ظرفیت‌های معدنی کرمان توسط شرکت‌های دولتی حبس شده است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:«بخش عمدۀ ظرفیت‌های معدنی در استان توسط شرکت‌های دولتی حبس شده است که خود بهره‌برداری نمی‌کنند و اجازۀ بهره‌برداری به دیگران نیز نمی‌دهند». محمدرضاپورابراهیمی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه از چالش‌های بزرگ استان کرمان است افزود:«این حضور بر امنیت،اشتغال،معیشت و سایر بخش‌های استان کرمان […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:«بخش عمدۀ ظرفیت‌های معدنی در استان توسط شرکت‌های دولتی حبس شده است که خود بهره‌برداری نمی‌کنند و اجازۀ بهره‌برداری به دیگران نیز نمی‌دهند».

محمدرضاپورابراهیمی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه از چالش‌های بزرگ استان کرمان است افزود:«این حضور بر امنیت،اشتغال،معیشت و سایر بخش‌های استان کرمان تاثیر گذاشته است».

نماینده مردم کرمان و راور خاطرنشان کرد:«اتباع بیگانه ۱۲ درصد از جمعیت استان کرمان را به خود اختصاص داده‌اند که باید تدابیر لازم در رفع مشکلات حضور اتباع غیرمجاز اندیشیده شود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استفاده نشدۀ استان کرمان یادآور شد:«کارگران شرکت‌های زغال‌‌سنگ مشکلات فراوانی دارند که باید به آن مشکلات رسیدگی شود».

پورابراهیمی ادامه داد:«تشکیل شورای راهبردی از مزیت‌های استان کرمان برای برنامه‌ریزی و حل مسائل استان محسوب می‌شود».

 

جرات و جسارت از مدیران گرفته شده است

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:«برخی مسئولان در وظایف خود ترک‌فعل انجام می‌دهند زیرا جرات و جسارت از مدیران گرفته شده است و رعایت حق‌الناس نیز در آنان دیده نمی‌شود».

شهباز حسن پور اضافه کرد:«سهم استان کرمان از حقوق مالکانۀ معادن ۱۵ درصد سالانه است،اما در طول ۱۵ سال گذشته کمتر از ۲ درصد از این حقوق به استان اختصاص پیدا کرده است».

وی بیان کرد:«وضعیت امکانات قضایی در بعضی از شهرستان‌های استان مناسب نیست که باید به آن توجه شود،همچنین مشکلات اسناد اراضی استان کرمان نیز باید حل شود». /پ




ظرفیت‌های معدنی کرمان توسط شرکت‌های دولتی حبس شده است

منبع:خبر کرمان
?

ظرفیت‌های معدنی کرمان توسط شرکت‌های دولتی حبس شده است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی