فرزندآوری و جمعیت جوان، اقتدار حکومت را به دنبال دارد

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شهداد گفت: فرزندآوری و جمعیت جوان، اقتدار حکومت را به دنبال دارد. به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان؛ زهرا دهقان در اولین دوره آموزشی بانوان منتخب شورای امنا محلات شهداد که صبح امروز در سالن کنفرانس شورای شهر شهداد برگزار شد با بیان اين‌که ازدواج یک سری کارکردها دارد گفت: یکی […]

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شهداد گفت: فرزندآوری و جمعیت جوان، اقتدار حکومت را به دنبال دارد.

به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان؛ زهرا دهقان در اولین دوره آموزشی بانوان منتخب شورای امنا محلات شهداد که صبح امروز در سالن کنفرانس شورای شهر شهداد برگزار شد با بیان اين‌که ازدواج یک سری کارکردها دارد گفت: یکی از کارکردهای ازدواج تکامل شخصیتی است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شهداد مطرح کرد: انسان چه زن و چه مرد وقتی ازدواج می‌کند شخصیتش تازه تکامل پیدا می‌کند؛ خداوند هم همه چیز را جفت آفریده و تا ازدواج صورت نگیرد شخصیت کامل نمی‌شود؛ ازدواج انسان را از خود طبیعی من خارج و تبدیل به ما می‌کند؛ تا قبل از آن فقط من بود در این‌جا چیزی جدید شکل می‌گیرد و تکامل پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: روایت داریم که انسان با ازدواج ایمانش هم کامل می‌شود، پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: وقتی جوانی ازدواج می‌کند شیطان فریادش بلند می‌شود که این بنده دو سوم دینش را از دست من حفظ کرد و در یک سوم باقی‌مانده باید تقوا پیشه کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در زمینه تحصیل‌گری ازدواج گفت: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله می‌فرمایند که در روز قیامت سه گروه در سایه عرش الهی و مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرند؛ اولین این سه گروه کسانی هستند که واسطه ازدواج شوند؛ تسهیل‌گری همان واسطه‌گیری یعنی واسطه معرفی جوانان به یک‌دیگر، واسطه‌گیری در بحث مهریه و راه‌کارهای مناسب به زوجین و… است.

وی در رابطه با مسائل اقتصادی مرتبط با ازدواج بیان کرد: یکی از مسائل اقتصادی نداشتن شغل است که بعضی‌ها می‌خواهند صرفا شغل اداری داشته باشند در چنین مواقعی فرد تسهیل‌گر باید توقعات آقایان را کم کند که صرفا بر کار اداری تاکید نکنند.

دهقان مطرح کرد: در جامعه امروز دختران مهارت خانه‌داری و پسران مهارت مدیریت زندگی را بلد نیستند؛ بچه‌های امروزی مسئولیت‌پذیر نیستند باید برای آن‌ها آموزش گذاشته شود.

وی ادامه داد: در بحث تحصیلات گاهی طرف می‌خواهد ادامه تحصیل دهد و تحصیل مانع ازدواج هست و گاهی سطح تحصیل خانم از آقا بالاتر هست در این‌جا دو مسئله وجود دارد؛ آقا باید از پختگی خاصی که باید مدیریت خانه را برعهده بگیره برخوردار باشد و خانم پذیرای آن باشه که مرد با تحصیلات پایین مدیریت خانه را بر عهده بگیرد.

این مدیر مدرسه علمیه عنوان کرد: گاهی با دختر یا پسری مواجه می‌شوید که فرزند طلاق هستند و یا تک سرپرست در این‌ موارد هم باید واسطه‌گری انجام شود.

وی گفت: قبل از معرفی دو جوان اول معیار‌های دو خانواده را باید با هم سنجید.

دهقان بیان کرد: یکی از مشکلات دیگر سخت‌گیری در مشکلات ظاهری است؛ باورهای غلط باید شناسایی شده و روی آن‌ها کار انجام شود و از بین بروند مثلا بعضی خانواده‌ها در ازدواج‌های فامیلی و بعضی خانواده‌ها در ازدواج‌های غریب مخالفت می‌کنند.

وی در رابطه با بحث فرزندآوری گفت: فرزندآوری هم اثراتی روی روح و روان و هم روی جسم دارد به‌طور مثال طبق تحقيقاتی که انجام شده از لحاظ پزشکی کسانی که صاحب فرزند هستند آرامش روانی بیشتری دارند و از لحاظ جسمانی نیز کم‌تر دچار بیمارهایی مثل سرطان می‌شوند و یا مادرانی که فرزند بیش‌تر دارند دچار سرطان سینه نمی‌شوند.

مدیر مدرسه علميه الزهرا (س) در مورد اثرات فرزندآوری در اجتماع مطرح کرد: طبق آیه قرآن هر چه تعداد شما بیشتر باشد پیروزی شما در جامعه بیشتر است؛ جمعیت جوان اقتدار حکومت را به دنبال دارد و یکی از مسائلی که امروز باید روی آن سرمایه‌گذاری شود بحث فرزندآوری است.

وی در زمینه روزی فرزند گفت: ائمه اطهار به ما راهکار دادند وقتی خداوند روزی را تضمین کرده باید به دنبال آن باشیم که چه چیز روزی ما را به تاخیر می‌اندازد و به کارآفرینی و توکل به خدا باید توجه شود.

زهرا دهقان افزود: یکی از مشکلات امروز در جامعه اسلامی در زمینه‌های ازدواج و فرزندآوری فضای مجازی است که باید در کنار آن سوادرسانه‌ای باشد.

وی در رابطه با فرزندپروری گفت: فرزند یک سری نیازهای جسمانی یا همان نیازهای حیوانی و یک سری نیازهای انسانی دارد؛ یکی از نیازهای حیوانی تغذیه که باید به آن اهمیت داده اما گاها تمام توجه والدین به تغذیه است در صورتیکه‌ انسان یک سری نیازهای انسانی همچون محبت هم دارد که باید از طرف مادر و پدر بدون هیچ قید و شرطی باشد.

دهقان مطرح کرد: موضوع بعدی بحث امنیت فرزند هست که باید فرزند در خانواده احساس امنیت داشته باشد که ریشه آن هم محبت هست.

وی درباره اقتدار در تربیت توضیح داد: در تربیت فرزند سه نوع والد داریم؛ اول والدینی که آسان می‌گیرند فرزند هر کاری انجام می‌دهد برایشان مهم نیست؛ دوم والدین سخت‌گیر که هیچ اقتداری برای فرزند باقی‌نمی‌ماند و سوم والدین مقتدر در تربیت که کارهای خوب فرزند خود را تشویق و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند و در این برنامه‌ریزی ثابت قدم هستند.

دهقان در ادامه بیان کرد: پدر و مادر باید برای تربیت فرزند با هم هماهنگ باشند و اگر اختلاف نظری وجود دارد در برابر فرزند اقتدار پدر شکسته نشود و دور از چشم فرزند گوش‌زد شود.

انتهای خبر/کارگرزاده 




فرزندآوری و جمعیت جوان، اقتدار حکومت را به دنبال دارد

منبع:آرمـان
? فرزندآوری و جمعیت جوان، اقتدار حکومت را به دنبال دارد