فرشته‌های کوچک با قلب‌های بزرگ/ این جشن تمامش برای خداست

جشن تکلیف بی‌تکلف ۱۰۰ نفر از دختران روستاهای محروم جازموریان به همت نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان و گروه جهادی فجر صادق در مسجد روستای پیرخوشاب برگزار شد. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان، رسیدن به سن تکلیف و آغاز فصل عبادت برای کودکان به خصوص دختران بسیار خاطره انگیز و بیادماندنی است، خواندن […]

جشن تکلیف بی‌تکلف ۱۰۰ نفر از دختران روستاهای محروم جازموریان به همت نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان و گروه جهادی فجر صادق در مسجد روستای پیرخوشاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان، رسیدن به سن تکلیف و آغاز فصل عبادت برای کودکان به خصوص دختران بسیار خاطره انگیز و بیادماندنی است، خواندن اولین نماز و گرفتن اولین روزه همیشه در ذهن ها می‌ماند، چه نمازی و چه عبادتی! تمامش برای خدا است.

 
در فرهنگ کهن ایرانی برای هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار، نعمتی به ما رسیده باشد، جشن می‌گیریم تا بدین وسیله سپاسگزاری و شکر و شادی خودمان را نشان دهیم.
 
به تکلیف رسیدن، یک عید است، زیرا از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به حدی رسیده‌اند که خداوند به آنان دستور می‌دهد و آنها نیز خوشحالند که خواسته‌ها و دستورهای او را اطاعت کنند و بنده شایسته او به حساب آیند.
 
مسجد شهرک پیرخوشاب یک سنگر فرهنگی است در مقابل همه هجمه‌ها و جنگ نرمی که برای انحراف  نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها طراحی شده است.
 
نه جشن تولد است نه جشن عروسی
 
در مسجد شهرک پیرخوشاب به یک جشن دعوت شده‌ام. جشنی که با همه مراسم‌های جشن و سرور  متفاوت است.
 
این جشن ویژه دختران  ۹ ساله  این منطقه است. جشنی به مناسبت مکلف شدن دختران ۹ ساله، جشنی برای نجوای عاشقانه با خدا.
 جشن تکلیف بی‌تکلف ۱۰۰ نفر از دختران روستاهای محروم جازموریان که به همت نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان و گروه جهادی فجر صادق در مسجد روستای پیرخوشاب برگزار شد.
 
 شهرستان جازموریان جنوبی ترین نقطه استان کرمان هر چند که با محرومیت‌های فراوانی دست به گریبان است اما ساکنانش مردمی اصیل و دلبسته به ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.
در این میان جهادگران با برپایی جشنی با عنوان «جشن فرشته ها» رسیدن به سن تکلیف را برای دختران منطقه محروم جشن گرفتند و دختران با به سر کردن چادر سر به آسمان سایدند.
 
شایان ذکر است،در پایان این مراسم هدایایی به رسم یاد بود از طرف نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان و گروه جهادی فجر صادق به دختران مکلف اهدا شد.
 
انتهای خبر/پورحیدر




فرشته‌های کوچک با قلب‌های بزرگ/ این جشن تمامش برای خداست

منبع:آرمـان
? فرشته‌های کوچک با قلب‌های بزرگ/ این جشن تمامش برای خداست