طرحی که میراث تاریخی ایران را به یغما می‌برد

فت فتو/کرمان طرحی در مجلس شورای اسلامی تدوین شده است که احتمال به یغما رفتن میراث تاریخی که شناسنامه و هویت ملت ایران است؛ می‌شود و می‌طلبد که همه نمایندگانی که این طرح را امضاء کرده‌اند امضای خود را پس بگیرند. ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو با فت فتو بیان کرد: آقای پژمان فر نماینده […]

فت فتو/کرمان طرحی در مجلس شورای اسلامی تدوین شده است که احتمال به یغما رفتن میراث تاریخی که شناسنامه و هویت ملت ایران است؛ می‌شود و می‌طلبد که همه نمایندگانی که این طرح را امضاء کرده‌اند امضای خود را پس بگیرند.

ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو با فت فتو بیان کرد: آقای پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی طرحی برای استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج ها تدوین کرده اند و حدود ۴۵ نفر از نمایندگان از جمله بنده آن طرح را امضاء کرده ایم.

وی ادامه داد: در این طرح آمده است که هر گونه حفاری بدون مجوز جرم محسوب می شود و اشد مجازات در پی دارد اما باتوجه به نظریه مشاورم دکتر «نصیر اسکندری» در حوزه باستان شناسی؛ مبنی براینکه بندهای بعدی این طرح باعث سوءاستفاده قاچاقچیان اشیاء عتیقه و کاوش های غیرقانونی می شود لذا بنده به آقای پژمان فر گفتم که این طرح مخاطرات زیادی در حوزه باستان شناسی دارد و امضای خود را پس گرفتم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از نماینده های که این طرح را امضاء کرده بودند متقاعد کردم که امضای خود را پس بگیرند که هنوز به حد نصاب نرسیده است.

وی با اشاره به روند تصویب هر طرح در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح فعلا روی کاغذ است و هیچ ارزش قانونی ندارد.

اعظمی در پایان تاکید کرد: پیگیر حذف این طرح که می‌تواند برای همه آثار باستانی و تاریخی از جمله تمدن جیرفت خطرناک باشد هستم.

انتهای پیام




طرحی که میراث تاریخی ایران را به یغما می‌برد

منبع: ایـسنا
? طرحی که میراث تاریخی ایران را به یغما می‌برد