فراوان بودن کالاها در بازار امری مهم و کلیدی است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح اصلاح اقتصادی،گفت:«باید با آغاز طرح و اجرایی شدن آن،کالا به اندازۀ کافی در بازار وجود داشته باشد و گران بودن را فرض دوم قرار دهیم». محمدمهدی فداکار افزود:«فراوان بودن وجود کالاها در بازار امری مهم و کلیدی است لذا باید کمک کرده […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح اصلاح اقتصادی،گفت:«باید با آغاز طرح و اجرایی شدن آن،کالا به اندازۀ کافی در بازار وجود داشته باشد و گران بودن را فرض دوم قرار دهیم».

محمدمهدی فداکار افزود:«فراوان بودن وجود کالاها در بازار امری مهم و کلیدی است لذا باید کمک کرده تا همۀ اجناس در بازار ولو با قیمت تعیین‌شدۀ جدید وجود داشته باشد و قفسه‌ها خالی از اجناس نباشد».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان،وی ۲۰ اردیبهشت‌ماه در جلسۀ قرارگاه طرح اصلاح اقتصادی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت:«باید همه با هم در یک برنامۀ منسجم به اجرایی شدن این طرح کمک کنیم و حتی انتظار می‌رود بخش خصوصی که بیشتر درگیر این کار هستند همکاری کرده تا با کمترین حاشیه این طرح اجرایی شود».

استاندار کرمان ادامه داد:«در دنیا ظاهرا اولین کشور و تنها کشوری هستیم که به واردات،یارانه می‌دهیم و مدت‌هاست که کار تولیدی کم شده است و بیشتر افراد به سوی کار بازرگانی رفته و تولید داخل را بی‌طرفه کرده‌ایم و این باعث شده که در کشور شبکۀ فسادی تشکیل شود و تعداد واردات هدر رود که باید بفهمیم دلیل این ارقام هدررفت چیست».

وی با تاکید بر اینکه قفسه‌های فروشگاه‌ها نباید با اجرا شدن این طرح خالی بماند،گفت:«دولت دنبال آوردۀ عظیم نیست و هر آنچه که دولت به دست آورد به خود مردم بازخواهد گشت لذا باید با آغاز طرح و اجرایی شدن آن کالا به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد و گران بودن را فرض دوم قرار دهیم».

فداکار با تاکید بر اینکه فراوان بودن وجود کالاها در بازار امری مهم و کلیدی است لذا باید کمک کرده تا همۀ اجناس در بازار ولو با قیمت تعیین‌شدۀ جدید وجود داشته باشد و قفسه‌ها خالی از اجناس نباشد،اظهار کرد:«باید با جدیت از بروز احتکار و اتفاقات احتمالی و کالاهایی که تصدی پیدا می‌کنند جلوگیری کرده و اجازه ندهیم افزایش قیمت‌ها روی اجناس دیگر هم تاثیر بگذارد».

وی در خصوص نقدینگی شرکت‌های بزرگ نیز گفت:«دولت،شرکت‌های بزرگ واردکننده و سرمایه در گردش آن‌ها را به بانک‌ها وصل کرده و نقدینگی آن‌ها تامین خواهد شد و مشکلی در این راستا نخواهند داشت ».

استاندار کرمان در پایان خواستار کمک و همکاری همۀ ارگان‌ها شد و خاطرنشان کرد:«نباید به هیچ عنوان بازار را رها کنیم و باید همۀ شرکت‌های بزرگی که شبکه‌ای از تولید محصولات را داشته و اصناف و خرده‌فروشان برای رفع این مشکل کمک کنند تا این طرح به خوبی و با کمترین حاشیه اجرایی شود». /پ




فراوان بودن کالاها در بازار امری مهم و کلیدی است

منبع:خبر کرمان
?
فراوان بودن کالاها در بازار امری مهم و کلیدی است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی