فارغ التحصیلان دانشگاه باهنر کرمان از مرز ۸۰ هزار دانشجو گذشت

کرمان- رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این دانشگاه تاکنون بیش از ۸۲ هزار فارغ التحصیل داشته است. به گزارش نذیر کرمان، حسین اکبری فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در ۱۴ دانشکده مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۰ دانشکده در کرمان و ۴ دانشکده […]

کرمان- رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این دانشگاه تاکنون بیش از ۸۲ هزار فارغ التحصیل داشته است.

به گزارش نذیر کرمان، حسین اکبری فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در ۱۴ دانشکده مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۰ دانشکده در کرمان و ۴ دانشکده اقماری نیز در سایر نقاط استان در حال فعالیت هستند.

اکبری فرد ادامه داد: در سال جاری ۱۳۳۵ دانشجوی جدیدالورود کارشناسی ارشد و ۱۴۴ دانشجوی جدیدالورود دکتری در دانشگاه باهنر تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

وی تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه باهنر از ابتدا تاکنون را ۸۲۳۷۳ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۵۹۱ عضو هیأت علمی در دانشگاه باهنر کرمان مشغول به تدریس می‌باشند که از این تعداد، ۱۵۰ استاد تمام، ۲۵۰ دانشیار، ۱۵۰ استادیار و ۴۱ مربی مشغول به تدریس در دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند.

حضور ۱۶ استاد دانشگاه باهنر در جمع دانشمندان جهانی

علیرضا سعیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه باهنر نیز با اشاره به حضور شانزده استاد دانشگاه باهنر در جمع دانشمندان یک درصد و دو درصد جهان، اظهار کرد: قرار است هیأتی از دانشگاه نیژنی روسیه در دانشگاه باهنر کرمان حضور یافته و طبق تفاهم انجام شده، مرکز آموزش زبان روسی را در دانشگاه باهنر افتتاح خواهند کرد.

وی همچنین یادآورشد: قرار است مرکز زبان فارسی در دانشگاه نیژنی روسیه افتتاح شود.

سعیدی با اشاره به درآمد پانزده میلیارد تومانی دانشگاه باهنر کرمان از مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه ادامه داد: در این رابطه شرکتهای مرکز رشد دانشگاه ارتقا پیدا کرده اند.

وی افزود: هم اکنون بیست و یک نشریه علمی پژوهشی در دانشگاه باهنر منتشر می‌شود.

کد خبر ۵۸۹۴۷۲۵




فارغ التحصیلان دانشگاه باهنر کرمان از مرز ۸۰ هزار دانشجو گذشت

منبع: مــهر
? فارغ التحصیلان دانشگاه باهنر کرمان از مرز ۸۰ هزار دانشجو گذشت