علمای اهل تسنن کرمان: حفظ وحدت در سایه ولی فقیه، نمی‌گذارد دشمن به نظام اسلامی آسیبی بزند

علمای اهل سنت استان کرمان آحاد ملت ایران اعم از شیعه و سنی را به وحدت دعوت کرده و آن را مانع رسیدن دشمن به اهداف شوم خود دانستند. به گزارش فت فتو از کرمان، در پی اغتشاشات اخیر و اقدام به تفرقه‌افکنی از سوی دشمنان، علمای اهل سنت شهرهای کرمان با دعوت شیعه و […]


علمای اهل سنت استان کرمان آحاد ملت ایران اعم از شیعه و سنی را به وحدت دعوت کرده و آن را مانع رسیدن دشمن به اهداف شوم خود دانستند.

به گزارش فت فتو از کرمان، در پی اغتشاشات اخیر و اقدام به تفرقه‌افکنی از سوی دشمنان، علمای اهل سنت شهرهای کرمان با دعوت شیعه و سنی به حفظ وحدت، آن را مانع رسیدن دشمن به اهداف شوم خود دانستند و خط قرمز شیعه و سنی را وحدت در سایه ولایت فقیه برشمردند.

امام جمعه اهل تسنن ریگان: کشور برای قوم بلوچ ناموس است که آن را به بیگانه نمی‌دهیم

 مولوی دلشاد نارویی امام جمعه اهل سنت شهرستان ریگان ضمن محکوم‌کردن حادثه تروریستی زاهدان، اظهار کرد: در این حادثه شهید هاشمی‌نژاد از نیروی های امنیتی به شهادت رسید و بنده به خانواده این شهید تسلیت
 عرض می‌‌کنم.
امام جمعه اهل سنت ریگان با بیان اینکه ما بلوچ‌ها برای دفاع از کشور همیشه آماده‌ایم، افزود: کشور ما ناموس ماست و ما کشور خود را به اجانب و بیگانه نمی‌فروشیم.
وی تصریح کرد: اگر کسی به مقام معظم رهبری، برادران سبز پوش ما، نیروهای امنیتی و سربازان گمنام بی‌احترامی کند ما آماده جانفشانی هستیم و نمی‌گذاریم بیگانگان از این فرصت سوءاستفاده کنند.


مولوی حسن رمشکی: اغتشاش برای دفاع از بی‌حجابی را حق یک ملت مسلمان نمی‌دانیم

مولوی حسن رمشکی با اشاره به حوادثی که در کشور موجب بی‌نظمی و ناهنجاری شده است، اظهار کرد: چند روزی است که در سراسر کشور شورش‌ها و اغتشاشاتی به‌وجود آمده، اما ما هیچگاه اغتشاش برای بی‌حجابی و دفاع از بی‌حجابی را اعاده حق یک ملت مسلمان نمی‌دانیم؛ چراکه حجاب فرض و واجبی است برای ما مسلمانان و از زمان پیامبر(ص) تاکنون وجود داشته و بی‌عفتی و بی‌حجابی هیچگاه انسان را به خوشبختی نخواهد رساند.
وی تصریح کرد : برخورد با بی‌حجابی هم در نوع خود باید یک برخورد و یک رویکرد کاملا برنامه‌ریزی شده و مدّون باشد.
امام جمعه اهل تسنن رمشک تصریح کرد: خواهش ما از مسؤولان، برقراری نظم و امنیت در جامعه است و در رابطه با فرهنگ‌سازی مسأله‌ی حجاب راهکارهایی را اتخاذ کنند که شان انسانی زیر سوال نرود و موجب بروز و تکرار چنین حرکاتی در کشور نشود.

مولوی یونس چاهانی: اغتشاشات، تأثیری در اراده آهنین ملت ایران نسبت به نظام نخواهد گذاشت

مولوی یونس چاهانی مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در امور اهل سنت اظهار کرد: شهید سید حمیدرضا هاشمی از یکه‌تازان میدان نبرد با دشمن بود که ذره‌ای شک را در وجود خود راه نداد و عاشقانه در میدان خطرناک دشمن که برای آنها میدان عشق و معنویت است، وارد شد تا از این جام شیرین خود را سیراب کرد.

وی عنوان کرد: این حادثه قلب همه ما را داغدار کرد و هر ایرانی اعم از شیعه و سنی از شنیدن و مشاهده این اتفاق دردمند شد؛ اما این حوادث و اغتشاشات در اراده محکم و عزم آهنین ملت ایران و به‌ویژه اهل سنت نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ تأثیری نخواهد گذاشت.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت ادامه داد: اهل سنت در استان‌های مختلف کشور سیستان و بلوچستان، کردستان و دیگر استان‌ها، در دوران دفاع مقدس، در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) دوشادوش سربازان جان برکف سپاه جنگیده‌ و شهید داده‌اند.

