام در نظام تربیتی خود تعریف کرده است، باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به آغاز هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز بیان کرد: اهمیت کار مجموعه آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی، برای آنکه این نیروی بالقوه ای که وجود داشته تا این نظام مقدس شکل بگیرد و به دنبال ایجاد نظام توحیدی، تمدن نوین اسلامی و عالم باشد، کاملا برای مشخص خواهد شد.

وی ابراز کرد: در هفته بسیج دانش آموزی نباید استکبار ستیزی را فراموش کنیم و جوان و دانش آموزان ما باید با روحیه استکبار ستیزی مقابله با قدرت های پوشالی را مد نظر داشته باشند و این مهم باید در اولیت همه برنامه ها وجود داشته باشد.

ذوالعلی تأکید کرد: در سند اعتلای راهبردی ده ساله بسیج هم که بنا به فرمان مقام معظم رهبری و ابلاغ سازمان بسیج در دستور کا ما قرار دارد نقش عمده مربوط به  دانش آموزان است که قاعده هرم بسیج این قشر هستند.

بسیج؛ مرد میدان های سخت است

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در این دیدار با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده این شهید تاریخ ساز گفت: بسیج عناصری دارد که این عناصر ماهیت و ذات بسیج را تشکیل می دهند که اتحاد آنها با هم، اتحاد حقیقی است و در ذات بسیج نقش ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ایثار و فداکاری را از عناصر بسیج دانست و بیان کرد: این عنصر را به وفور در تمام سلول های بسیج می بینید؛ جریان و حرکت بسیج از ابتدا تأسیس تاکنون بر اساس ایثار و فداکاری بوده است؛ در دوران جنگ تحمیلی و هر جایی که مشکلی برای کشور و نظام پیش می آید، بسیج حضور پیدا می کند.

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: بسیج برای خود کاری انجام نمی دهد و دیگران را می بیند و این از مسئله از دیگر عناصر بسیج است که کار را با اعتقاد انجام می دهد.

وی با بیان اینکه بسیج مرد میدان های سخت است و این مسئله عنصر ممتاز دیگر برای بسیج است، عنوان کرد: هر جا که سختی است، حضور بسیج پر رنگ است؛ چرا که بسیج مرد روزهای سخت و بحران است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه بسیج در همه تعارض و دریگری ها به دلیل عناصری که دارد، پیروز می شود، خاطر نشان کرد: بسیح دانش آموزی جایگاه ویژه ای دارد؛ چرا که قدرت جوان، سرحال و آماده هر ماموریت است.

انتهای پیام/م




فعالیت ۳۹ پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی در سطح استان/ بسیج؛ مرد میدان های سخت است

منبع:آرمـان
? فعالیت ۳۹ پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی در سطح استان/ بسیج؛ مرد میدان های سخت است