طنین صدای آبادانی در روستاهای ریگان به‌همت گروه‌های جهادی/سرپناه محکمی که جایگزین کپر می‌شود

به‌همت سپاه شهرستان ریگان ده‌ها واحد مسکونی مقاوم در روستاهای محروم ریگان ساخته شده و یا در دست احداث است. فت فتو/ریگان؛ موسی ملائیان: شهرستان ریگان با ضریب محرومیت ۹یکی از شهرستان‌های محروم در کشور است که با گذشت سال‌ها، هنوز روستاهایی در آن وجود دارد که ساکنانشان در کپر به‌سر می‌برند. واحدهای مسکونی نامقاومی […]


به‌همت سپاه شهرستان ریگان ده‌ها واحد مسکونی مقاوم در روستاهای محروم ریگان ساخته شده و یا در دست احداث است.

فت فتو/ریگان؛ موسی ملائیان: شهرستان ریگان با ضریب محرومیت ۹یکی از شهرستان‌های محروم در کشور است که با گذشت سال‌ها، هنوز روستاهایی در آن وجود دارد که ساکنانشان در کپر به‌سر می‌برند.

واحدهای مسکونی نامقاومی که با کوچکترین وزش باد دچار آسیب شده و مناطقی هم در مسیر سیلاب هستند که دچار آبگرفتگی می‌شوند.

مردمان زجر کشیده‌ای که فقط در آرزوی سقفی محکم بالای سرشان هستند و کودکان معصومی که در منازلی مخوف به دنیا آمده‌اند و آرزوی آنها خانه‌ای زیباست؛ خانه‌هایی که سقف آنها خوراک موریانه شده و ترس و دلهره‌ای که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

سپاه امید را در دل اهالی زنده کرد

برای تهیه گزارش به یکی از روستاهای محروم این شهرستان رفتیم.روستایی به نام هدایت‌آباد که مردمانی زجرکشیده، اما امیدوار به آینده دارد.

روستایی که صدای آبادانی آن از دور شنیده می‌شود؛ چراکه گروهی جهادی در تلاشند تا خانه‌ای امن، محکم و زیبا برای اهالی این منطقه بسازند و آسایش را برای زنان و کودکان به ارمغان آورند.

مریم دهرضایی در گفت‌وگو با فت فتو در ریگان تصریح کرد: ده‌ها سال است که در کپر در بدترین شرایط زندگی کردم، که سپاه شهرستان و بنیاد مسکن همت کردند و برایم خانه‌ای محکم ساختند.

رضا هدایتی گفت: فرزندانم در بدترین شرایط آب وهوایی و در کپر چندین سال به‌سختی زندگی کردند؛ اما اکنون آسایش و آرامش را با خانه‌ای که سپاه و بنیاد مسکن برایم ساختند را حس می‌کنم.

صغری شهیکی دیگر اهالی این روستا با بیان اینکه چندین بار کپرم آتش گرفت و دچار سوختگی شدم، ادامه داد: طوفان و سیل هرروز خانه ام را خراب می‌کرد؛ اما اکنون در خانه‌ای مستحکم زندگی می‌کنم و سپاه امید را در دلم زنده کرده است.

احداث ۱۶۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم در مناطق محروم ریگان

 مصطفی دهقانیان فرمانده سپاه شهرستان ریگان در گفت‌وگو با فت فتو اظهار کرد: به‌همت سپاه و بنیاد مسکن کار ساخت و ساز را در روستاهای محروم شهرستان ریگان آغاز کردیم.

وی عنوان کرد با همت گروه جهادی از خیران اصفهان کار ساخت و ساز در روستاهای هدایت‌آباد و حسین‌آباد دامداری آغاز شد و تا کنون ده‌ها واحد مسکونی ساخته و جایگزین کپر در این روستاها شده است.

فرمانده سپاه ریگان تصریح کرد:  تمام تلاش ما در شهرستان کپرزدایی در روستاهای محروم شهرستان ریگان است و در همین راستا چهار واحد مسکونی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در روستای محروم هدایت‌آباد این شهرستان افتتاح شد.

فرمانده سپاه ریگان  اضافه کرد: این واحدهای مسکونی ۴۳ متر مربع زیربنا دارند و برای هرکدام ۷۰ میلیون تومان هزنیه شده است.

وی یادآور شد: ۱۳ واحد مسکونی دیگر نیز به‌زودی در روستای هدایت‌آباد ریگان ساخته و تحویل اهالی این روستا خواهد شد و تمام تلاش ما با همکاری بنیاد مسکن برچیدن کپر در روستاهای شهرستان ریگان است.

دهقانیان متذکر شد: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم در روستاهای شهرستان ریگان احداث شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۴/ب





طنین صدای آبادانی در روستاهای ریگان به‌همت گروه‌های جهادی/سرپناه محکمی که جایگزین کپر می‌شود

منبع:فــارس
? طنین صدای آبادانی در روستاهای ریگان به‌همت گروه‌های جهادی/سرپناه محکمی که جایگزین کپر می‌شود