فرهنگ دفاع مقدس یک ثروت و قدرت ملی است

نذیر کرمان/کرمان پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس یک ثروت و قدرت ملی است، گفت: میل به جهاد و ایستادگی در مقابل ظلم بالاترین ثروت فرهنگی در کشور ماست و اگر این را نداشتیم، در چهار دهه اخیر دشمنان بارها کشور ما را شخم زده بودند. دکتراحمد یارمحمدی امروز دوم آبان […]

نذیر کرمان/کرمان پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس یک ثروت و قدرت ملی است، گفت: میل به جهاد و ایستادگی در مقابل ظلم بالاترین ثروت فرهنگی در کشور ماست و اگر این را نداشتیم، در چهار دهه اخیر دشمنان بارها کشور ما را شخم زده بودند.

دکتراحمد یارمحمدی امروز دوم آبان ماه در کارگاه آموزشی سبک زندگی ایثارگران در جهاددانشگاهی استان کرمان، اظهار کرد: همه مردم دنیا برای جانفشانی سربازان وطن ارزش قائل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: نباید دفاع مقدس را مناسبت ببینیم و هر سال فقط ۳۱ شهریور جمع شویم و خاطره بگوییم. نگاه مناسبتی به دفاع مقدس، بزرگ‌ترین ظلم است زیرا هویت ملی و دینی ماست.

یارمحمدی با اشاره به اینکه نباید هشت سال دفاع مقدس را فقط به نگاه جنگی ببینیم، تصریح کرد: جنگ تعریف دارد و در جنگ دو کفه با هم مبارزه می‌کنند اما جنگ تحمیلی در اوج تحریم‌ها، همه علیه ما بودند و قرار بود ایران به چند کشور(تجزیه) تبدیل شود.

استاد دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام بیان کرد: دفاع مقدس حداقل برای ۱۰۰۰ عنوان کتاب درسی و بیش از ۵۰۰۰ هزار رشته و گرایش در حوزه و دانشگاه حرف برای گفتن دارد.

وی گفت : فرهنگ دفاع مقدس باید در تار و پود زندگی ما قرار گیرد.

یارمحمدی افزود: اگر دفاع مقدس را نشناسیم و نشناسانیم آن را تحریف می‌کنند. و این باعث می‌شود همه آن را فراموش کنند زیرا در داخل و خارج دائماً در حال انجام این کار هستند.

این پژوهشگر دفاع مقدس با تاکید بر بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس برای نهادینه کردن فرهنگ جهاد در باور واندیشه مردم و مسئولان گفت: باید الگوهای جهاد و حماسه را به جامعه معرفی کنیم ضمن اینکه ترویج فرهنگ ایثار جزء سیاست‌های کلی نظام است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس یک ثروت و قدرت ملی است، تصریح کرد: میل به جهاد و ایستادگی در مقابل ظلم بالاترین ثروت فرهنگی در کشور ماست و اگر این را نداشتیم، در چهار دهه اخیر دشمنان بارها کشور ما را شخم زده بودند لذا این قدرت به ما بازدارندگی داده است.

یارمحمدی با اشاره به اینکه برای ترویج این فرهنگ نیاز به عزم ملی داریم، گفت: اگر عزم ملی نباشد، بازتولید قدرت ملی نمی‌شود و دچار خسارت خواهیم شد.

وی اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، “شهادت و ایثار قله است” و برای رسیدن به قله دامنه‌هایی وجود دارد که باید از آن گذشت.

این پژوهشگر دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ترویج مکتب حاج قاسم، به نصب تابلو و بنر نیست. بلکه این مکتب، مسیر امام و اهل بیت است و باید این را به جامعه بگوییم و الگو قرار دهیم، ما با کمبود الگو در جامعه مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جریان شهادت را خوب بشناسیم و تبیین کنیم، افزود: برجسته‌سازی هنرمندانه سبک زندگی ایثارگران در سطح ملی و فراملی باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده است.

یارمحمدی با بیان اینکه کارهای هنرمندانه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، گفت: شهدا مایه رونق حیات معنوی هستند و روحیه، احساس هویت و هدفداری به عنوان تعریف حیات معنوی است.

این پژوهشگر دفاع مقدس با تقدیر از جهاددانشگاهی کرمان برای برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار کرد: شما با برگزاری این جلسات دارید صدای شهدا و فرهنگ ایثار را به دیگران می‌رسانید.

وی تصریح کرد: باید از ایثارگران هر چه هست بنویسید، ضبط کنید و کار هنری کنید چون ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم. ما امنیت و شرایط امروز را به راحتی به دست نیاوردیم و بابت آن هزینه داده‌ایم.

به گزارش نذیر کرمان، نجمه موسی پور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این کارگاه اظهار کرد: در شرایط کنونی که جنگ ترکیبی دشمنان علیه ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب به اوج خود رسیده و دشمن همه توان خود را به کار گرفته و تمام نیروهای خود را به میدان آورده تا ذهن جوان ایرانی را مورد هجمه شبهات متعدد قرار دهد، آشنا کردن نسل جوان با سبک زندگی ایثارگران و شهدا به عنوان الگوهای عملی اخلاص، ایثار و اخلاق‌مداری می‌تواند راهکاری مؤثر برای حفظ جوانان در مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد و نقشه‌های شوم دشمن را خنثی کند لذا ترویج فرهنگ ایثارگری ضروریست.

وی افزود: سبک زندگی شهدا و ایثارگران می‌تواند بهترین الگوی زندگی برای کسانی باشد که می‌خواهند با پذیرش جهان‌بینی توحیدی در مسیر خواسته‌های الهی گام بردارند. بنابراین فرهنگ ایثارگری یکی از ارزش‌هایی است که الهام دهنده در مسیر تعالی و آموزه‌های انسانی و الهی بوده و باید ویژگی‌های رفتاری و سبک زندگی پرافتخار این سرمایه‌های بی‌بدیل منتقل شود تا ضامن بقای نظام اسلامی در دنیا باشیم.

موسی پور بیان کرد: دانشجویان به جهت خصوصیات روانشناختی، اثرپذیرترین گروه جامعه هستند که امیدواریم با برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های علمی و جامع، فرهنگ ایثار و شهادت را در دانشگاه به سطح قابل قبول ارتقا بخشیم و ماموریت و مسئولیت خود را به شایستگی انجام دهیم.

انتهای پیام




فرهنگ دفاع مقدس یک ثروت و قدرت ملی است

منبع: ایـسنا
? فرهنگ دفاع مقدس یک ثروت و قدرت ملی است