فعالیت ۷۲۱ کارگاه صنایع دستی در شهرستان زرند

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند گفت: ۷۲۱ کارگاه شناسه‌دار صنایع دستی در شهرستان زرند فعال است.  به گزارش نذیر کرمان از زرند، محمد ایزدی معاون فرماندار زرند امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه صنایع دستی، آموزش و مهارت را موضوع مهمی دانست و اظهار داشت: یکی از مهمترین درس‌هایی که خانواده‌ها باید […]


رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند گفت: ۷۲۱ کارگاه شناسه‌دار صنایع دستی در شهرستان زرند فعال است.

 به گزارش نذیر کرمان از زرند، محمد ایزدی معاون فرماندار زرند امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه صنایع دستی، آموزش و مهارت را موضوع مهمی دانست و اظهار داشت: یکی از مهمترین درس‌هایی که خانواده‌ها باید در قالب مهارت‌های زندگی به فرزندان خود آموزش دهند این نوع نگاهی است که یک خانواده فرهنگی، فرزندان خود را در رشته‌هایی که علاقه دارند کمک می‌کند تا بتوانند با کسب هنر و مهارت، آینده‌ای روشن بسازند.

 معاون فرماندار زرند خاطرنشان کرد: دستگاه اجرایی شهرستان زرند، برای حمایت از تولید صنایع دستی با توجه به اعتقادی که در این بخش نسبت به تحقق شعار سال دارد، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند و البته انتظار داریم با توجه به شرایطی که دولت مردمی دکتر رئیسی برای رونق تولید و حمایت از فعالان اقتصادی مهیا کرده است، قشر جوان و پویای شهرستان مشارکت کنند و مطمئن باشند که فعالیت در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری آینده بسیار خوبی دارد.

 محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند هم گفت: هنر سفالگری ریشه‌ای کهن در شهرستان زرند داشته و اوج هنرمندی زرندی‌ها را در لابه‌لای اسناد تاریخی می‌توان در دوران صفویه پیدا کرد، تا جایی که کار هنر صنعتگران زرند به چین صادر می‌شد و این نکته بسیار مهمی است که هنر زرندی‌ها چنان جاذبه‌ای داشته که به سرزمین چین که خود از سرآمدان تولیدات دستی بوده صادر می‌‌شد.

 وی با اشاره به وجود ۷۲۰ کارگاه فعال شناسه‌دار صنایع دستی در شهرستان زرند عنوان داشت: امروز هفتصد و بیست‌ویکمین کارگاه صنایع دستی در شهر زرند به بهره‌برداری رسید.

اسلامی اضافه کرد: این کارگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که از دانش آموختگان رشته صنایع دستی دانشگاه شهید باهنر کرمان است، در فضایی به مساحت ۱۰۰متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال ایجاد شده است.

  فاطمه عرب هنرمند صنایع دستی هم گفت: در دانشگاه با علاقه‌ای که داشتم به تحصیل در رشته صنایع ‌دستی پرداختم و همزمان با تحصیل، اقدام به تولید و فروش این مصنوعات می‌کردم و بحمدالله توانستم از همین طریق پس‌اندازی داشته باشم که بلافاصله پس از اتمام دانشگاه، با حمایت‌های پدر و مادرم و همکاری دیگر خواهرم که او نیز از هنرمندان رشته تذهیب، نگارگری و هنر نقاشی‌های اصیل ایرانی‌ست توانستیم این فضا را مهیا کنیم و قطعا امکان ارائه ی آموزش هم وجود دارد.

پایان پیام/۸۰۰۲۲/ب





فعالیت ۷۲۱ کارگاه صنایع دستی در شهرستان زرند

منبع: فــارس
? فعالیت ۷۲۱ کارگاه صنایع دستی در شهرستان زرند