فعالیت ستاد صبر در کرمان برای ترویج صلح و سازش

در راستای ترویج صلح و سازش ، نخستین نشست ستاد صبر امروز در دادگستری استان بر گزار شد. به گزارش فت فتو؛درنخستین جلسه استانی”ستاد صبر”  رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان  گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و ارائه مشاوره‌های قضایی […]

در راستای ترویج صلح و سازش ، نخستین نشست ستاد صبر امروز در دادگستری استان بر گزار شد.

به گزارش فت فتو؛درنخستین جلسه استانی”ستاد صبر”  رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان  گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و ارائه مشاوره‌های قضایی به مردم در هر محله و منطقه دارد.

یدالله موحد افزود:ستاد صبر در سراسر استان و شهرستان‌ها باید تشکیل  و در این ستاد از افراد بانفوذ و اثرگذار در هر منطقه  واز ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه در سراسر استان بهره‌گیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام نقش مهم روحانیون در مناطق مختلف در ایجاد صلح و سازش گفت: در این ستاد باید از افرادی که اعتبار و جایگاه اجتماعی دارند استفاده  تا مشکلات مردم قبل از تشکیل پرونده قضایی حل و فصل شود.

 

دانلود

کد ویدیو

در این جلسه مهدی تقی‌زاده معاون قضایی دادگستری استان کرمان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هم گفت: صبر از آموزه‌های دینی است و در سند تحول قوه قضایی بر ترویج آن تاکید شده و بر همین اساس ستاد ملی صبر تشکیل شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان افزود: در این ستاد همیاران، سفیران و طلایه داران صلح مشخص می‌شود که با ستاد همکاری دارند و زیرمجموعه شوراهای حل اختلاف فعالیت می‌کنند.

سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان هم گفت بیش از هزار پرونده از ابتدای امسال  از طریق  مصلحین به صلح و سازش ختم شده  و: نهادهای مردمی و سمن‌های مرتبط در این حوزه نیز شناسایی و از این ظرفیت مردمی در استان استفاده شده است.

ستاد صبر با هدف اعتلای فرهنگ صلح و سازش و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر در استان کرمان تشکیل شده است.

 

 

 




فعالیت ستاد صبر در کرمان برای ترویج صلح و سازش

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? فعالیت ستاد صبر در کرمان برای ترویج صلح و سازش