«عاشورای زیبا» با قلم و نوای هنرمندان رفسنجانی

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: ویژه‌برنامه عاشورای زیبا با همراهی هنرمندان رفسنجانی در رشته‌های مختلف به‌مدت ۵ شب در رفسنجان برگزار می‌شود. سید محسن سجادی در خصوص یژه برنامه عاشورای زیبا در گفت‌وگو با نذیر کرمان در رفسنجان اظهار کرد: به‌همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری جمعی از هنرمندان رشته‌های […]


رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: ویژه‌برنامه عاشورای زیبا با همراهی هنرمندان رفسنجانی در رشته‌های مختلف به‌مدت ۵ شب در رفسنجان برگزار می‌شود.

سید محسن سجادی در خصوص یژه برنامه عاشورای زیبا در گفت‌وگو با نذیر کرمان در رفسنجان اظهار کرد: به‌همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف تصمیم گرفتیم مجلس روضه‌ای در این اداره برگزار کنیم که متفاوت باشد.

وی ادامه داد: قرار شد ۵ شب ویژه برنامه‌ای با عنوان عاشورای زیبا در ۵ محور مهربانی، صبوری، از خودگذشتگی، تحول و وفاداری برگزار و هنرمندان هر شب هنرشان را با موضوعات مرتبط با این عناوین به نمایش بگذارند و آثارشان در حوزه خوشنویسی، نقاشی، موسیقی، تئاتر، تعزیه، شعر و داستان و موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر ارائه کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ذکرخوانی و چاووش‌خوانی جزو آیین‌های محرمی هستند که دیگر استفاده نمی‌شوند نیز در این برنامه اجرا می‌شود و شروع برنامه با چاووش‌خوانی است.

وی از نمایش فیلم‌های تولیدی هنرمندان رفسنجانی در این مراسم نیز که مرتبط با موضوعات یادشده هستند، سخن به میان آورد و گفت: پس از پایان نمایش هنرمندان در خصوص هنرها و آثار خود توضیح می‌دهند.

سجادی خاطرنشان کرد: هر شب قرائت قرآن هم انجام می‌شود و آیات مرتبط با موضوع آن شب قرائت و تفسیر می‌شود و و در شب پایانی نیز از کارشناسان مذهبی دعوت کرده‌ایم که به تبیین مسائل هنر و محرم، هنر و عاشورا و… بپردازند.

وی یادآور شد: این ویژه‌برنامه از شب گذشته(یکشنبه) شروع شده و چهارشنبه هفته جاری برنامه پایانی آن است و بعد از نماز مغرب و عشا شروع می‌شود و عموم مردم می‌توانند با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

سجادی از دعوت از خانواده شهدای هنرمند و تقدیر از آنان نیز یاد کرد و گفت: نام شهدا توسط هنرمندان خوشنویس خطاطی می‌شود و بخشی از وصیتنامه آن شهید نیز با هنر خوشنویسی به رشته تحریر درخواهد آمد و تقدیم خانواده شهدا می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

 





«عاشورای زیبا» با قلم و نوای هنرمندان رفسنجانی

منبع: فــارس
? «عاشورای زیبا» با قلم و نوای هنرمندان رفسنجانی