طرح کاداستر اراضی ملی در کرمان با جدیت دنبال می‌شود/ اجرای پروژه پخش سیلاب خرمدشت کوهبنان از بهمن‌ماه امسال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اجرای طرح حدنگاری در اراضی ملی استان کرمان گفت: اجرای این طرح و تهیه اسنادتک‌برگ کاداستر اقدام مهمی در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و حفاظت از انفال است. به گزارش فت فتو از کوهبنان، مجید توکلی فرماندار کوهبنان امروز در جلسه معارفه رئیس […]


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اجرای طرح حدنگاری در اراضی ملی استان کرمان گفت: اجرای این طرح و تهیه اسنادتک‌برگ کاداستر اقدام مهمی در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و حفاظت از انفال است.

به گزارش فت فتو از کوهبنان، مجید توکلی فرماندار کوهبنان امروز در جلسه معارفه رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهبنان اظهار کرد: دهستان خرمدشت و روستاهای پایین‌دست و بالا دست سد جور نیازمند توجه ویژه منابع طبیعی به‌خصوص در حوزه آبخیزداری  است.

فرماندار کوهبنان از مدیرکل منابع طبیعی استان درخواست کرد: نسبت به اجرای پروژه‌های جنگل‌کاری خصوصا در ورودی شهر کوهبنان اقدام کند تا در آینده نزدیک شاهد افزایش پوشش جنگلی شهرستان باشیم.

وی اظهار داشت دراین خصوص بخش خصوصی به‌ویژه معادن باید ورود پیدا کند تا کار با جدیت بیشتری انجام شود.

مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: منابع طبیعی پایه و اساس امنیت یک کشور است و این در حالی است که خشکسالی‌های اخیر و برداشت بی‌رویه از منابع آبی منابع طبیعی را دچار بحران کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان افزود: کره زمین به سمت و سوی گرم شدن در حال حرکت است کرمان بر روی کمربند خشک قرار گرفته که برداشت بی‌حد از سفره‌های زیر زمینی منابع طبیعی رو به تهدید است و پوشش گیاهی در حال تخریب و نابودی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی پوشش گیاهی کم شود جریانات سیلابی زمینه تخریب محیط را رقم می‌زند در حالی که حفظ خاک مهمترین اولویت است.

رجبی‌زاده با اشاره به اجرای طرح حدنگاری اظهار داشت: اجرای این طرح و تهیه اسنادتک‌برگ کاداستر اقدام مهمی در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و حفاظت از انفال است.

وی تاکید کرد: تهیه طرح و تامین اعتبار از جمله اقدامات اساسی در منابع طبیعی است که استفاده از وجود صنایع و منابع همچنین خیران برای تهیه منابع در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان تصریح کرد: کوهبنان از نظر طبیعی و آبخیز شهرستانی بارز است و تلاش ما جلوگیری از جاری شدن سیلاب‌ها و تلاش برای نفوذ آب به سفره‌های زیر زمینی است که این مهم در ۳۰ درصد حوزه‌ها انجام شده است.

وی ابراز داشت: استفاده از وجود شرکت میدوکو برای اجرای پروژه پخش سیلاب دهستان خرمدشت در دستور کار قرار گرفته است که حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و از اول بهمن کار آغاز خواهد شد و در یک‌ ماه آینده مطالعات حوزه شهری انجام می‌شود.

رجبی‌زاده گفت: بحث جنگل‌های بادام کوهبنان مورد توجه جدی باشد اگرچه به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی آفت درختان را درگیر کرده در شمال استان درختان ارس فقط در کوهبنان وجود دارد که باید حفظ شود.

به گزارش فارس، در این مراسم با تکریم رضا مصلح، سیدمجتبی میرصادق به‌عنوان سرپرست جدید منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهبنان معرفی شد.

همچنین در پایان، مسؤولان از روند احداث سد بالادست روستاهای همت‌آباد و هزار گز بازدید کردند. این سد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و دویست میلیون تومان در حال احداث است.

پایان‌پیام ۸۰۰۱۲/ب





طرح کاداستر اراضی ملی در کرمان با جدیت دنبال می‌شود/ اجرای پروژه پخش سیلاب خرمدشت کوهبنان از بهمن‌ماه امسال

منبع: فــارس
? طرح کاداستر اراضی ملی در کرمان با جدیت دنبال می‌شود/ اجرای پروژه پخش سیلاب خرمدشت کوهبنان از بهمن‌ماه امسال