فرماندار رفسنجان: اجرای طرح آبخیزداری در بالادست حسین‌آباد نوق ضروری است

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به سیل شامگاه ۹ اردیبهشت ماه که در منطقه نوق رخ داد و موجب خساراتی در روستای حسین آباد شد، گفت: نیاز است طرح آبخیزداری در بالادست این روستا اجرا شود تا سیل‌های احتمالی آینده مهار و کنترل و از خسارت‌های هنگفت به این روستا جلوگیری شود. حسین رضایی […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به سیل شامگاه ۹ اردیبهشت ماه که در منطقه نوق رخ داد و موجب خساراتی در روستای حسین آباد شد، گفت: نیاز است طرح آبخیزداری در بالادست این روستا اجرا شود تا سیل‌های احتمالی آینده مهار و کنترل و از خسارت‌های هنگفت به این روستا جلوگیری شود.

حسین رضایی ۱۱ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده حسین آباد نوق رفسنجان، اظهار کرد: سیل شامگاه ۹  اردیبهشت بر اثر شدت بارندگی‌ها و طغیان رودخانه موجب بروز خسارت به زیرساخت‌ها و تعدادی منازل روستایی در حسین آباد نوق شد.

وی افزود: در این روستا متأسفانه با تخریب بندخاکی، سیلاب به پنج خانه وارد و آبگرفتگی در این خانه‌ها موجب تخلیه این منازل شد.

رضایی ادامه داد: با حضور تیم کارشناسی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرار بر این شد تا با تسهیلات این نهاد و کمک بلاعوض خانه‌های جدید مقاوم‌سازی شوند.

وی تصریح کرد: در این سیل متأسفانه سیلاب به ۱۵۰ هکتار از اراضی پسته این منطقه هم خسارت وارد کرد و گل و لای ورودی به این باغات نفس درختان را گرفته که باید کشاورزان هر چه سریعتر این گل و لای را از باغ‌ها بیرون ببرند تا درختان خشکیده نشوند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در بازدیدی که انجام شد متوجه شدیم که باید طرح اساسی آبخیزداری در بالادست روستا ایجاد شود تا چنانچه سیل های احتمالی آینده بروز کرد بتواند سیلاب را مهار و کنترل کند.

انتهای پیام




فرماندار رفسنجان: اجرای طرح آبخیزداری در بالادست حسین‌آباد نوق ضروری است

منبع: ایـسنا
? فرماندار رفسنجان: اجرای طرح آبخیزداری در بالادست حسین‌آباد نوق ضروری است