ظرفیت هلی‌کوپتر حامل وزیر ورزش چقدر بود؟

هلال احمر در جوابیه‌ای به گزارش یکی از نشریه‌های کشور درباره شمار سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان واکنش نشان داد.  به گزارش فت فتو از کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، در پی انتشار خبری در یکی از جراید کشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان واکنش نشان داد. رضا فلاح […]


هلال احمر در جوابیه‌ای به گزارش یکی از نشریه‌های کشور درباره شمار سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان واکنش نشان داد.

 به گزارش فت فتو از کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، در پی انتشار خبری در یکی از جراید کشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان واکنش نشان داد.

رضا فلاح ضمن ردکردن ادعای این نشریه اظهار کرد: «بالگرد میل-۱۷ در مقایسه با سایر بالگردها از ظرفیت نسبتا بالایی برای جابه‌جایی مسافر برخوردار است. این بالگرد با چیدمان صندلی مسافری و با لحاظ کردن کادر پروازی قابلیت جابه‌جا کردن ۲۴ نفر را داراست

وی تصریح کرد: اینکه عنوان شده «بالگرد امدادی برای انتقال پزشک و کادر اورژانس استفاده می‌شود و نهایتا برای ۳ الی ۴ نفر ظرفیت دارد»؛ بر خلاف ادعای مطرح شده، تأکید می‌شود که کاربرد بالگرد‌های هلال‌احمر صرفا برای انتقال اورژانسی نبوده به‌طوری‌که امکانات اورژانسی مانند ست احیا و یا کادر اورژانس داخل این نوع بالگردهای هلال‌احمر وجود ندارد.

فلاح خاطرنشان کرد :این نوع از بالگردهای هلال احمر امدادی بوده و اصولا با بالگردهای اورژانس و حمل بیمار فرق دارد و عمدتا برای انتقال اقلام تدارکاتی و جابه‌جایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گزارش مذکور عنوان شده که بالگرد از کرمان به سمت شهر «رابر» می‌رود و آنجا به خاطر مشکلی فنی که پیش آمده بود، فرود می‌آید، اذعان کرد: این اطلاعات مطرح شده نیز واقعیت ندارد. این بالگرد بر اساس برنامه پروازی یک بار از کرمان به شهر رابر پرواز کرده و سپس به سمت بافت ادامه مسیر داشته که متاسفانه در هنگام فرود در بافت دچار حادثه می‌شود و به هیچ وجه در هنگام نشست و برخاست در شهرهای کرمان و رابر، هیچگونه موردی از مشکل فنی در آن مشاهده و یا گزارش نشده است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





ظرفیت هلی‌کوپتر حامل وزیر ورزش چقدر بود؟

منبع: فــارس
? ظرفیت هلی‌کوپتر حامل وزیر ورزش چقدر بود؟