فعالیت سامانه بارشی از فردا در کرمان

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: از فردا تا روز یکشنبه سامانه بارشی در استان کرمان فعال است. به گزارش فت فتو، خانم حبیبی گفت: منطقه اثر این سامانه در روز نخست شهرستان‌های کرمان، رابر، انار، بافت، بردسیر، راور، راین، رفسنجان، ریگان، زرند، سیرجان، کوهبنان، گلباف، لاله زار و ماهان است و […]

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: از فردا تا روز یکشنبه سامانه بارشی در استان کرمان فعال است.

به گزارش فت فتو، خانم حبیبی گفت: منطقه اثر این سامانه در روز نخست شهرستان‌های کرمان، رابر، انار، بافت، بردسیر، راور، راین، رفسنجان، ریگان، زرند، سیرجان، کوهبنان، گلباف، لاله زار و ماهان است و سپس در روز یکشنبه نیمه شمالی و ارتفاعات نیمه جنوبی و شرق این استان را فرامی‌گیرد.

وی با بیان اینکه این اداره کل در خصوص فعالیت سامانه بارشی، احتمال سیلابی شدن مسیلها، آبگرفتگی و باد شدید در برخی مناطق این استان هشدار سطح زرد صادر کرد گفت: فعالیت این ۲ سامانه از روز شنبه آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه در کرمان ادامه خواهد داشت.

حبیبی با بیان اینکه در زمان بروز این سامانه، احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود اظهار داشت احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محلی، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها، احتمال خیزش گرد و خاک بصورت موقت و کاهش دید طی فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به سامانه دوم در کرمان نیز گفت: وزش باد به‌نسبت شدید و خیزش گرد و خاک به‌خصوص در مناطق شرق و جنوب شرق این استان نیز از روز شنبه تا دوشنبه پیش بینی می‌شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و افزایش غلظت غبار احتمال اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی شرق این استان را به‌علت کاهش دید افقی افزایش می‌دهد.




فعالیت سامانه بارشی از فردا در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? فعالیت سامانه بارشی از فردا در کرمان