ظرفیت‌های گردشگری جنوب کرمان به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها مغفول مانده‌اند

فرماندار شهرستان عنبرآباد گفت: توسعه گردشگری جنوب کرمان در گرو تامین زیرساخت‌هاست. یزدان افشاری‌پور در گفت‌وگو با نذیر کرمان در عنبرآباد، با اشاره به نبود زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری جنوب کرمان، اظهار کرد: آبشار وروار واقع در روستای رودفرق عنبرآباد با ۱۷۶ متر ارتفاع و چشم‌اندازی بسیار زیبا به‌عنوان مرتفع‌ترین آبشار خاورمیانه و همچنین آبشار […]


فرماندار شهرستان عنبرآباد گفت: توسعه گردشگری جنوب کرمان در گرو تامین زیرساخت‌هاست.

یزدان افشاری‌پور در گفت‌وگو با نذیر کرمان در عنبرآباد، با اشاره به نبود زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری جنوب کرمان، اظهار کرد: آبشار وروار واقع در روستای رودفرق عنبرآباد با ۱۷۶ متر ارتفاع و چشم‌اندازی بسیار زیبا به‌عنوان مرتفع‌ترین آبشار خاورمیانه و همچنین آبشار سرند کوه با حدودا با همین‌ارتفاع واقع در روستای درین در این شهرستان قرار دارد، که هر دو مغفول مانده‌اند.

وی عدم تامین زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌های بزرگ گردشگری را عامل مغفول ماندن این پتانسیل‌ها عنوان کرد و گفت: نبود مسیر دسترسی مناسب و دیگر زیرساخت‌های گردشگری موجب شده کسی از این آثار طبیعی مطلع نباشد.

 افشاری‌پور با تاکید بر ایجاد زیرساخت و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، افزود: ابتدا باید زیرساخت‌های حوزه گردشگری تامین شود و سپس معرفی نقاط گردشگری در دستور کار قرار گیرد زیرا معرفی بدون تامین زیرساخت می‌تواتد حتی به منطقه گردشگری آسیب هم‌ وارد کند.

فرماندار عنبرآباد افزود: صنعت گردشگری را در کنار محوطه‌های باستانی جنوب که گل سرسبد آن کنارصندل است و سایر قلاع تاریخی مانند قلعه سموران عنبرآباد، نتوانستیم تقویت کنیم.

  افشاری‌پور با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی در جنوب استان کرمان به‌عنوان یک امتیاز بزرگ‌ برای توسعه صنعت گردشگری، اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند یکسری برنامه‌های خارج از بحث کشاورزی است، مانند گردشگری کشاورزی که تا کنون روی آن کار انجام‌ نشده که می‌توان به‌صورت یک گفتمان،  صنعت گردشگری را در بخش کشاورزی تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بزرگترین باغ مرکبات یکپارچه کشور را دارند که ۱۲۰۰ هکتار از انواع مرکبات در آن تولید می‌شود و این ظرفیت گردشگری را اگر به فعلیت برسانیم قطعا گردشگران خاص خودش را دارد و خودبه‌خود گردشگری در جنوب فعال می‌شود.  

فرماندار عنبرآباد در ادامه از گردشگری‌های نوین نام برد و گفت: امروزه باید به گردشگری نوین هم‌ توجه داشت زیرا طبیعتا برخی از جوان‌های ما ممکن‌است به آثار تاریخی و دیگر حوزه‌ها علاقه‌ای نداشته باشند.  

پایان پیام/۸۰۰۶۷/ب





ظرفیت‌های گردشگری جنوب کرمان به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها مغفول مانده‌اند

منبع: فــارس
? ظرفیت‌های گردشگری جنوب کرمان به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها مغفول مانده‌اند