عملیات اجرایی ترمیم سیل‌بند خرمدشت آغاز شد

فرماندار کوهبنان گفت: عملیات اجرایی ترمیم سیل‌بند منطقه خرمدشت که بر اثر سیلاب‌های سال جاری دچار آسیب‌های جدی شده بود، آغاز شد. به گزارش نذیر کرمان از کوهبنان، مجید توکلی صبح امروز در بازدید از سیل‌بند منطقه خرمدشت، با بررسی آسیب‌های آن، اظهار داشت: طول ۴ قسمتِ آسیب‌دیده حدود یک‌هزار متر است، با پیگیری‌های صورت […]


فرماندار کوهبنان گفت: عملیات اجرایی ترمیم سیل‌بند منطقه خرمدشت که بر اثر سیلاب‌های سال جاری دچار آسیب‌های جدی شده بود، آغاز شد.

به گزارش نذیر کرمان از کوهبنان، مجید توکلی صبح امروز در بازدید از سیل‌بند منطقه خرمدشت، با بررسی آسیب‌های آن، اظهار داشت: طول ۴ قسمتِ آسیب‌دیده حدود یک‌هزار متر است، با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتباری برای ترمیم این سیل‌بند اختصاص داده شده و خوشبختانه در فاز نخست، کارگاه اجرایی ترمیم و بازسازی بیش از ۵۰۰ متر از نقاط آسیب‌دیده این سیل‌بند فعال شده و در حال اجرا است.

 فرماندار کوهبنان اضافه کرد: به‌منظور پیشگیری از سیل، عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بندها در مناطق بالادست دهستان خرمدشت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این عملیات در بهمن‌ماه به پایان برسد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه ترمیم پخش سیلاب حوزه خرمدشت در بالا دست این دهستان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در حال انجام  است.

فرماندار کوهبنان بیان  داشت: ترمیم چهار بند خاکی با تراکم ۹۵ درصد به حجم ۴۰ هزار متر مکعب همراه با ساخت ۶ عدد سرریز سنگ و ملات به حجم یک‌هزار مترمکعب با خاک‌برداری محل کانال آبرسان به حجم ۲۰ هزار مترمکعب در حال اجراست.

 وی ابراز داشت: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان کوهبنان و شیب زیاد زمین، ترمیم و احداث سیل‌بند در بالا دست شهرک‌های جوانان، امام صادق(ع)، شهید سلیمانی و امام رضا(ع) شهر کوهبنان و ‌چندین نقطه در بخش طغرالجرد در دستور کار قرار دارد

توکلی درباره لایروبی رودخانه‌ها نیز گفت: در آستانه زمستان لایروبی رودخانه‌های فصلی در شهر کوهبنان و بخش طغرالجرد با مساعدت شهرداری‌ها انجام می‌شود.

پایان پیام / ۸۰۰۱۲ / ش





عملیات اجرایی ترمیم سیل‌بند خرمدشت آغاز شد

منبع: فــارس
? عملیات اجرایی ترمیم سیل‌بند خرمدشت آغاز شد