طرح‌های «رمضان و عیدانه خدمات» استاندارد در استان کرمان اجرا شد

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در طرح «عیدانه خدمات» نیز نظارت بر هتل‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، شیرینی فروشی‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و … از نیمه اسفند تا نیمه فروردین ۱۴۰۳ انجام خواهد شد. مسلم بسیج امروز ۲۲ اسفندماه در نشست خبری با اشاره به ضرورت رعایت قانون استاندارد در همه […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در طرح «عیدانه خدمات» نیز نظارت بر هتل‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، شیرینی فروشی‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و … از نیمه اسفند تا نیمه فروردین ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

مسلم بسیج امروز ۲۲ اسفندماه در نشست خبری با اشاره به ضرورت رعایت قانون استاندارد در همه ابعاد اظهار کرد: ساختمان استانداری کرمان دارای ١٤ آسانسور است که هفت مورد آن غیرفعال است و فرآیند کاری هفت مورد دیگر نیز در حال انجام است. اما هنوز گواهینامه استاندارد صادر نشده است.

وی افزود: تاکنون در سطح استان علیه ٤٨ مورد آسانسور ساختمان‌ها و مجتمع‌ها مختلف اعلام جرم در مراجع قضایی صورت گرفته و ٣١ مورد پلمب شده است.

بسیج درباره تخلفات جایگاه‌های سوخت بیان کرد: ٢٩ جایگاه سوخت در استان به کمیسیون ماده ٤٢ معرفی شده و ٢٢ مورد جریمه نقدی برای استاندارد نبودن نازل‌های جایگاه‌های سوخت صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته ۳۰۰۰ اقدام حقوقی از تعلیق، پلمب و … داشته‌ایم، افزود: پلمب ١٣٥ مورد مرکز خدمات، جمع آوری و توقیف ۱۴۱۵ مورد کالای غیراستاندارد و تشکیل ١٤٩ پرونده در کمیسیون ماده ٤٢ جهت پیگیری طی چند ماه اخیر در استان انجام شده است.

وی از همکاری با ٩٠ آزمایشگاه همکار در اجرای مسئولیت‌های محوله خبر داد و افزود: ٢١ پروانه حلال نیز در استان کرمان برای واحدهای تولیدی صادر شده است.

بسیج با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد دومین سازمان پردرآمد استان است، اظهار کرد: این اداره کل تقریباً ماهیانه ٤٥ میلیارد تومان درآمدزایی برای دولت دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان در ادامه با اشاره به اجرای طرح «رمضان» گفت: این طرح در راستای نظارت بر توزیع و عرضه مواد غذایی در ماه رمضان و نوروز شامل ۳۰ مورد(فرآورده) است و تاکنون ۱۰۸ بازرسی انجام شده است.

وی ادامه داد: در طرح «عیدانه خدمات» نیز نظارت بر هتل‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، شیرینی فروشی‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و … از نیمه اسفند تا نیمه فروردین ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

بسیج با اشاره به اینکه طرح سوم، سنجش وزن و خالص فروشی است، تصریح کرد: ترویج و تبلیغ وسایل سنجش و توزین در این طرح انجام می‌شود و تاکید داریم حق مردم رعایت شود و کیفیت وسایل و کمیت مورد توجه است. به عنوان مثال مردم باید بدانند قیمت شیرینی از کارتن جداست.

وی درباره برخی تخلفات عنوان کرد: مردم موارد را اطلاع رسانی کنند که بررسی و پیگیری می‌شود و در برخی زمینه‌ها نیازمند همکاری سایر سازمان‌ها هستیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمان در مورد تله کابین شهر کرمان نیز گفت: تله کابین کرمان فعلاً تا گرفتن استاندارد اجازه فعالیت ندارد و مراحل آن در حال پیگیری است.

بنابراین گزارش، مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ١٥١٧ تخلفات حوزه عدم رعایت استانداردها را اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام




طرح‌های «رمضان و عیدانه خدمات» استاندارد در استان کرمان اجرا شد

منبع: ایـسنا
? طرح‌های «رمضان و عیدانه خدمات» استاندارد در استان کرمان اجرا شد