ظرفیت های کشاورزی جنوب استان بررسی شد

شکرالهی گفت:پنج شهرستان جنوبی با حدود ۳۲ هزارکیلومتر مربع مساحت ،از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است و سالانه حدود ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در منطقه تولید می شود که نیازمند یک برنامه ریزی بنیادین و اصولی هست. به گزارش فت فتو،صبح امروز منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی به همراه حجت‌الاسلام […]

شکرالهی گفت:پنج شهرستان جنوبی با حدود ۳۲ هزارکیلومتر مربع مساحت ،از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است و سالانه حدود ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در منطقه تولید می شود که نیازمند یک برنامه ریزی بنیادین و اصولی هست.

به گزارش فت فتو،صبح امروز منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی به همراه حجت‌الاسلام گروهی؛امام جمعه فاریاب و ابراهیم مصطفوی ؛فرمانده سپاه این شهرستان با حضور در سپاه این شهرستان در جلسه طرح بسیج همگام با کشاورز شرکت کرد.

در این نشست که به نحوه استفاده از ظرفیتهای فارغ التحصیلان کشاورزی با همکاری بسیج سپاه استان جهت بهره وری بیشتر از ظرفیت های کشاورزی و آسیب شناسی مشکلات این حوزه پیرامون آفات کشاورزی،تغییر و اصلاح الگوی کشت در جنوب استان در شهرستان فاریاب برگزار شد.

پس از بحث و گفتگوی مسئولین و کارشناسان این حوزه ،نماینده پنج شهرستان جنوبی گفت:پنج شهرستان جنوبی با حدود ۳۲ هزارکیلومتر مربع مساحت ،از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است و سالانه حدود ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در منطقه تولید می شود که نیازمند یک برنامه ریزی بنیادین و اصولی هست.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد با توجه به اهمیت کشاورزی جنوب کرمان طی دو دیداری که با رئیس جمهور داشتم مشکلات حوزه کشاورزی پنج شهرستان جنوبی را علاوه بر ارائه شفاهی ،بصورت مکتوب نیز تقدیم نموده ام و در هفته گذشته طی نشستی که در کمیسیون اصل ۹۰ درخدمت رئیس جمهور بودم بصورت مکتوب ارائه کرده ام و از  طرفی نیز با رویکردهای جدید مدیریت جهاد کشاورزی جنوب کرمان بزودی شاهد هدفمند شدن و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی خواهیم شد.

منصور شکرالهی همچنین از تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر توجه ویژه به بخشهای کشاورزی و معادن در دیدار بانمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت .

نماینده پنج شهرستان جنوبی از اختصاص ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته توسط شرکت صنایع ملی مس ایران ؛معین اقتصادی رودبارجنوب ، جهت ایجاد یک مرکز کشت و صنعت مدرن برای تحول کشاورزی در رودبار جنوب خبر داد و خاطر نشان کرد: رستمی؛مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس توجه ویژه ای برای توسعه و صنعتی کردن کشاورزی دارد و با شروع آغاز عملیات اجرایی مرکز کشت و صنعت در رودبار جنوب ،الگویی برای سایر شهرستانها خواهدشد.
انتهای پیام/




ظرفیت های کشاورزی جنوب استان بررسی شد

منبع:آرمـان
? ظرفیت های کشاورزی جنوب استان بررسی شد