فرهنگ اسلامی ما را دعوت به جلوگیری از اسراف کرده است

امام جمعه ریحان شهر گفت: مدیریت مصرف کار مهمی است که فرهنگ اسلامی ما را دعوت به جلوگیری از اسراف و زیاده روی کرده است. فت فتو کرمان – حجت السلام غفوری امام جمعه ریحان شهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ۲۹بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف کار مهمی است که در […]

امام جمعه ریحان شهر گفت: مدیریت مصرف کار مهمی است که فرهنگ اسلامی ما را دعوت به جلوگیری از اسراف و زیاده روی کرده است.

فت فتو کرمان – حجت السلام غفوری امام جمعه ریحان شهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ۲۹بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف کار مهمی است که در بحران‌های اقتصادی کمک بسیار خوبی برای خانواده‌ها، فرهنگ اسلامی ما را دعوت به جلوگیری از اسراف و زیاده روی کرده است، طبق سخنان امام انقلاب باید فرهنگ سازی کنیم، بخصوص فرهنگ سازی رسانه‌ای، اگر رسانه‌ها به تجملات و اسراف دامن بزنند مردم نیز گرفتاراین معضل خواهند شد.

او می گوید: پیرو توصیه‌های رهبری رسانه‌ی ملی در جلوگیری از اسراف قدم‌هایی برداشته، اما هنوز جای کار هست و از دیگر توصیه‌های امام انقلاب اقدام عملی در زمینه جلوگیری از اسراف است نباید در حد حرف باشد زمانی که مصرف به هر جهتی بالا رفت چه در آب و برق و گاز چه در لباس و خوراک و تجملات قطعا با اقتصاد امروز با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

او گفت: خانواده دولت نیز بیشتر از همه باید در ادارات جلوی اسراف را بگیرند خیلی از ریخت و پاش‌های ادارات قابل توجیه نیست باید جلوگیری کنند تا به اهداف اقتصاد مقاومتی که ایجاد ایمنی در مقابل بحرانهاو خلاصی از وابستگی نفتی و استقلال و… است برسیم.

امام جمعه به معرفی کتاب دستاورد‌های نظام اسلامی پرداخت وگفت:کتاب صعود چهل ساله کتابی است که برای جهاد تبین بسیار مناسب، کتابی است که رهبرعالیقدر انقلاب فرمودند:این کتاب قلبم را شاد کرد، در این کتاب به مقایسه دوران طاغوت و چهل سال انقلاب اسلامی پرداخته شده که جوابگوی بسیاری از شبهات درباره جمهوری اسلامی است این کتاب با بیان این سوال که آیا جمهوری اسلامی کارآمد بوده یاخیر؟ طی ۹شاخص دستاورد‌های نظام را با استناد به اسناد بین مللی بررسی نموده که بسیاری از مسئولین و مردمی که درد حفظ نظام و انقلاب را دارند با وجود این کتاب ارزشمند می‌توانند از انقلاب دفاع کنند و جلوی تخریب و یاوه گویی را بگیرند. کتاب صعود چهل ساله به قلم آقایان سید محمد حسین راجی و سید محمدرضا خاتمی نوشته شده است.

انتهای پیام/س




فرهنگ اسلامی ما را دعوت به جلوگیری از اسراف کرده است

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? فرهنگ اسلامی ما را دعوت به جلوگیری از اسراف کرده است