وی بیان کرد: شهادت شهید سیدحمیدرضا هاشمی زنجیره همان خط سرخی است که از زمان امام حسین(ع) در میدان کربلا آغاز شده و تا به امروز این خط سرخ شهادت ادامه دارد و این فرهنگ عظیم شهادت است که ایران ما را در خاورمیانه، آسیا و تمام جهان سربلند نگه داشته است.

مشاوره نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت افزود: خط سرخ شهادت آن خط جاویدی است که در کربلا از سبط مطهر نبی مکرم اسلام(ص) امام حسین علیه‌السلام آغاز شد و تا به امروز امتداد دارد؛ دشمن با به شهادت رساندن این سید اولاد پیامبر اسلام(ص) به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهید هاشمی فرهنگ شهادت را در بین جوانان سیستان و بلوچستان آنچنان نهادینه کرد که حضور گرم این نسل جوان را در تشییع جنازه شهید در کرمان شاهد بودیم، عنوان کرد: شهادت چنین جوانان جان بر کفی برای ما درد است اما برای دشمنان و استکبار جهانی همچون تیری بر قلبشان است و ملت ما اعم از شیعه و سنی فریب تبلیغات دشمن را نخواهند خورد.

مولوی عبیدالله شهیکی: وحدت قلبی بین شیعه و سنی دشمنان را ناکام می‌گذارد

مولوی عبیدالله شهیکی اظهار کرد: دشمنان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارکان نظام ما دندان تیز کرده‌اند؛ بنابراین کسانی که دلشان برای نظام، اسلام و کشور می‌سوزد باید وحدت در جامعه را بین تمامی اقوام، مذاهب و طوایف حفظ کنند و به‌ویژه مسؤولان، علما و ریش سفیدان بدانند که هم‌اکنون زمان اتحاد و یکپارچگی است.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته وحدت با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی تقارن داشت، گفت: بانی اصلی وحدت به‌ویژه در زمینه وحدت و امنیت، نیروی انتظامی است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری در ایرانشهر تبعید بودند در سال ۱۳۵۶، مسأله وحدت در مسجد آل رسول(ص) شهرستان ایرانشهر پایه‌گذاری شد.

وی ابراز کرد: امامین انقلاب نسبت به مسأله وحدت همواره تأکید داشتند و بر همین اساس، هفته‌ای را به نام هفته وحدت در کشور نامگذاری کرده‌اند و شاهد هستیم که جلسات و سمینارهای مختلف در این ایام در سطح کشور، استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با بیان اینکه وحدت قلبی باید بین شیعه و سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: دشمنان، معاندین و خود فروخته‌ها نمی‌گذارند در راستای وحدت گام برداشته شود و همواره در تلاشند تا وحدت بین مسلمانان را بر هم بزنند؛ بنابراین علما، روشنفکران و مسؤولان برای حفظ وحدت باید تلاش کنند و این مهم نیاز امروز است

امام جماعت اهل سنت رودبارجنوب: وحدت تنها راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام است

مولوی مجید چلیله با اشاره به اینکه هفته وحدت بزرگترین نماد برابری و برادری است، اظهار کرد: وحدت شیعه و سنی در شرایط کنونی جهان اسلام ضروری است چراکه تنها راه خنثی‌کردن توطئه‌های نظام استکبار جهانی است.

وی با اشاره به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری در ضرورت وحدت در بین مسلمانان شیعه و سنی جهان اسلام گفت: باید مسلمانان با عنایت به این فرمایشات در شرایط حساس کنونی با هوشیاری تمام، کید و توطئه دشمنان را شناسایی و در کمین همیشگی دشمنان باشند.

مولوی چلیله با اشاره به اینکه همه مسلمانان اکنون بر وحدت اتفاق‌نظر دارند، گفت: وحدت مایه عزت و عظمت جامعه اسلامی و تفرقه عامل اصلی شکست و عامل شکننده جوامع اسلامی است و اسلام به‌شدت مسلمانان را از تفرقه و اختلاف‌افکنی نهی کرده است.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب





علمای اهل تسنن کرمان: حفظ وحدت در سایه ولی فقیه، نمی‌گذارد دشمن به نظام اسلامی آسیبی بزند

منبع: فــارس
? علمای اهل تسنن کرمان: حفظ وحدت در سایه ولی فقیه، نمی‌گذارد دشمن به نظام اسلامی آسیبی بزند