عزم جزم آموزش و پرورش کرمان برای ریشه‌کن کردن بیسوادی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل جذب مدارس استان شده‌اند که با همکاری همه دستگاه‌ها امیدواریم هرچه سریعتر شاهد کم‌شدن آمار بازماندگان یا ترک‌تحصیل کنندگان در سطح استان باشیم.  به گزارش فت فتو از کرمان، رضا رضایی امروز در جلسه تبیین طرح شهید […]


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل جذب مدارس استان شده‌اند که با همکاری همه دستگاه‌ها امیدواریم هرچه سریعتر شاهد کم‌شدن آمار بازماندگان یا ترک‌تحصیل کنندگان در سطح استان باشیم.

 به گزارش فت فتو از کرمان، رضا رضایی امروز در جلسه تبیین طرح شهید محمودوند با رویکرد انسداد مبادی بیسوادی آموزش در سالن شهید جعفری با تاکید بر لزوم مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی برای انسداد مبادی بیسوادی اظهار داشت: طرح شهید محمودوند یکی از طرح‌های مهمی است که در وزارت آموزش و پرورش با رویکرد انسداد مبادی بیسوادی پیگیری می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به‌تنهایی و بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها قادر به بستن ورودی بیسوادی نیست، عنوان کرد: دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، دادگستری، ثبت احوال، استانداری، علوم پزشکی و…باید همکاری لازم را با آموزش و پرورش در این زمینه داشته باشند و محور اصلی این کار استانداری است، زیرا بالاترین دستگاه اجرایی استان است و با همه دستگاه‌ها ارتباط دارد.

 رضایی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل جذب مدارس استان شده‌اند که با همکاری همه دستگاه‌ها امیدواریم هرچه سریعتر شاهد کم‌شدن آمار بازماندگان یا ترک‌تحصیل کنندگان از در سطح استان باشیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت:  بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان دلایل متفاوتی از جمله فقر و مشکلات اقتصادی، بیماری‌های سخت درمان و دیگر موارد دارد .

 رضایی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل بازماندگی دانش‌آموزان از تحصیل ممانعت والدین از تحصیل فرزندان است، افزود: طبق قانون با توجه به اینکه هر کودکی حق تحصیل دارد و این وظیفه والدین است که برای تحصیل کودک شرایط را فراهم کنند، با اولیای قانونی کودکانی که مانع از تحصیل فرزندانشان شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 در این جلسه طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تبیین طرح کشوری شهید محمودوند بیان کرد: مهم‌ترین و حساس‌ترین حلقه از زنجیره تکامل زندگی کودک، دوره ابتدایی است، در این دوره و بازه زمانی سنی کودک است که سرنوشت و آینده او رقم خورده و شخصیت، هویت فردی و اجتماعی و نقشی که در جامعه برعهده خواهد گرفت مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در همین زمان است که معلوم می‌شود کودک به تحصیل ادامه خواهد داد یا آن را رها می‌کند.

 زحمتکش گفت: اجرای دقیق و مسؤولانه، توام با دلسوزی طرح شهید محمودوند از این جهت حائز اهمیت زیادی است که با انسداد مبادی بیسوادی از بسیاری از تخلفات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود و کمتر شاهد شکل‌گیری بزه و خلاف بین قشر باسواد جامعه هستیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





عزم جزم آموزش و پرورش کرمان برای ریشه‌کن کردن بیسوادی

منبع: فــارس
? عزم جزم آموزش و پرورش کرمان برای ریشه‌کن کردن بیسوادی