فرد کتاب‌خوان حرف‌های بیشتر و موثرتری برای گفتن دارد

کرمان- شاعر و نویسنده کرمانی گفت: کسی که کتابخوان بوده و به مسائل فرهنگی علاقه‌مندباشد، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. حمید نیک‌نفس در گفت و گو با نذیر کرمان عنوان کرد: فرد کتاب خوان حرفهای بیشتری برای گفتن دارد و می‌تواند نسبت با سایر افراد مؤثرتر باشد، اما هم اکنون توجه بسیاری از مردم درحوزه […]

کرمان- شاعر و نویسنده کرمانی گفت: کسی که کتابخوان بوده و به مسائل فرهنگی علاقه‌مندباشد، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

حمید نیک‌نفس در گفت و گو با نذیر کرمان عنوان کرد: فرد کتاب خوان حرفهای بیشتری برای گفتن دارد و می‌تواند نسبت با سایر افراد مؤثرتر باشد، اما هم اکنون توجه بسیاری از مردم درحوزه کتاب و کتابخوانی به سمت کتاب‌های کمک آموزشی و تخصصی رفته است.

وی گفت: آثار حوزه شعر، قصه و همچنین کتاب‌های هنری مخاطبان خاص خود را دارد. یکی از دلایل آن هم این است که محتوای مرتبط با شعر و هنر و داستان به وفور در فضای مجازی دیده می‌شود و مخاطب، بخشی از خوراک خود در این زمینه‌ها را با استفاده از فضای مجازی تأمین می‌کند.

این شاعر و نویسنده کرمانی افزود: به دلیل لزوم در مرکز توجه قراردادن کتاب و مبحث کتابخوانی، هر برنامه‌ای که مرتبط با این کالای فرهنگی برگزار شود، رویکرد مثبتی است ومی‌تواند در جلب نظر مردم به کتاب و مطالعه اثرگذاری زیادی داشته باشد.

نیک‌نفس ادامه داد: در همین رابطه نمی‌توان تأثیر برگزاری رویدادهایی مثل هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را در سطح جامعه و در مرکز توجه قراردادن مقوله کتابخوانی نادیده گرفت. به این دلیل که جشنی یک هفته‌ای در کشور حول محور کتاب برپا می‌شود نگاه‌ها ونظرها به آن بیش از پیش می‌شود.

این نویسنده و مدیر فرهنگی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد هر کتابی که به بنیان خانواده و باورهای جامعه لطمه می‌زند منتشر شود، بیان کرد: باید در محدودیت‌هایی که برای حضورکتاب‌های مختلف در رویدادها وجود دارد بازنگری شود تا مخاطبان بیشتری را جلب کند.

نیک‌نفس به تأثیر هفته کتاب در ایجاد فضای گفت‌وگو در سطح جامعه اشاره کرد و یادآورشد: کسی که کتابخوان بوده و به مسائل فرهنگی علاقه‌مند باشد، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و حرف‌های او نیز تأثیرگذاری بیشتری دارند؛ به خصوص کسی که عاشق کتاب وفرهنگ باشد.

وی گفت: هفته کتاب در شکل‌گیری گفتمان بین افراد سرشناس نیز ثر مهمی دارد و بدون شک صحبت افراد سرشناس تأثیر بیشتری در جامعه خواهد داشت.

نیک‌نفس با بیان اینکه فضای مجازی به شدت کتاب و کتابخوانی را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: به دلیل بمباران اطلاعاتی که اکنون در جهان وجود دارد، مخاطب به مطالب کارشناسی و دقیق توجه چندانی نمی‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون ۹۰ درصد متن‌ها و مطالبی که دنبال آن هستیم در فضای مجازی وجود دارد. البته نمی‌توان گفت این فضا مشکل زیادی ایجاد می‌کند و نباید وجود داشته باشد؛ واقعیتی است که وجود دارد و اجتناب ناپذیر است. اما لازم است به آن توجه بیشتری داشتو از فضای به‌وجود آمده در جهت اهداف و فعالیت‌های درست استفاده کرد.

کد خبر ۵۹۳۵۳۵۰




فرد کتاب‌خوان حرف‌های بیشتر و موثرتری برای گفتن دارد

منبع: مــهر
? فرد کتاب‌خوان حرف‌های بیشتر و موثرتری برای گفتن دارد