طیف‌های سیاسی حیات خود را در چالش‌های مملکت جستجو می‌کنند/ مردم دشمن را در بحران‌سازی ناکام می‌گذارند

دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه سعی دشمن بهره‌گیری از معضلات است تا آنها را به بحران تبدیل کند، گفت: مردم کشور ما دارای ایمان هستند و باورهای آنها بر اساس آموزه‌های دینی و پایبندی به سیره ائمه‌اطهار(ع)، خون شهدا و اعتقاد به ولایت است و اجازه نمی‌دهند دشمن در […]


دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه سعی دشمن بهره‌گیری از معضلات است تا آنها را به بحران تبدیل کند، گفت: مردم کشور ما دارای ایمان هستند و باورهای آنها بر اساس آموزه‌های دینی و پایبندی به سیره ائمه‌اطهار(ع)، خون شهدا و اعتقاد به ولایت است و اجازه نمی‌دهند دشمن در بحران‌سازی و جدایی آن‌ها از بدنه نظام موفق شود.

فت فتو _کرمان؛ آمنه شهریارپناه: با فروکش کردن اغتشاشات و ناآرامی‌ها در کشور، وقت آن رسیده تا نیروهای دلسوز پای کار بیایند و جهادگونه تلاش کنند تا ضمن رو کردن دست دشمن، بسیاری از سؤوالات را پاسخ داده و ذهن و فکر جوانان را به سمت‌وسوی درستی هدایت کنند.

این‌بار دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در کرمان سعی کرد از زوایای مختلف مشکلات را بررسی و راهکارهایی ارائه کند.

مهدی محبان به حساسیت دشمن از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی پرداخت و با بیان اینکه تحریم‌ یکی از روش‌های کنترلی آنها است، اظهار داشت: دشمن تحریم‌ها را برای جلوگیری از روند توسعه در ایران  به‌کارگرفته و واکنش آنها بر اساس ضدیت با پیشرفت انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید بین بحران و معضلات فرق گذاشت، از وجود معضل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه سخن به میان آورد و ابراز داشت: با این حال اما جمهوری اسلامی بحران اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ندارد.

محبان با تاکید بر اینکه سعی دشمن بهره‌گیری از معضلات است تا آنها را به بحران تبدیل کند، گفت: با توجه به ایمان مردم و باورهای آنها به آموزه‌های دینی و پایبندی به سیره ائمه‌اطهار(ع)، خون شهدا و اعتقاد به ولایت، مردم دشمن را در بحران‌سازی و جدایی آن‌ها از بدنه نظام ناکام می‌گذارند.

دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان کرمان به سنگ‌اندازی همیشگی دشمن در مسیر پیشرفت ایران اشاره کرد و با بیان اینکه آن‌ها در مقاطع زمانی مختلف سنگ‌اندازی کرده‌ و می‌کند، عنوان کرد: اغتشاشات اخیر هم نوعی دیگر از سنگ‌اندازی‌ها است.

وی اضافه کرد: اما مسؤولان باید در هر شرایطی با جدیت و تدبیر بکوشند تا مسیر پیشرفت مستمر شده تا به ناکامی دشمن ختم شود.

جای خالی نیروهای جوان انقلابی در بدنه دستگاههای اجرایی

محبان، نقدی هم به دولت داشت و با اشاره به اینکه دولت در این زمینه از عامل مهمی غافل شده و آن استفاده نکردن از نیروهای جوان، معتقد، باانگیزه و جهادی در ادارات و شرکت‌های وابسته است، بیان کرد: دولت کنونی متاسفانه با بدنه دولت گذشته که نیروهای خسته و ناکارآمد و بی‌تفاوت و یا مخالف با دولت آقای رئیسی است، اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه بعضی از طیف‌های سیاسی حیات خود را در چالش‌های مملکت جستجو می‌کنند، از اصلاح‌طلبان به عنوان سرباز پیاده دشمن یاد کرد و با تاکید بر اینکه آن‌ها اولین بارشان نیست که دست به چنین کاری زده‌اند، ابراز داشت: اصلاح‌طلبان غرب زده‌اند و اعتقادی به نظام ندارند، در نتیجه در مقاطع حساس علاوه بر همصدایی با دشمن آتش بیار معرکه می‌شوند.

