عفاف و حجاب در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد

رئیس آموزش و پرورش کهنوج گفت: عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین‌ مسائلی است که در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد. به گزارش  خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان کهنوج؛  عنایت‌الله امیری در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر […]

رئیس آموزش و پرورش کهنوج گفت: عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین‌ مسائلی است که در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش  خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان کهنوج؛  عنایت‌الله امیری در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که با محوریت حجاب و عفاف و با حضور اعضا این شورا برگزار شد، موضوع عفاف و حجاب را یکی از مهم‌ترین مسائلی دانست که در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد.

رئیس آموزش و پرورش کهنوج گفت: فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم مذهبی و ارزشی در کشور است که در دین مبین اسلام جایگاهی والا و ویژه دارد، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و رعایت عفاف و حجاب راه نجات جامعه از آسیب‌ها است و راهکارهایی را که در این زمینه در پیش می‌گیریم باید مبتنی بر تفکر دینی و انقلابی و مطابق با منویات و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشد.

امیری افزود: سند تحول بنیادین در ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی تاکید به این موضوع دارد و وقتی که از تعلیم و تربیت تمام ساحتی صحبت می‌شود فقط موضوع علمی، آموزشی و فناورانه نیست و اولویت ما موضوع پرورشی و فرهنگی است که عفاف و حجاب را در دل خود جای داده است، با توجه به این‌که مخاطبین ما دانش‌آموزان و نسل جوان هستند حتما باید در حوزه عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشیم.

 رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهنوج با تاکید بر این‌که والدین و معلمان از مهم‌ترین الگوهای دانش آموزان در انتخاب نوع پوشش و رفتار هستند، خاطرنشان کرد: باورهای دینی از جمله حجاب و عفاف در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه استمرار پیدا می‌کند؛ پس با توجه به این الگو پذیری باید نگاه روشن و زیبا را از مسئله حجاب در سنین پایین در دانش‌آموزان نهادینه کرد.

در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه با بررسی دستورالعمل‌ها در خصوص مسئله عفاف و حجاب، به بیان ایده و راهکارهای لازم در جهت تحقق اهداف مورد نظر پرداختند.

انتهای خبر/




عفاف و حجاب در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد

منبع:آرمـان
? عفاف و حجاب در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد