طلبه جهادگر رودباری با برپایی جشن ازدواج آسان ۱۱۰ زوج را راهی خانه بخت کرد

حجت الاسلام جمشید خاوری مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری، روستای هیر شاه آباد رودبار جنوب، طلبه دهه هفتادی که با کمک بچه‌های مسجد آستین همت را بالا زده و با برپایی جشن ازدواج آسان ۱۱۰ زوج را راهی خانه بخت کرده است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو، حجت الاسلام جمشید خاوری مدیر […]

حجت الاسلام جمشید خاوری مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری، روستای هیر شاه آباد رودبار جنوب، طلبه دهه هفتادی که با کمک بچه‌های مسجد آستین همت را بالا زده و با برپایی جشن ازدواج آسان ۱۱۰ زوج را راهی خانه بخت کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو، حجت الاسلام جمشید خاوری مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری، طلبه بسیجی و جهادگر دهه هفتادی که با کمک بچه‌های مسجد آستین همت را بالا زده و با برپایی جشن ازدواج آسان جوانان را راهی خانه بخت می کند و با آموزش ۱۵۰ نخبه فرهنگی شهرستان رودبار جنوب در حال تبیین اهمیت جوانی جمعیت است.

 
کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب که این روزها همه آن را با فعالیت های جهادیش می‌شناسند در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سردی هیر شاه آباد در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان رودبار جنوب قرار دارد.
 
این روستا ۱۶۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر دارد و کانون فرهنگی هنری شهید باکری با فعالیت‌های جهادی خود منشا خدمات و برکات فراوانی برای اهالی آن شده است.
 
این کانون فرهنگی و هنری از سال ۹۸ فعالیت خود را با رویکرد اجرای برنامه های فرهنگی و هنری آغاز کرد، رفته رفته با توجه به عمق محرومیت منطقه حجت الاسلام جمشید خاوری مدیر کانون شهید باکری بچه های مسجد را دور خود جمع می‌کند و گروه جهادی شهید باکری کانون را تشکیل می‌دهد.
این طلبه دهه هفتادی با کمک بچه مسجدی ها آستین همت را بالا می زند و در عرصه های مختلف اجتماعی وارد عمل می شود و ازدواج آسان یکی از خدمات این گروه جهادی مسجدی است.
 
حجت الاسلام جمشید خاوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو در رودبار جنوب گفت: کانون فرهنگی و هنری شهید باکری رودبار جنوب در سال ۹۸ راه اندازی شد.
وی ادامه داد: از سال ۹۸ هر ساله به همت بچه مسجدی‌های گروه جهادی شهید باکری در نیمه شعبان و عید غدیر جشن ازدواج آسان را برگزار می‌کنیم و تاکنون ۹۰ نفر از جوانان رودبار جنوب به خانه بخت رفتند.
 
مسئول گروه جهادی شهید باکری بیان کرد: نیمه شعبان امسال ۲۰ نفر از جوانان زهکلوت و بخش در قالب جشن ازدواج آسان زندگی مشترک خود را آغاز می کنند‌.
 
 مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید باکری روستای هیر شاه آباد خاطر نشان کرد: با برپایی جشن ازدواج آسان در نیمه شعبان امسال تاکنون ۱۱۰ زوج جوان با کمک خیرین و بچه‌های مسجد کانون راهی خانه بخت شده اند.
این طلبه دهه هفتادی اظار کرد: برای تحکیم بنیان خانواده ها نیاز هست که جوانان قبل از شروع زندگی مشترک مهارت های زندگی را فرا گیرند و ما در کانون شهید باکری به این مهم توجه کردیم.
 
حجت الاسلام خاوری برگزاری کارگاه مشاوره قبل از ازدواج را از مهمترین برنامه‌های جشن ازدواج آسان دانست و افزود: یک هفته قبل از برگزاری جشن ازدواج آسان با دعوت از مشاورین مطرح استان کارگاه‌های آموزش سبک زندگی اسلامی با محوریت مهارت‌های رفتاری و کلامی زوجین برگزار می‌کنیم و به لطف خداوند تاکنون این زوجین زندگی پایداری داشته‌اند.
طلبه جهادگر رودباری خاطر نشان کرد: با کمک خیرین و بچه مسجدی های گروه جهادی شهید باکری، اقلام مورد نیاز برای آغاز زندگی مشترک را برای زوجین تهیه کرده و به آنها اهدا می‌کنیم و آن دسته از زوجین که عقد نکرده‌اند نیز هزینه عاقد را نیم بها پرداخت و هزینه آرایشگاه و تزیین ماشین عروس را نیز متقبل می کنیم.
 
این طلبه دهه هفتادی اهدای سفر به مشهد مقدس را از دیگر برنامه های برپایی جشن ازدواج آسان دانست و گفت: چند روز پس از برگزاری جشن ازدواج آسان، زوج های جوان را برای عرض ارادت به ساخت مقدس امام رضا (ع) راهی مشهد مقدس می کنیم تا ضمن زیارت بتوانیم خاطره خوشی را از آغاز زندگی در ذهن آن‌ها ماندگار کنیم.
رابط «طرح ایران جوان بمان» شهرستان رودبار جنوب اظهار کرد: زیارت گلزار شهدا، بازدید از اماکن تفریحی، کارگاه آموزشی و مشاوره پس از ازدواج، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های برای زوج‌های جوان در این سفر معنوی است و یک روز هم زوجین مهمان سفره با برکت علی ابن موسی الرضا (ع) می‌شوند.
 
رئیس مجمع جهادگران شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه ما زوجین را تنها نمی‌گذاریم، گفت: هر چند وقت یکبار با بردن بسته‌های معیشتی به آنها سرکشی می‌کنیم تا رفته رفته روی پای خود بایستند و آن دسته از زوجین که خدا به آنها فرزندی عطا کرده اما شیر خشکی است برای آنها نیز شیر خشک هدیه می‌بریم.
مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید باکری گفت: با ترویج فرهنگ ازدواج آسان قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی حوزه خانواده خواهیم بود.
 
حجت الاسلام جمشید خاوری تصریح کرد: در سال ۹۶ معمم شدم و با تاسیس کانون فرهنگی هنری شهید باکری برنامه های تبلیغی خود را آغاز کردم و اکنون رابط «طرح ایران جوان بمان» شهرستان رودبار جنوب هستم.
 
به گفته این طلبه دهه هفتادی؛ در لبیک به ندای رهبری برای جوانی جمعیت با همکاری سپاه شهرستان رودبار جنوب ۱۵۰ نفر از نخبگان فرهنگی در حال تبیین اهمیت جوانی جمعیت است.
 
انتهای خبر/پورحیدر




طلبه جهادگر رودباری با برپایی جشن ازدواج آسان ۱۱۰ زوج را راهی خانه بخت کرد

منبع:آرمـان
? طلبه جهادگر رودباری با برپایی جشن ازدواج آسان ۱۱۰ زوج را راهی خانه بخت کرد