غرور کوه‌های کرمان در کنار تواضع کویر/ بهشت کوهنوردان را بشناسید!

شاید خود ما کرمانی‌ها هم کمتر بدانیم که کرمان بهشت کوهنوردان هم هست، وجود بیش از ده رشته کوه بالای ۴ هزار متر، کرمان را در ردیف استان‌هایی قرار داده که کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوه را به سمت خودش می‌کشاند، ارتفاعاتی پر غرور در کنار کویر متواضع! در کرمان زیبایی‌ها فراوان‌اند. فت فتو – […]


شاید خود ما کرمانی‌ها هم کمتر بدانیم که کرمان بهشت کوهنوردان هم هست، وجود بیش از ده رشته کوه بالای ۴ هزار متر، کرمان را در ردیف استان‌هایی قرار داده که کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوه را به سمت خودش می‌کشاند، ارتفاعاتی پر غرور در کنار کویر متواضع! در کرمان زیبایی‌ها فراوان‌اند.

فت فتوکرمان؛ آمنه شهریارپناه: کرمان را با وسعت کویر می‌شناسند، دشت‌های کم‌ارتفاعی که در حوزه گردشگری مفهوم خاص خودش را دارد، کرمان همچنین تداعی‌گر بهشت معادن است، استانی که قطب مهم معدنی کشور بوده و هیاهوی معادنش نمی‌گذارد ظرفیت دیگری در کنارش قد علم کند و دیده شود، خصوصا ارتفاعاتی پر غرور در کنار کویر متواضع!

شاید خود ما کرمانی‌ها هم کمتر بدانیم که کرمان بهشت کوهنوردان هم هست، وجود بیش از ده رشته کوه بالای ۴ هزار متر، کرمان را در ردیف استان‌هایی قرار داده که کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوه بتوانند تخلیه انرژی کرده و صولت و صلابت را در جامعه گسترانیده و آن را به رخ جهانیان نیز بکشانند.

 این کوه‌ها که تقریبا در نقاط مختلف استان پخش شده‌اند به مردمان همجوارشان سختی و سرسختی آموخته و هیبت و عظمت را در وجودشان ریخته‌اند.

هزار، کوه ۴ هزار و ۵۰۱ متری و بلندترین قله جنوب کشور در همین راین خودمان است، همان شهرستانی که آبشارش شناخته شده‌تر از صدها نوع داروی گیاهی‌ست که در گوشه‌گوشه همین کوه می‌روید و تعدد پرشمار آنها نام کوه را هم مشخص کرده‌اند.

منطقه‌ای که عاشقان طبیعت را به سمت خودش می‌کشاند و چهارمین قله بلند کشور زیر گام‌های استوار کوهنوردان قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از مناطق بکر، زیبا و دیدنی استان کرمان لاله‌زار است که از خوش آب و هواترین مناطق کشور به حساب می‌آید، عطر گل محمدی در همه جای این شهر پیچیده و بوی گل‌های بنفشه نیز مردمان این خطه را سرمست کرده است.

 در کنار همه این‌ها، کوهی به بلندای ۴ هزار و ۳۵۱ متر قرار گرفته و زیبایی منطقه لاله‌زار را تکمیل کرده و کوهنوردان می‌توانند از دهنه آردی از آن بالا بروند.

 کوه‌شاه از دیگر کوه‌های بالا بلند کرمان است که ۴ هزار و ۳۴۸ متر از رشته کوه‌های لاله‌زار سربرآورده و در شهرستان بافت خودنمایی می‌کند.

این کوه از بااهمیت‌ترین کوه‌های کشور است، پنجمین آسمان‌خراش پرصلابت ایران که پر برف‌ترین بوده و سبب ایجاد پرآب‌ترین و سرسبزترین منطقه‌ی جغرافیایی جنوب‌ شرق کشور شده است.

 سرمشک هم با ۴ هزار و ۴۸ متر از دیگر کوه‌های همین منطقه است که علاقه‌مندان می‌توانند از رابر و هنزا از آن بالا بروند.

ماهان و جوپار هم پر از کوه‌اند، این منطقه چندین کوه بالای ۴ هزار متر را در خود جای داده و پرشکوه و استوار تا ابد پا برجاست.

پلوار با ۴ هزار و ۳۳۳، جوپار با ۴ هزار و ۱۳۵، بلوچی با ۴ هزار و صد، گلچین با ۴ هزار و ۹۳، کیل‌آباد با ۴ هزار و ۵۰ و کله‌ماری با ۴ هزار متر کوه های سر به آسمان ساییده‌ای هستند که عاشقان ارتفاع را به سمت خودشان می‌کشند.

صعود به قله در کنار همه شیرینی‌هایی که دارد، سخت است و باید کاربلد بود، در صعود به کوه‌های کرمان دقت لازم را داشته باشید، کرمان بالگرد امدادونجات ندارد.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





غرور کوه‌های کرمان در کنار تواضع کویر/ بهشت کوهنوردان را بشناسید!

منبع: فــارس
? غرور کوه‌های کرمان در کنار تواضع کویر/ بهشت کوهنوردان را بشناسید!