محبان اضافه کرد: آنها می‌توانند هزینه‌های سنگینی به کشور وارد کنند چرا که در قسمت‌های مختلف کشور نفوذ کرده‌اند.

دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان کرمان عنوان کرد: سران سه‌قوه با هماهنگی که دارند نسبت به رفع مشکلات اساسی مردم با اولویت‌بندی و مدیریت صحیح با مجریان انقلابی و جهادی اقدام کنند و با شفافیت مسائل را با مردم در میان بگذارند و از آنها کمک بخواهند چون آگاه بودن مردم به مشکلات موجب می‌شود تا دشمن نتواند بهره‌برداری سویی انجام دهد.

وی حوزه و دانشگاه را مراکز مورد توجه دشمن خواند و با تاکید بر اینکه دشمن سال‌ها از جدایی این دو پایگاه مهم در جهت اهداف شوم خود استفاده کرده است، گفت: بنابراین سربازگیری دشمن در دانشگاه به چند دلیل صورت پذیرفت که حضور نیروهای غربگرا و بی‌تفاوت و نبود یا عدم انجام منشور اخلاقی و غیره که باید توسط اساتید و دانشجویان رعایت می‌شد از مهمترین آنان است.

وی اضافه کرد: ضلع سوم این مثلث ضعف‌های مدیریتی است که التهاب‌آفرینی دشمن در مراکز آموزشی را مورد توجه جدی خود قرار دهد و در نتیجه کم‌رنگ شدن تحصیل و سایر انحرافات در دانشگاه خودنمایی می‌کنند.

محبان خنثی کردن نقشه‌های دشمن را با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: باید با نوع میدان‌داری دشمن تقابل داشته باشیم؛ یعنی بررسی کنیم که دشمن از چه امکانات و ابزاری در جهت اهداف خود استفاده می‌کند، درنتیجه به نوع ابزاری که به خنثی کردن حملات دشمن می‌انجامد مجهز شویم.

وی اضافه کرد: در شرایط هجمه‌های خصم باید فریادهای زیادی از مراکز تاثیرگذار و در مسیر مشخص و با هدف منکوب کردن‌ دشمن شنیده شود، با آموزش و بالا بردن سطح آگاهی جوانان چه در قالب دانش‌آموزان و دانشجویان و بسیجیان می‌توان از آنان به‌عنوان نیروهای باانگیزه خستگی‌ناپذیر در جهاد تبیین علیه محتوای دروغین که به‌واسطه رهابودن فضای مجازی کم هم نیستند، به‌کار گرفت و برای رهابودن فضای مجازی در مملکت باید فکر اساسی کرد.

در شرایط کنونی اگر به جهاد تبیین به‌عنوان یک فریضه واجب نگاه نکنیم، زمان را از دست داده و در آینده‌ای نه‌چندان دور به کشور صدمه زده و شاید یک خسران غیر قابل جبران باشد، که انتظار می‌رود مسؤولان امر شرایط را مهیا کنند تا توانمندانِ عرصه‌های مختلف به‌ویژه رسانه، نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده و نقشی اساسی و محوری را برعهده بگیرند، ضمن اینکه حضور در فضای مجازی که این روزها یک‌دست زمین بازی دشمن و محل جولان آن‌ها شده، بسیار ضروری است.

پایان پیام/ ۸۰۰۶۵/ب

 





طیف‌های سیاسی حیات خود را در چالش‌های مملکت جستجو می‌کنند/ مردم دشمن را در بحران‌سازی ناکام می‌گذارند

منبع: فــارس
? طیف‌های سیاسی حیات خود را در چالش‌های مملکت جستجو می‌کنند/ مردم دشمن را در بحران‌سازی ناکام می‌گذارند