عنصر مهم پیروزی انقلاب داشتن رهبری آگاه و بصیر بود

امام جمعه کرمان گفت: عنصر مهم پیروزی انقلاب وجود ولایت فقیه و داشتن رهبری آگاه و بصیر است که توطئه‌های دشمنان را با درایت خنثی کرده و اجازه نداده امیال شیطانی آنها به نتیجه برسد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در خطبه‌های نماز […]

امام جمعه کرمان گفت: عنصر مهم پیروزی انقلاب وجود ولایت فقیه و داشتن رهبری آگاه و بصیر است که توطئه‌های دشمنان را با درایت خنثی کرده و اجازه نداده امیال شیطانی آنها به نتیجه برسد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: توجه به خداوند در تمام شئون زندگی و اینکه تنها چیزی که در آخرت برای ما مفید است، رعایت تقوای الهی است که باید آن را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) می‌فرماید “آگاه باشید با دنیا چه می‌کند انسانی که برای آخرت خلق شده است”، گفت: متاسفانه برخی غرق در مادیات و هواپرستی‌های دنیوی می‌شوند در حالی که دنیا بستری برای ساختن آخرت است.

امام جمعه کرمان در ادامه بحث هفته‌های گذشته در مورد نشانه‌های انسان مومن افزود: تسلیم در برابر خدا و اراده الهی از نشانه‌های انسان مومن و دیندار است، ما باید به دستورات و احکام الهی و توصیه‌های انبیا و اوصیای الهی پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید مومنان کسانی هستند که می‌گویند شنیدیم و اطاعت کردیم و دنبال آن هستند که خداوند چه چیزی را از آنها مطالبه کرده است، ادامه داد: فردی که خداوند را بی‌نیاز از هر چیزی و خیرخواه می‌داند، معنا ندارد در مقابل دستورات الهی قصور و کوتاهی داشته باشد، هدف تمام ادیان الهی این است که انسان به‌گونه‌ای پرورش یابد که تسلیم اراده الهی باشد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در تاکید تسلیم بودن انسان در برابر خدا، تصریح کرد: امام علی(ع) فرمود می‌خواهم اسلام را آن گونه معرفی کنم که تاکنون نشنیدید و بعد فرمود تسلیم همان یقین است و یقین فهم کامل دستورات الهی است و بعد فرمود ما باید یقین داشته باشیم که خداوند خیرخواه ما است و با زبان خود اقرار کنیم و صرف اینکه در قلب ما چیز دیگری باشد و در زبان ما چیز دیگری، اثری ندارد و باید در صحنه عمل نشان بدهیم که از عمق جان تسلیم خداوند هستیم.

وی با بیان اینکه مردم در برابر تسلیم خداوند سه گروه هستند، ابراز داشت: گروهی تسلیم برخی از دستورات و احکام الهی هستند و این افراد در بین دستورات خداوند می‌گردند که هر کدام به نفعشان است را انجام بدهند و در واقع این افراد تسلیم و مطیع هوای نفسانی خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: این افراد با علمای دین و امام جامعه نیز همین برخورد را دارند؛ آن قسمت از حرف‌های امام جامعه را که به نفعشان باشد انجام می‌دهند و هر جا که به ضررشان باشد سکوت می‌کنند.

دعوت امام جمعه کرمان از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن
امام جمعه کرمان: بسیج توده‌های مختلف مردم بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری بهترین راهبرد برای پیشرفت انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به زلزله در خوی، گفت: دولت و مردم تاکنون چیزی کم نگذاشتند و رسیدگی خوبی هم به زلزله‌زدگان شده است، اما باز هم از مردم درخواست داریم که کمک‌های خود را ارسال کنند و مردم سوریه و ترکیه را هم که از مسلمانان هستند فراموش نکنند.

علیدادی سلیمانی با دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن، افزود: انقلاب اسلامی ایران خاستگاه تمام انسان‌های پاک در طول تاریخ است و دشمن دشمنی‌های بزرگی را از همان آغاز انقلاب، شروع کرده و این دشمنی‌ها همچنان ادامه داشته و روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود.

وی با بیان اینکه سوالی که در اذهان عمومی جامعه وجود دارد این است که این دشمنی‌ها تا کی وجود داشته و چرا تمامی ندارد، ادامه داد: برای پاسخ به این سوال باید به ابتدای خلقت انسان مراجعه کرد که ناپاکان همیشه مقابل جریان حق ایستادند و اجازه نمی‌دهند دستورات و احکام اسلامی و الهی در دنیا جاری و ساری شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، اسلام عزیز را به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین دین خدا در دنیا حاکم کرده و مقابل تفکرات ضد دینی در دنیا ایستاده است، گفت: دشمنان اسلام از آزادی تعریف بی‌بندوباری می‌کنند تا آزادگی انسان را به اسارت بکشند.

وی با بیان اینکه تا انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر وحی و آیات نورانی قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) است دشمن با ما دشمنی خواهد کرد، افزود: مردم با شجاعت توانستند مقابل ظلم و طاغوت و کفر بایستند تا احکام الهی در کشور حاکم شود.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه تا مردم ما از اسلام دفاع کنند و بر سر عهد و پیمان خود با خدای خود ایستادند، دنیای استکبار دست از این دشمنی برنمی‌دارد، بیان کرد: اسلام، مردم و رهبری سه عنصری هستند که دشمن از آنها ضربه خورده است و اجازه نداده امیال شیطانی او به نتیجه برسد.

وی گفت: عنصر مهم پیروزی انقلاب وجود ولایت‌فقیه و داشتن رهبری آگاه و بصیر است که از ملامت ملامتگران کوچک‌ترین سستی در روح و روان او ایجاد نمی‌شود، توطئه‌ها را با درایت خنثی می‌کند و بسیار شجاع است.

انتهای پیام/۵۱۱/




عنصر مهم پیروزی انقلاب داشتن رهبری آگاه و بصیر بود

منبع: تسنــیم
? عنصر مهم پیروزی انقلاب داشتن رهبری آگاه و بصیر بود